Rengbågsförsök?
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.
Skevis - jag har inga som helst känningar alls faktiskt, men det är skönt för förra månaden gick jag och analyserade exakt allt som hände mig och dagarna släpade sig fram då men denna gång har jag lyckats hålla mig till inställningen att "lyckas det så gör det" och faktiskt inte tänkt så mycket på det och då går ju tiden snabbare :)
Hoppas du oxå kan börja den jobbiga BIM väntan snart då :)
Skönt om man kunde glömma att man blivit inseminerad...minns ju fortfarande hur det kändes i kroppen förra månaden när jag var gravid men fick missfall... :/
Hej allihopa!
Tänkte hoppa in här med er om det är okej?
Jag och min tjej väntar på att starta upp med IVF för syskonförsök och håller tummarna för att mensen kommer som den ska så vi hinner med innan julstängningen.
Vi har en liten -12a här hemma redan så det är full fart, så det går ingen nöd på oss mer än att det är så jäkla dyrt att göra IVF nu, så rent ekonomiskt är det en stress. Vår bebis här hemma kom till på första IVFen.
Hoppas att ni som ruvar, och ni som insimineras får de plus ni längtar efter!
Jag kan säga att vi förstår, både sorgen av att det inte tar och sen även glädjen när det gör de!
Vilka här inne väntar på att få starta IVF? Eller är redan igång?
Vi tycker bättre om IVFen än Inseminationerna så vi är glada att nu vid syskonförsök så var det inget snack om annat än IVF.
Kram!
Regnbågsbaby - jag har ju då inte glömt bort att jag inseminerats... Tänker bara inte på det! Ingen idé att gå och stressa över om jag blivit gravid eller inte för det är endå inget jag kan påverka, svaret kommer senare och så länge fokuserar jag på annat! Men jag har knappast glömt!
Syskonförsök - Välkommen :)
Påstår inte att du skulle ha glömt, jag önskar att jag kunde glömma det för ett tag.
Försöker tänka på annat men tänker bara på hur det kändes förra månaden då jag blev gravid.
Tack!
Det här med oro känner vi igen. Vill absolut inte råka trampa någon på tårna eller förminska någons oro nu, för som sagt, vi vet hur det är. Men det absolut bästa man kan försöka göra är att komma till en acceptans att under vissa veckor kommer man inte veta. Att försöka fylla dagarna med annat och hitta hållpunkter i tillvaron som är bra.
Vi oroade oss så mycket varje insemination, blev besvikna, oroade oss inte lika mycket vid IVFen men tänkte så klart på det hela tiden. Fick ett + och då började verkligen oron. Fram till vecka 13 då vi gjorde ett UL som var bra, då slappnade vi av mer. Sedan dök oron upp igen strax innan RUL, tänk om bebisen inte lever nu? Tänk om det är något fel på bebisen? Allt var bra, det lugnade ner sig. Sen började oron smyga sig på lite igen, vi måste klara oss till v 24, då kan de rädda bebisar. Efter v 28 sen så pustade vi ut ytterligare, mådde bättre. Sen kom oron för tjejen över förlossningen och så vidare. Det la sig. Sen började vi verkligen känna att nu, nu kommer det gå vägen. Då dog en bebis i samband med förlossningen i samma grupp som oss. Oron började igen, bara vi får hem en bebis, bara vi får hem en bebis. Bebisen föddes, allt var perfekt! Nu är hen en stor bebis, men oron finns där hela tiden. Det är en del av processen, en del av att önska något så hårt och älska något mer än vad man kunde tro var möjligt.
Vi försökte tänka såhär, att när det inte gick eller vi inte visste, så njöt vi av varandras sällskap. Att vara VI, för det ändras ju direkt bebisen är ute.
Självfallet oroar man sig, det kommer vi göra nästa gång med. Men jag ska verkligen försöka, verkligen verkligen försöka, att inse att det har sin gång ändå, oavsett vad jag tänker eller gör. Men det är så svårt.