• Anonym (ledssen)

Min ängel är borta

Min fästmö sedan 14 år och mamma till två underbara döttrar dog plötsligt i sömnen 37 år ung. jag har försökt att bearbeta sorgen men kommit på mig att gråta för ingenting.
    Om jag lyssnar på all som tröstar och stöttar mig så är det helt naturligt med sorg och drar upp ALLA sorgens steg och faser, men vad hjälper det när jag saknar henne så fruktansvärt mycket.
    Jag vet att jag kommer att sakna henne länge, men det hjälper inte att höra om pappor, mammor och far/ mor föräldrar som gått bort, hur säger man det till dom, UTAN att vara okänslig, mitt hjärta är borta och med det all glädje att fortsätta leva

vad gör jag 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-18 15:10
    min ängel dog för 5 veckor sedan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-07 17:05
    fick utlåtandet från rättsmedicin. troligtsvis så dog min ängel av ett epilepsi anfall under natten, men dom kunde inte vara säkra på det.
    dom hittade inga skador eller andra sjukdomar som kunde förklara hennes död

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-23 10:28
    varför ska det vara så svårt att minnas min ängels röst, det verkar vara helt omöjligt att minnas utan att titta på filmer, och det är för tufft just nu. hittade filmer sen våran äldsta dotter var liten och vår yngsta var ca 6 mån, tog mig igenom det svåra arbetet med att föra över dom gamla videofilmerna till datorn. men har inte orkat kolla på dom sen. då var det inga problem men nu är det det. sjunker lite längre ner i förtvivlan varje dag som går

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-14 20:35
    Efter ett år är sorgen och saknaden otroligt stark. Hur jag ska klara fortsättningen vet jag inte. varje dag minns jag allt vi gjorde och alla saker vi börjat planera, nu känns allt så förbannat hopplöst, ser inte fram emot morgondagen. hoppas bara att saknaden mattas lite och att sorgen dämpas. orkar inte att gå runt med bomull i hjärnan längre

• Svar på tråden Min ängel är borta
  • ida26

Kan inte mer än beklaga sorgen, gör mig så ont att läsa din historia men hoppas du kan få rätt hjälp o bearbeta din sorg

• Anonym (ledssen)

15 år sedan jag träffade min underbara, söta, snälla, omtänksamma, kärleksfulla, vackra, sexiga lilla ängel.
    Livet går vidare utan dig och det känns fördjävligt. 
    vi skulle ju gifta oss och leva resten av våra liv tillsammans
    skulle skydda dig mot alla faror som fanns där ute,
    men detta kunde jag inte skydda dig mot, detta osynliga monster som varje gång det visade sitt fula tryne dödade en liten del av dig varje gång och lämnade ett slagfält av döda hjärnceller efter sig, det monstret kunde jag inte skydda dig mot.
    pratar med dig varje dag, säger att jag älskar dig, inne i min hjärna svara du som bara du kan, : jaja jag vet, älskar dig med.
    så många minnen och glädje ämnen du lämnat efter dig min älskade, så många känslor och kärleksförklaringar. saknar dig...... det är så tomt i mitt hjärta.

• Lindsey Egot the only one

Beklagar verkligen vad som hänt din sambo och vad du tvingas genomlida. De säger att det första året är värst men det stämmer inte. Det blir tyngre ju längre tiden går. För man inser att för varje dag som går blir en dag längre ifrån sen när man träffades sist.
    Du har era gemensamma skatter, en del av dig och henne hos dig. Era barn. Gör det bästa för dom.

Här kommer lite länkar.
    www.randigahuset.se
    www.vimil.se

• Anonym (ledssen)
    LindaEfraim skrev 2013-03-05 06:49:11 följande:
    Beklagar verkligen vad som hänt din sambo och vad du tvingas genomlida. De säger att det första året är värst men det stämmer inte. Det blir tyngre ju längre tiden går. För man inser att för varje dag som går blir en dag längre ifrån sen när man träffades sist.
    Du har era gemensamma skatter, en del av dig och henne hos dig. Era barn. Gör det bästa för dom.

Här kommer lite länkar.
    www.randigahuset.se
    www.vimil.se
    så länge sedan man hörde hennes röst IRL, tyngden or svår att bära, undrar om den släpper eller om man får dras med den alltid.
    tack för länkarna, ska kolla upp dom närmare sedan. 
  • Anonym (ledssen)

den här sommaren har inte varit kul hittills. saknaden efter min älskade har mattats lite men är fortfarande stark

Du skulle ju vara med mig här och leka med barnen, vi skulle gått på grönan o skansen. men framför allt.... vi skulle ju gifta oss nu i sommar kom vi ju överens om.
    att du inte orkade med dina kramper och otaliga anfall kunde vi ju inte ha räknat med.
    snart har jag mina två semester veckor, varav den ena veckan med barnen och den andra veckan hos min vän.

saknar dig du lilla vita kanin. nu hoppar du runt på oändliga gröna fält och mumsar gräs.
    den vackra rosen lever vidare i mitt hjärta, du kommer  aldrig att dö i mitt minne. ditt hjärta är mitt och mitt hjärta är ditt. men du kunde väl ha lämnat halva mitt hjärta kvar hos mig.
    du är med mig i mina drömmar och i mitt liv för evigt 

• Anonym (ledssen)

Ett år senare........... tårarna hotar att komma, tomt och kallt i bröstet, saknaden sliter i mig och sorgen biter sina sylvassa tänder genom både ben och märg, vill att min lilla vita kanin kommer tillbaka till mig, men det är ju helt hopplöst, hon är där uppe och tittar ner på mig med orolig blick.
    Saknar dig min ängel 

• Anonym (silentlegesinter)
    Anonym (ledssen) skrev 2013-08-14 20:50:37 följande:
    Ett år senare........... tårarna hotar att komma, tomt och kallt i bröstet, saknaden sliter i mig och sorgen biter sina sylvassa tänder genom både ben och märg, vill att min lilla vita kanin kommer tillbaka till mig, men det är ju helt hopplöst, hon är där uppe och tittar ner på mig med orolig blick.
    Saknar dig min ängel 
    Beklagar verkligen din sorg.
    För några dagar sedan var det ett år sedan jag förlorade min stora kärlek och känner igen mig i det du skriver. Man vill bara ha dom tillbaka.
  • Anonym (ledssen)

början på det andra året utan min älskade har faktiskt börjat bra. träffade en underbar kvinna som jag nu försöker komma underfund med. tjejerna gillar henne och hon gillar dom, så det ser ju ljust ut, hon har tre egna barn som av diverse orsaker inte bor med henne, har träffat två av dom och den äldsta dottern har funnit sin plats i mitt hjärta. så det ljusnar för mig och mina barn. tack för alla som hjälpt mig ta mig igenom det här året. det finns hopp för mänskligheten när okända människor ställer upp för varandra. det bottenlösa hål jag tidigare befunnit mig i var inte så bottenlöst som jag trodde. det räckte med att rätt människor slängde ner stenar som sakta fyllde ut utrymmet under mig. älskar er alla och hoppas att ni finner den tröst som jag funnit i den här gemenskapen.

Från botten av mitt hjärta TACK

• Anonym (ledssen)

Nu är det snart tre år sedan min ängel gick bort Sorgen och saknaden minskar lite för varje månad som går. Men den vill inte släppa helt.
    Även om det har hänt väldigt mycket positiva saker i mitt liv efter hennes död så kommer det stunder då jag inte vill göra annat än att kura ihop mig på sängen och bara försvinna, bara gå upp i rök och inte synas eller höras. Men tankarna på barnen och min nuvarande älskade gör att det är  omöjligt att begrava mig under täcket.

Åter igen säger jag tack till er alla underbara, stöttande okända människor. Ni har gjort den här resan mer uthärdlig

Med varma kärleksfyllda hälsningar från mig

Svar på tråden Min ängel är borta