• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Rajsiin: har precis varit och inhandlat ytterligare två bhar... Köpte för snart två veckor sedan och tjejen som hjälpte mig var heeeelt övertygad att jag skulle kunna "växa" i dem. Tji fick jag... Tre dagar senare kan jag utan tvekan känna var bågen går någonstans... Surt bara att betala 800 för de två som nu är för små. Köpte de nya på Lindex nu, i spets och bomull, utan bågar och det är faktiskt amningsbh! Men guuud så sköna!!!

• miqaw
    Nickie skrev 2013-01-10 17:52:14 följande:
    Idag var vi på ul igen för att kolla navelsträngen.
    Mycket riktigt så var det bara 2st kärl istället för 3st.
    Hur som helst så var det oftast ingen fara med det, utan det brukar sluta som vanliga graviditeter.
    Det var bara det att den kunde bli lite mindre till växten.
    Ska på nytt ul runt v.30 för att kolla tillväxten.
    Vi fick dessutom reda på att det antagligen är en liten dotter vi väntar.

Om de inte sa något om navelsträngen när vi var, då är det ok gissar jag på, eller? FÖr allt hon skrev på datorn var utan anmärkning osv...
    Skönt dock att det brukar funka bra även med "bara" två kärl och ja, våra bebisar blir "scannade" utan tvekan... Jag har tillväxt- UL i v 32 men ni kanske får det också för det verkar vara ordinarie när man gör IVF...  
  • miqaw
    Helhjärtat skrev 2013-01-11 16:47:25 följande:
    Vet inte heller om jag gillar det egentligen, är ganska nålrädd. Men om det kan göra att jag kan jobba längre så är det fan värt det. :) Ska absolut meddela hur det känns. Jag förbereder mig på det värsta. :)
    Jag fick akupunktur för mina benhinnor som yngre och då var jag inte lika "väl- stucken" som man är nu men det var inga problem. Visst, jag fick mina nålar i örat men det är inte samma "smärta" som när en vanlig nål sticks in så jag tror ni fixar det utan problem! Och som sagt, gör det att man kan jobba/göra det man vill lite till så står man ut med det.
    Lycka till! 
  • miqaw
    Rosa fjäril skrev 2013-01-13 19:20:22 följande:
    Har börjat fundera på vagn! Hur tänker ni??
    Det är ju en djungel men här har vi bestämt till 99,99% säkerhet att det blir en Emmaljunga CityCross med City Korg, färg Navy på båda. Den andra lilla ynka procentenheten är reserverad för Emmaljunga Nitro City med samma tillbehör och färg men pga årstiderna vi har samt att vi har en stuga med enbart gräsvägar så långt ögat når är det en City Cross som passar oss bäst (även om nitron numera har vinterhjul)... Drömmen hade varit en med Sportchassi (edge- alternativ) då det är större svängbara hjul men den väger så mkt mer och kostar dessutom mer... Räcker med de ca 13000 kr som ovanstående ändå kommer kosta med bilbarnstol och tillbehör. Vi har som mål att använda vagnen så länge den behövs och inte köpa separat sulky, därav alla tillbehör osv.

Beställer gör vi i slutet februari eller i mars som det ser ut nu.  
  • miqaw

Rosa fjäril: city crossen kommer funka utan problem i terrängen och det gör NOG även nitron om jag låser framhjulen. Men det känns som ett mer säker kort med city cross... Vi bor väldigt centralt men har ett motionsspår i närheten där det är grus och sågspån som jag hoppas promenera på mer än att gå på stan så det höjer väl motiveringen lite till mot just CC.

• miqaw

Här är en till som troligen åkt på foglossning... Tror dock det är lindrigt än så länge men vissa steg är fruktansvärda...

• miqaw
    rajsiin333 skrev 2013-01-19 13:24:55 följande:
    Jag tror jag börjat läcka bröstmjölk. Kan man göra det såhär tidigt? Annars vet jag inte varför jag plötsligt fått blöta strategiskt placerade fläckar på linnet?
    Japp, du kan börja "läcka" redan nu... Tydligen vanligare för omföderskor också, i alla fall enligt de gravid-appar jag har...
  • miqaw
    caroline 32 skrev 2013-01-20 10:31:22 följande:
    Börjar bli nervös för Rul i morrn!!!
    Säger som Rosa fjäril, det kommer gå perfekt!!! Vi håller tummarna för er ändå så klart!!!
  • miqaw

Caroline 32, håller tummarna idag för er!!!

Måste samtidigt fråga en sak, vet inte om jag gjort det innan men jag gör det igen i sådana fall. Är det bara jag som har jättestora problem att somna om på natten? Oavsett om jag går på toaletten eller bara vaknar så kan jag ligga lock stirra utan att ens känna mig det minsta trött... Förrän dagen efter då vill säga ha ha! Vaknade 03:38 i natt, låg till 03:50 men kunde inte somna. Gick därför på toaletten för att bryta mönstret men vad spelade det för roll??? 04:30 tittade jag sista gången på klockan, 05:00 ringde makens klocka... 05:45 ringde min...
    Om det är kroppens sätt att vänja mig redan nu på vad som komma skall är den ju lite söt, MEN, skillnaden nu är att jag inte kan vila när bebis vilar :(

Hoppas ni får en bra måndag allihopa!!!

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012