• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Skevis
    LiveYourDreams skrev 2012-11-20 17:38:47 följande:
    Minmio: jag har vulat, frun jobbade ;) men gick bra ändå. Hade 5st på mellan 18-20 mm o ca 10st runt 14mm. Så förhoppningsvis lurar några fina äggisar där inne :) jag är så ung (säger min fertilitetsdotor iaf..;)) så vi ska testa med ett nu. Går det inte blir det två nästa gång :) fick förövrigt su kallelsen igår ;)

Oj vilket bra resultat Glad lite skillnad! Verkar ju funka fint det här med äggtelepati..haha!
    Transfer, är det insättning?
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    Uppdatering från norr:
    Vul igår tisdag gick fint, fick läkaren jag tycker bäst om.
    Slemhinnan hade fördubblats till 13mm, nästan 14 och äggblåsan som var 12 i fredags hade vuxit till 17mm Solig
    De äggblåsor som låg runt 10 hade gått tillbaka.
    Kort sagt var det tummen upp och det ska bli himla roligt att se vad vänster sida har att erbjuda då den aldrig släppt inför någon av våra inseminationer.

Umeå sedan tog kontakt under gårdagen, dom återkopplar alltid inför varje steg, dom ville ha resultat på ÄL test (negativt) och sedan ville dom ha ett ÄLtest idag. Skulle det vara negativt ville dom att vi tog en Ovitrelle spruta.
    Testet var negativt klockan 10 och 12 tog jag sprutan. Den ska se till att ägglossningen sker inom 36h.
    ÄLtestet hade nästan 2 streck men hade vi kört på de så kunde vi prickat in helgen och det var inte ett alternativ.

Så imorgon torsdag  blir det insemination på em, kan vi lita på tumhållning även denna gång tjejer? Drömmer

Glöm inte att skicka lite till LiveYourDreams oxå som ska in i hönsgården på torsdag och plocka ägg Skrattande
    DI 4 22november BIM6/12
  • MinMio
    LiveYourDreams skrev 2012-11-21 06:05:16 följande:
    Minmio: japp vi fick tid 6/12. Har hört om flera som fått vänta 1-2 månader på kallelse till kurator så do not worry :) hahahahaha satte ni upp den? :D
    Vad konstigt, lite senare idag ringde frun och sa att vi hade fått kallelse till kuratorsamtal den 3 december. Så himla skönt att det verkar rulla på utan påtryckningar från vår sida...

Japp vi satte upp den, mest för att den är så himla märklig. Och lite för att jag råkade skriva under (som inte skulle skriva under öht) där överläkaren skulle skriva under, så hon har kluddat över mitt namn och skrivit sitt eget.

Så det är äp imorgon då och et på lördag (om allt går som det ska)?! SPÄNNANDE! (älskar att missbruka detta ord i denna tråd haha)
  • LiveYourDreams

Minmio: det e du o jag som verkar missbruka detta ord, men det e ju så passande ;D skevis: vad gullig du är! Håller tummarna för er imon! :D

• AnnaTr
    LiveYourDreams skrev 2012-11-21 06:05:16 följande:
    Annatr: jämför med den danska klinik vi har nu. Det finns ingen uppföljning alls på gyn grönlund. Jag har tex inte hört av mig sen vår senaste insem o ingen har frågat hur det gått. Så undrar hur noga de är med att följa upp tex antalet barn en donator får ge upphov till. Ni kommer dit, anmäler er. In o välja donator i pärm, hoppa upp i stolen medan han hämtar strået. O sen insem på max två min o sen såfort det är insprutat hoppa ner o gå. Ingen ligga kvar tid eller så. Ganska kliniskt. Minmio: japp vi fick tid 6/12. Har hört om flera som fått vänta 1-2 månader på kallelse till kurator så do not worry :) hahahahaha satte ni upp den? :D
    Okej.. Vi får åka dit och se vad vi tycker då. Vad heter den danska ni är vid nu? 
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-11-21 12:01:14 följande:
    Werty: hur går det? Ni borde ha testat nu väl?

Vi testade igår, negativt, kändes skit hela dagen igår men vi får börja ladda om inför nya försök. Vi inser ju att det kan ta lite tid men denna längtan efter en liten bebis gör ju att man vill att det ska fungera nu. Vi har medvetet hållit oss ifrån allt vad barn och forum heter under en period och försökt att fokuserat på annat = vi har fått massor gjort här hemma! :) Vi håller alla tummar för er andra. Blir det äggplock snart LiveYourDreams?
  • werty
    Syskonförsök skrev 2012-11-17 15:06:35 följande:
    Hej allihopa! Tänkte hoppa in här med er om det är okej? Jag och min tjej väntar på att starta upp med IVF för syskonförsök och håller tummarna för att mensen kommer som den ska så vi hinner med innan julstängningen. Vi har en liten -12a här hemma redan så det är full fart, så det går ingen nöd på oss mer än att det är så jäkla dyrt att göra IVF nu, så rent ekonomiskt är det en stress. Vår bebis här hemma kom till på första IVFen. Hoppas att ni som ruvar, och ni som insimineras får de plus ni längtar efter! Jag kan säga att vi förstår, både sorgen av att det inte tar och sen även glädjen när det gör de! Vilka här inne väntar på att få starta IVF? Eller är redan igång? Vi tycker bättre om IVFen än Inseminationerna så vi är glada att nu vid syskonförsök så var det inget snack om annat än IVF. Kram!

Hur lång kö är det för syskonförsök? Vet du om man kan få samma donator? Lycka till!
  • Syskonförsök
    werty skrev 2012-11-21 21:55:36 följande:

Hur lång kö är det för syskonförsök? Vet du om man kan få samma donator? Lycka till!

Vi får bara göra syskonförsök med samma donator, så ja, det är det. Kön beror nog på vart i landet du befinner dig, men på Akademiska är det ingen kö förutom om det tar tid om du ska starta upp en ny IVF och så vidare.
  • Syskonförsök
    regnbågsbaby skrev 2012-11-21 08:13:06 följande:
    Syskonförsök: familjeliv raderade mer än halva inlägget.... :/ vi har betalat 34.000 för våra misslyckade 4 (räknat med detta) inseminationer och vår son blev till på ANDRA försöket så vi fattar inte varför det inte vill ta sig nu.... Vi tycker iaf att eftersom vi inte får köpa paket med inseminationer som i Danmark så borde man iaf få någon slags graviditetsgaranti...eller 50% av kostnaden tillbaka vid misslyckande.... ETT IVF kostar 30500 kr och det är pengar vi tyvärr inte har och det är ingen garanti att det blir en bebis ändå....

SUCK! Jag har haft PMS sedan äl+4 och detta är verkligen irriterande.... Är bara så jävla besviken på min kropp.... Jävla skitkropp!!

Ah okej :( Förstår att det känns tungt. Ni kan inte pausa och spara ihop pengarna då?
    Vi lyckades inte på 4 inseminationsförsök med på första IVFen, vet flera som har haft på samma sätt.

Jag som också står bredvid måste säga att jag förstår din fru. För oss var aldrig heminsemination ett alternativ faktiskt. Mest pga det juridiska.

Försök hålla hoppet uppe, väntan kommer vara lika lång och trist ändå. Heja heja!
Svar på tråden Rengbågsförsök?