gilda3 skrev 2012-10-01 20:30:20 följande:
Nån mer än jag som blivit nojjig över maten sen ni plussade?
Jag kände på mig att det var nåt på g för typ en vecka sen och sen dess - och ännu mer nu sen jag vet att jag är gravid - har jag blivit helt nojjig med vad jag äter. Har i princip slutat dricka kaffe, dricker bara te som inte är svart, äter mycket mer frukt och grönt än vanligt och är jättenoga med att inte andas in lim, bensinångor, lösningsmedel mm.
Kanske beror på att min dotter föddes med ryggmärgsbråck som jag är så himla nojjig iofs... Det är ungefär den här veckan i graviditeten eller de nästkommande som ryggmärgsbråcket uppstår.
Jag HAR druckit kaffe... Under hela IVF- karusellen men jag drog ner till en kopp och jag dricker bara latte så där var jag inte så nojjig.. MEN, nu mår jag illa bara av en klunk så det var bara att lägga ner med det. Teerna däremot har jag LITE problem med, ÄLSKAR te i alla möjliga smaker men dricker grönt och rött nu och gör det gärna bara allt är ok med knoppen min. Sen äter jag frukt två till tre gånger om dagen redan innan då jag kör viktväktarna och äter bland annat smootie till frukost och så. Sen att det dimper ner en och annan godisbit, det ska jag inte sticka under stolen ha ha.
Folsyran har jag knaprat i tre år nu så det ska NOG lösa sig, vet gör man ju dock aldrig.