• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Får väl börja året jag också med att visa min lilla mage... V 19 (18+1) idag. Imorgon ska vi på RUL, har varit supernervös i drygt en vecka men sedan i lördags tror jag det var har jag känt något i magen så jag gissar på att det är Knoppen som vill lugna mig hi hi.
    God fortsättning till er alla! 

• miqaw
    caroline 32 skrev 2013-01-01 18:37:52 följande:
    Härligt Miqaw! Spännande med rul, återkom efteråt;).
    Ska jag absolut göra!!!
  • miqaw

Nu så! Nu är man på jobbet och sliter sitt hår igen ha ha MEN, efter morgonens RUL kan jag inte göra annat än att le Cool
    Det är en liten tjej jag bär på, troligen en liten Saga. Allt såg bra ut men, konstigt nog fick jag nytt datum! 2013-05-31 nu istället! Och det räknade datorn ut med hjälp av ÄP och ET- datumen... Konstigt värre i mina ögon men men, huvudsaken är att allt är ok med lillan känner jag och skulle jag gå över tiden är det ju lite färre dagar att gå Tungan ute.
    Här är vår lilla skönhet i alla fall! (Sorry för lite dålig bild, men livlig är hon tydligen redan nu!!!! )

• miqaw
    Nickie skrev 2013-01-02 15:27:36 följande:
    Gratis Miqaw!  Va härligt att ha fått se den lilla. Vi har lite svårt att bestämma oss ifall vi ska ta reda på vad det är eller inte. Det är iofs inte säkert att man får veta det även om man vill det heller. 2 dagar kvar för mig nu innan ul.
    Vi sa när vi kom in att OM du kan se vilket kön, kan vi få veta då tror du? Så det var inga problem, hon hade några minuter över efter de ordinarie kontrollerna och mätningarna så då letade hon upp det.
  • miqaw
    SeZret skrev 2013-01-02 17:07:35 följande:
    Oj vad länge sen jag skrev här! Hoppas det går bra för er allihop! :) Jag har mitt RUL om 12 dagar, gud så jag längtar! Kommer då vara i V. 18+5 så är i V. 17+0 idag. :) 
    Förutom en hel del förkylning, illamående att dras med så går jag bara ner i vikt också. Ska försöka få kontakt med mvc och prata om det igen, (svårt när jag är hes och har varit det i snart 3 veckor). Hur är det för er, hur mycket har ni gått upp i vikt? När jag var och träffade min barnmorska vägde jag 81 kg, den 26 november var det. Sedan hade jag gått ner till 79 kg den 12 december när jag var där igen och mvc läkaren sa då att jag inte bör gå ner något mer. Väger drygt 78 kg nu (så jag rasar ju iaf inte i vikt). Jag var allt annat än smal när jag blev gravid, mycket pga. IVF hormonerna också. Är 170 cm lång. Så jag tycker inte det är någon katastrof, men jag vet inte. Har ingen aptit så stackars bebis har väl fått leva på mina fett-rester mycket och det är ju inte heller bra...

En annan fråga också, hur långt gångna var ni på erat RUL, för er som gjort det? Kunde BM se kön, om ni nu ville se det? Vi har tänkt ta reda på det och håller alla tummar att det går att se på RUL när jag är i v. 18+5. Bjuder på en liten mag-bild också som ja tog idag på FM direkt jag vaknat, tom mage med andra ord.

min ingångsvikt var 64, gick ner till 63,2 innan det vände och nu väger jag 66,2. Är 175 cm lång så jag har varit orolig för att jag just som du inte går upp något. MEN, ingen matlust resulterar i att jag äter det jag får i mig, och inte något mer. Godis är jag knappt sugen på så äter jag något är det äpplen, lillan får ta det hon behöver känner jag och jag går inte hungrig.

Vi var idag på RUL, v 18+2 enligt mig själv, 18+4 enligt datorn, och japp, man såg henne! Och för vår del var det inga som helst problem heller, bara hon var lite "villig" att visa upp sig så gick det.
  • miqaw
    Helhjärtat skrev 2013-01-02 19:00:34 följande:
    Grattis miqaw!!! Herre Gud så jag längtar till mitt rul på onsdag! Vi kommer nog inte ta reda på kön men man blir bra sugen fast vi ska försöka hålla oss. Men det gör inget om vi skulle råka se könet ifall det är väldigt uppenbart vad det är. Idag fick jag hem min takvagga, skulle köpt en via blocket men det krånglade så, så jag köpte en ifrån www.naturvaggan.se. Hur fin som helst. En julklapp till mig själv (och bebisen). :)

Mysig vagga!!!! Vi har tyvärr inte platsen så det är bara att glömma Rynkar på näsan

jag kan säga så här, hade vi inte frågat hade vi inte fått veta. Lillan yrde runt som bara den och BM fick leta braaaaa länge innan hon hittade en vinkel, typ under mina bröst, innan hon kunde se något. Men vi har vetat från att vi startade verkstaden för över 3 år sedan att vi ville veta könet. Jag är nyfiken + praktisk och maken är också av den praktiska naturen. Även om vi faktiskt ändå INTE kommer köpa en massa rosa. Har förälskat mig i alla accessoarer som skötbordsunderlägg, sängskydd mm som är limegrönt med antingen prickar eller moln på hi hi hi. Det värsta är väl kanske att vi bara kommer överens om ett flicknamn så om hon inte ser ut som Saga när hon kommer ut så blir det jobbigt *asg* Men det hade varit samma sak om det varit en pojke... William var det enda då...  
  • miqaw
    Nickie skrev 2013-01-04 07:12:57 följande:
    Nu bär det iväg till Akkis. Både jag och killen har fjärilar i magen, usch så nervös man kan vara...
    Ja, nervös är bara förnamnet men det kommer gå kanonbra!!!
  • miqaw

Jag har inte ens blivit erbjuden eller rekommenderad att ta vaccinet, igen, så jag låter bli tills jag vet. Tog det första omgången och vet inte om man behöver det igen...

• miqaw

Aahhh, skönt! Tack, en sak mindre att tänka på ;)

• miqaw

Det var jag som blev flyttad. Men enl kvinnan som gjorde RUL var det fel datum jag fått från början men jag går fortfarande på 2 juni som BF och inte 31/5 som hon lämnade...

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012