• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Nickie skrev 2012-10-01 20:01:05 följande:
    Imorgon är det sista dagen med vaggisarna. Även om det ska bli jävligt skönt att sluta med dom så känns det samtidigt lite scary, tänk om det är dom som gör att jag håller mig gravid?? Blandade känslor kan man säga.

Har känt så idag också kan jag säga, tog min sista igår vid lunch... Men, de vet nog vad de gör när de ger oss ett visst antal...
  • miqaw
    gilda3 skrev 2012-10-01 20:30:20 följande:
    Nån mer än jag som blivit nojjig över maten sen ni plussade?

Jag kände på mig att det var nåt på g för typ en vecka sen och sen dess - och ännu mer nu sen jag vet att jag är gravid - har jag blivit helt nojjig med vad jag äter. Har i princip slutat dricka kaffe, dricker bara te som inte är svart, äter mycket mer frukt och grönt än vanligt och är jättenoga med att inte andas in lim, bensinångor, lösningsmedel mm.

Kanske beror på att min dotter föddes med ryggmärgsbråck som jag är så himla nojjig iofs... Det är ungefär den här veckan i graviditeten eller de nästkommande som ryggmärgsbråcket uppstår.
    Jag HAR druckit kaffe... Under hela IVF- karusellen men jag drog ner till en kopp och jag dricker bara latte så där var jag inte så nojjig.. MEN, nu mår jag illa bara av en klunk så det var bara att lägga ner med det. Teerna däremot har jag LITE problem med, ÄLSKAR te i alla möjliga smaker men dricker grönt och rött nu och gör det gärna bara allt är ok med knoppen min. Sen äter jag frukt två till tre gånger om dagen redan innan då jag kör viktväktarna och äter bland annat smootie till frukost och så. Sen att det dimper ner en och annan godisbit, det ska jag inte sticka under stolen ha ha.

Folsyran har jag knaprat i tre år nu så det ska NOG lösa sig, vet gör man ju dock aldrig.

• miqaw
    Nickie skrev 2012-10-02 16:38:53 följande:
    Ja, visst är det härligt med symtom.
    Ju mer desto bättre!
    Jag stod och gjorde en vitvinsås idag och mådde så fruktansvärt illa av vinlukten :)
    Har nog blivit lite extra känslig mot lukter öht.
    På tal om lukter... Jag har inte haft problem med lukter av vit fisk... TILLS NU! Jisses... Eller varför inte kebabkött? Smakade  på makens pizza förra veckan och råkade andas in samtidigt som jag satte in biten i munnen och höll på att spy, VILKEN SVETTLUKT ha ha ha
    Helhjärtat skrev 2012-10-02 16:32:44 följande:
    Idag har jag haft ont i svanken och "mensvärk" av och till hela dagen. Jag som gnällt på att jag inte haft symtom fick äta upp det idag. Men jag njuter som bara den :) tycker att det ska bli fredag nu så jag får ringa kliniken och boka in ett VUL.
    Jag var orolig i morse då mina bröst inte gör lika ont längre... jag har också fått äta upp det. Ryggen har värkt hela dagen för att inte tala om tröttheten... Ha ha... Men, den som väntar på något gott (och hinner somna under tiden) väntar aldrig (alltid?) förlänge? Cool
  • miqaw
    Nickie skrev 2012-10-02 16:45:12 följande:
    Haha, ja det är riktigt jobbigt! :)
    Och VARJE natt eller väldigt tidig morgon vaknar jag och MÅSTE gå och kissa.
    Känns som att jag kommer att spricka annars.
    Somnar väldigt tidigt varje kväll.
    Och i natt kunde jag inte ligga på mage för att det gjorde så jä*la ont i brösten..
    Ja... nattkisseriet känns så där. I natt slapp jag däremot. Somnade 21:20, maken kom instormande i sovrummet 21:45 så jag vaknade och kände då, att nej nej, jag MÅSTE kissa och det NU! haha
  • miqaw
    gilda3 skrev 2012-10-02 18:00:41 följande:
    Skönt att höra att alla har symtom. Tror ni ökad fumlighet och förmåga att välta och tappa saker är ett graviditetssymtom?

Jag ringde kliniken idag och berättade att jag testat positivt. Hon på andra sidan lät som hon nästan blev gladare än jag. Kul att de är så engagerade!
    Fick också veta att jag har bf 5 juni och är i v 5 (4+5) idag.
    Första UL planerat till den 19:e. Pust.
    Min kollega frågade om jag brukade vara fumlig och tappa saker i "vanliga" fall. Frågan kom efter att jag tappade en liten plastbruk med dressing ned för trappan från lunchrestaurangen... Hmm... Nej sa jag och då sa hon: Då är du gravid för jag var också fumlig KONSTANT båda mina graviditeter... Så ja, det kan absolut vara ett symtom.

Tror att mitt BF också kommer flyttas... jag fattar inte riktigt hur de räknar så jag återkommer efter VUL ha ha Cool 
  • miqaw
    Rosa fjäril skrev 2012-10-03 12:47:35 följande:
    Väntar på att dom ska ringa upp mig så jag får berätta det positiva beskedet!!
    Ååååhhhh! Inget är som väntans tider? Flört
  • miqaw
    Rosa fjäril skrev 2012-10-03 14:12:41 följande:
    Ja det är ett evigt väntande först på att bli gravid, sen att den ska komma ut, sen att sen ska le, sen rulla osv!!!! Sen får man väl vänta på barnbarn
    Ha ha ha ha!!!!
  • miqaw

Fick tid för vul 24/10 så det var tre veckor igår... Alldeles för långt kvar kan jag säga ha ha ha!

• miqaw
    gilda3 skrev 2012-10-04 12:27:36 följande:

Kul!!! Lite skumt att du har bf en vecka efter mig, men ska göra vul dagen innan. Inte för att jag är avis, alltså
    Ja du... jag som plussade först då och har vul sist? ha ha ha Tungan ute
  • miqaw
    gilda3 skrev 2012-10-04 13:18:43 följande:
    Varning för gravid-appar till telefonen, förresten! Jag fick en "pling" på skärmen på jobbet idag. "Du är nu i vecka 6 av din graviditet!" Jaha, tack så jävla mycket för infon, det var ju precis vad mina kollegor behövde veta just nu. Bara jag som såg, som tur var. Och nu är alla notiser väldigt avstängda från den appen...
    Ja, appar i sig varnar vi INTE för men däremot deras "påminnelse"- funktion ha ha! Fick ett liknande meddelande igår, snabbt som s**an på att vända telefonen ha ha
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012