• Anonym (ledssen)

Min ängel är borta

Min fästmö sedan 14 år och mamma till två underbara döttrar dog plötsligt i sömnen 37 år ung. jag har försökt att bearbeta sorgen men kommit på mig att gråta för ingenting.
    Om jag lyssnar på all som tröstar och stöttar mig så är det helt naturligt med sorg och drar upp ALLA sorgens steg och faser, men vad hjälper det när jag saknar henne så fruktansvärt mycket.
    Jag vet att jag kommer att sakna henne länge, men det hjälper inte att höra om pappor, mammor och far/ mor föräldrar som gått bort, hur säger man det till dom, UTAN att vara okänslig, mitt hjärta är borta och med det all glädje att fortsätta leva

vad gör jag 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-18 15:10
    min ängel dog för 5 veckor sedan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-07 17:05
    fick utlåtandet från rättsmedicin. troligtsvis så dog min ängel av ett epilepsi anfall under natten, men dom kunde inte vara säkra på det.
    dom hittade inga skador eller andra sjukdomar som kunde förklara hennes död

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-23 10:28
    varför ska det vara så svårt att minnas min ängels röst, det verkar vara helt omöjligt att minnas utan att titta på filmer, och det är för tufft just nu. hittade filmer sen våran äldsta dotter var liten och vår yngsta var ca 6 mån, tog mig igenom det svåra arbetet med att föra över dom gamla videofilmerna till datorn. men har inte orkat kolla på dom sen. då var det inga problem men nu är det det. sjunker lite längre ner i förtvivlan varje dag som går

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-14 20:35
    Efter ett år är sorgen och saknaden otroligt stark. Hur jag ska klara fortsättningen vet jag inte. varje dag minns jag allt vi gjorde och alla saker vi börjat planera, nu känns allt så förbannat hopplöst, ser inte fram emot morgondagen. hoppas bara att saknaden mattas lite och att sorgen dämpas. orkar inte att gå runt med bomull i hjärnan längre

• Svar på tråden Min ängel är borta
  • Anonym (ledssen)

för första gången på 10 år har jag blivit firad på fars dag utan min älskade
    det var så tungt och deprimerande. satt bara och tänkte på henne.. vilket förbannat tråkigt slut på det här året.......
    inget att se fram emot
    bara att bita ihop och fortsätta ta ett steg i taget. hoppas det funkar den här gången. har blivit stillastående ett tag nu. inte bra 

• Anonym (3-barnsmamma)

Hej,

Du verkar en otroligt känslosam man och kärleksfull till din ängel och dina barn. Önskar att alla män var som du som beskriver sin kvinna på så vackert sätt. Jag tappade tår och jag vill önska dig alla lycka med dina barn. Hon finns säkert på ett ställe där hon ser er och räddar er. Jag tror på att våra döda finns där för oss när livet är tungt. Så länge du tänker på henne betyder att hon finns hos dig men kan inte se varandra längre.
    Var rädd om dig och styrkekramar. 

• Anonym
    Anonym (ledssen) skrev 2012-11-12 01:05:40 följande:
    för första gången på 10 år har jag blivit firad på fars dag utan min älskade
    det var så tungt och deprimerande. satt bara och tänkte på henne.. vilket förbannat tråkigt slut på det här året.......
    inget att se fram emot
    bara att bita ihop och fortsätta ta ett steg i taget. hoppas det funkar den här gången. har blivit stillastående ett tag nu. inte bra 
    Här satt jag och tänkte starta en tråd om hjärtesorg precis.
    Hur jag ska kunna orka leva och gå vidare när jag har förlorat
    min stora kärlek vid min sida i livet, vardagen.
    Och så hittar jag din tråd och förstår att jag helt enkelt måste skärpa till mig.
    Min kärlek lever & fungerar.

Jag är ledsen. Ledsen för dig.
    Jag hoppas du finner ro & lycka.
  • Anonym (ledssen)
    Anonym skrev 2012-11-12 01:26:48 följande:
    Här satt jag och tänkte starta en tråd om hjärtesorg precis.
    Hur jag ska kunna orka leva och gå vidare när jag har förlorat
    min stora kärlek vid min sida i livet, vardagen.
    Och så hittar jag din tråd och förstår att jag helt enkelt måste skärpa till mig.
    Min kärlek lever & fungerar.

Jag är ledsen. Ledsen för dig.
    Jag hoppas du finner ro & lycka.
    finns inget annat att göra än att försöka fungera normalt igen. (hur nu det är möjligt)
  • Anonym (ledssen)
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2012-11-12 01:26:34 följande:
    Hej,

Du verkar en otroligt känslosam man och kärleksfull till din ängel och dina barn. Önskar att alla män var som du som beskriver sin kvinna på så vackert sätt. Jag tappade tår och jag vill önska dig alla lycka med dina barn. Hon finns säkert på ett ställe där hon ser er och räddar er. Jag tror på att våra döda finns där för oss när livet är tungt. Så länge du tänker på henne betyder att hon finns hos dig men kan inte se varandra längre.
    Var rädd om dig och styrkekramar. 
    jag levde för henne och mina barn. gick genom en depression och återfick socialfobi vilket resulterade i att jag inte gick utanför dörren på 4 månader. efter den tortyren av mitt egna psyke så sa jag till mig själv att aldrig mer..... efter fem år av konstant jobb för att komma tillbaka så händer det här och jag står nästan på ruta ett igen
    ville bara dö för att göra henne sällskap där uppe. men jag har mina underbara tjejer och för dom måste jag kämpa... får inte tappa greppet igen

• Anonym (ledssen)

tack alla ni som varit inne och läst och skrivit i tråden
    NI har varit ett underbart stöd och en hjälp för mig under dom här månaderna
    ska hålla tråden uppdaterad. tack för att ni finns och läser det här 

• Anonym (ledssen)

när man kommer underfund med att man sopat sina känslor under mattan och står och hoppar på knölen som blir, blir man bara ledsen och förtvivlad över sitt eget beteende.
    nu har min ängel varit borta i tre månader och saknaden är enorm.
    kommit på mig själv med att fokusera på andra för att slippa tänka på mig själv, överlevnads instinkt eller? 
    vet vare sig in eller ut just nu
    går varje dag (nästan) till graven och kollar att det brinner ett ljus. det har det gjort sen urnsättningen. har ljuset slocknat tänder jag ett nytt, har alltid ett med mig när jag går
    har kommit på att jag stått stilla i mitt arbete med den sociala fobin och depressionen. det är ju inte det första man tänker på att ta tag i direkt, måste jobba på det för att om någonsin bli frisk igen.

• Anonym (itsnotthesame)

Det kan ta ett tag för dig att smälta det hela som hänt, det kan kännas som minnet av din ängel bleknar för fort, Det kan uppstå en slags skuld i dig själv bara för det med,  Men jag lovar dig när du och ditt inre fått lite tid kommer minnena att återkomma och det blir kanske inte så lätt att hantera. Men dom kommer tillbaka. Ibland stänger kroppen/psyket av för överlevnad, när saker är för tunt att bära.. som vid sorgen efter en älskad.

Säg ifrån till dom människor som berättar om det dom mist, du behöver inte ens förklara för dom.
    "Det är inte samma sak"  - är kanske något du tänker när dom berättar om sånt. Och nej det är inte samma sak. Inte riktigt.  

Jag vill inte göra dig ledsen TS, men om du inte vet vad du ska säga till dom där personerna, förklara lite översiktligt att "nej det är inte samma sak för mig, att du inte orkar lyssna på det dom säger, för det är inte alls samma sorg du känner..." eller något liknande.

• Anonym (ledssen)
    Freja03 skrev 2013-01-21 07:13:13 följande:
    Hur gar det? Hoppas du borjat ma lite battre.
    läget känns lite bättre för varje dag som går nu. ibland bättre ibland sämre men generellt så går det uppåt
    Anonym (itsnotthesame) skrev 2013-01-22 01:36:40 följande:
    Det kan ta ett tag för dig att smälta det hela som hänt, det kan kännas som minnet av din ängel bleknar för fort, Det kan uppstå en slags skuld i dig själv bara för det med,  Men jag lovar dig när du och ditt inre fått lite tid kommer minnena att återkomma och det blir kanske inte så lätt att hantera. Men dom kommer tillbaka. Ibland stänger kroppen/psyket av för överlevnad, när saker är för tunt att bära.. som vid sorgen efter en älskad.

Säg ifrån till dom människor som berättar om det dom mist, du behöver inte ens förklara för dom.
    "Det är inte samma sak"  - är kanske något du tänker när dom berättar om sånt. Och nej det är inte samma sak. Inte riktigt.  

Jag vill inte göra dig ledsen TS, men om du inte vet vad du ska säga till dom där personerna, förklara lite översiktligt att "nej det är inte samma sak för mig, att du inte orkar lyssna på det dom säger, för det är inte alls samma sorg du känner..." eller något liknande.
    Minnet bleknar inte för fort, det känns bara lite jobbigt att alla ska "bry sig" så förbannat mycket. hatar att älta hennes död och omständigheterna kring den. om man kunde gå i ide tills sorgen mattats av och känslorna för henne svalnat. men samtidigt vill jag inte glömma henne och dom glada stunder vi haft. just nu är mina drömmar uppfyllda av saknad och sorg.

Svar på tråden Min ängel är borta