• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Jelu

Var jobbigt att stå och laga mat på jobbet idag, tillagade kött och just kött klarar jag inte av nu.
    Nu när man kommit hem blir det att vila.
    Tur man har en snäll och förstående sambo.

• lilja1111

Har ni "mensvärk" till och från redan?
    Fast det är mitt tredje barn så blir jag lite orolig att de ska vara någon fel på G..

• Lillasyster82
    lilja1111 skrev 2012-11-03 07:31:42 följande:
    Har ni "mensvärk" till och från redan?

Fast det är mitt tredje barn så blir jag lite orolig att de ska vara någon fel på G..

Jag har haft det till och ifrån men de senaste dagarna har jag inte känt mycket i magen överhuvudtaget.

I början var jag orolig för mensvärken medan nu har jag tyckt det varit jobbigt att jag inte känt något i magen fast jag har andra symptom. Önskar det kunde bli v12-13 snart... Är själv i v 6 nu och det känns som tiden står stilla...
  • Brumma
    Lillasyster82 skrev 2012-11-03 08:13:02 följande:
    Jag har haft det till och ifrån men de senaste dagarna har jag inte känt mycket i magen överhuvudtaget. I början var jag orolig för mensvärken medan nu har jag tyckt det varit jobbigt att jag inte känt något i magen fast jag har andra symptom. Önskar det kunde bli v12-13 snart... Är själv i v 6 nu och det känns som tiden står stilla...

Har också haft "mensvärk" några dagar, o jag ligger ju bara i vecka 4+2... Men de senaste två dagarna har jag inte känt ngt.. Ingen värk, inga spänningar i brösten... Samtidigt som jag är orolig så VET jag att det var så här sist oxå, så försöker slå bort tankarna.
  • Chelley

Usch.. Nu är jag orolig.. Har haft skvättblödningar sen igår em. Kommer bara när jag torkar mig.. Inte jättemycket men dr kommer ljusrosa blod...

Önskar så att de inte är mf!!

• Laconian

Ja har också mensvärk titt som tätt. Har avtagit mera nu och övergått till illamående mest :P Det är väl bara växtvärk från livmodern som ska spränga sig stor som man känner- det är nog ingen mensvärk på riktigt. Hade lika förra graviditeten =)

• Brumma
    Chelley skrev 2012-11-03 09:05:38 följande:
    Usch.. Nu är jag orolig.. Har haft skvättblödningar sen igår em. Kommer bara när jag torkar mig.. Inte jättemycket men dr kommer ljusrosa blod... Önskar så att de inte är mf!!

Håller tummarna att det inte är ngt. Det är ganska vanligt med småblödningar i början av graviditeten. 20-40% av alla gravida blöder utan att det är ngn fara.
  • Brumma

Här är boken jag nämnde tidigare. Den är skriven med humor, men tar upp mycket man behöver tänka på - speciellt sådant som är "lite pinsamt", som man inte brukar prata om :) Jag rekommenderar den starkt! Handbok för gravida eller allt man inte kan fråga doktorn om.  av  Vicki Iovine Den finns blandannat här:  www.adlibris.com/se/product.aspx

• Chelley

Brumma tusen tack, jag håller tummarna och hoppas att jag är en av dom.
    Usch.. Detta är jobbigt..

Svar på tråden - bf juli 2013 -