• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Snöfrid

Men. Kom på en sak. Varför ska vi göra spolning av äggledarna när det är återinsättning av fryst embryo i naturlig cykel vi gör..? Det har ju inget med äggledarna att göra? Det är ju ett färdigt embryo som sätts in i livmodern vid rätt tidpunkt bara.nån som vet..?

• tungmetall
    Snöfrid skrev 2014-05-12 20:55:35 följande:
    Men. Kom på en sak. Varför ska vi göra spolning av äggledarna när det är återinsättning av fryst embryo i naturlig cykel vi gör..? Det har ju inget med äggledarna att göra? Det är ju ett färdigt embryo som sätts in i livmodern vid rätt tidpunkt bara.nån som vet..?

Jadu, det var en bra fråga. Ring mottagningen där ni går och fråga, så de inte blandat ihop er med nån annan.
  • Snöfrid

Spelar egentligen ingen roll, blev bara fundersam. Det är ju bra att göra det oavsett, så man vet sen man vet ju aldrig, det kanske blir aktuellt med insemination nån gång i framtiden. Vk fick tid nu pä fredag redan för både cellprov och genomspolning

tungmetall skrev 2014-05-12 21:17:16 följande:
    Jadu, det var en bra fråga. Ring mottagningen där ni går och fråga, så de inte blandat ihop er med nån annan.

• Avokado

Håller tummarna för flera regnbågsplus snart! Vi var på VUL idag. Jag hade många äggblåsor, ca 20 i varje äggstock. Däremot var de lite för små (10mm) så nu fick jag höjd dos och ska tillbaka på nytt VUL på fredag. Ni som gjort ivf, hur stora var era äggblåsor på första VUL:et?

• Ljusskimmer

Första ivfen var frugans mellan 8-14 mm på första vul. Andra va alla runt 10 mm. :)

• Avokado
    Ljusskimmer skrev 2014-05-13 16:10:14 följande:
    Första ivfen var frugans mellan 8-14 mm på första vul. Andra va alla runt 10 mm. :)

Ok låter ju likt mig. :) Sa de att det var onormalt små blåsor? Känner att jag fick lite knapphändig information av min säkert duktiga, men inte så pratsamma läkare..
  • Ljusskimmer

Ja dem va ju för små för äp men dem ökade dosen på fredagen o på måndagen va 2 över 17 mm resten runt 15 :)

• Ljusskimmer

Äp gjordes sen på fredagen 1 vecka efter första vul

• Avokado
    Ljusskimmer skrev 2014-05-13 18:07:37 följande:
    Ja dem va ju för små för äp men dem ökade dosen på fredagen o på måndagen va 2 över 17 mm resten runt 15 :)

Ljusskimmer skrev 2014-05-13 18:09:22 följande:
    Äp gjordes sen på fredagen 1 vecka efter första vul

Ok tack för info :) Då hinner mina säkert växa till sig. Hur många äggblåsor resp. ägg hade ni? Jag blir lite rädd för överstimulering eftersom jag har så många. Eller jag tror att det är många iaf, vet inte vad som är normalt ;)
  • Ljusskimmer
    Avokado skrev 2014-05-13 19:05:21 följande:

Ok tack för info :) Då hinner mina säkert växa till sig. Hur många äggblåsor resp. ägg hade ni? Jag blir lite rädd för överstimulering eftersom jag har så många. Eller jag tror att det är många iaf, vet inte vad som är normalt ;)
    Jo de är ganska många, 25 äggblåsor, 4 ägg. Är gift med tungmetall som också skriver här =) Men äggen lossnar nog inte som dem ska för läkaren sa att de va extremt dålig utdelning, är sällan så. 
Svar på tråden Rengbågsförsök?