• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Avokado
    tungmetall skrev 2014-05-11 21:45:22 följande:
    Jag känner igen mig så väl! Det är nog en blandning av stress & hormonerna. Jag minns under första ivfet började jag gråta och hade ingen aning alls om varför, men det är nog bara hormonerna som är så. Vi bråkar oxå mer nu, tror det blir för det är en jobbig stress, men det blir bättre när själva processen med sprutor o allt är över, så va det mellan dessa ivfer iallafall. :)

Skönt att höra att det blir bättre efter sprutperioden. Känner mig också glad över att vi inte gör långa protokollet.. Det här är ändå under en relativt kort period... Hur mådde du av progesteronet man tar efter ET?
  • tungmetall
    Avokado skrev 2014-05-11 22:25:50 följande:
    Skönt att höra att det blir bättre efter sprutperioden. Känner mig också glad över att vi inte gör långa protokollet.. Det här är ändå under en relativt kort period... Hur mådde du av progesteronet man tar efter ET?

Förra gången blev det ju inget ET, så tog inget sånt då. Men idag började jag med Lutinus och ska på Et imorn, inte märkt ngt än förutom att man måste ha binda. :s I Örebro ska man alltid börja på eftermiddagen 2 dagar efter ÄP, oavsett när et sker. Ska ni på ultraljud eller så snart för att kolla äggblåsor? :)
  • Avokado
    tungmetall skrev 2014-05-11 23:22:49 följande:
    Förra gången blev det ju inget ET, så tog inget sånt då. Men idag började jag med Lutinus och ska på Et imorn, inte märkt ngt än förutom att man måste ha binda. :s I Örebro ska man alltid börja på eftermiddagen 2 dagar efter ÄP, oavsett när et sker. Ska ni på ultraljud eller så snart för att kolla äggblåsor? :)

Ojdå, så man får stå ut med en del kladd sen då :-S Lycka till med ET! Nu börjar en ny jobbig väntan. Jag ska på ultraljud imorgon och se om det har hänt något i äggstockarna. Hoppas det har bildats några äggblåsor!
  • Käreste

Hej! Jag gick med i fl bara för den här gruppen, har läst igenom alla inlägg nu (tog ett bra tag) :) Jag och min flickvän bor i Köpenhamn och ska börja med inseminering till hösten. Så spännande att få höra hur det går för er och få följa med på era resor till det är vår  tur!

• Snöfrid

Pratat med Rpc i uppsala. Vi måste göra äggledarspolning och cellprovtagning innan vi får göra nästa fet :'( så nu måste vi vänta till hösten, augusti/sept innan nästa försök

• Avokado
    Snöfrid skrev 2014-05-12 11:43:26 följande:
    Pratat med Rpc i uppsala. Vi måste göra äggledarspolning och cellprovtagning innan vi får göra nästa fet :'( så nu måste vi vänta till hösten, augusti/sept innan nästa försök

Åh nej vad tunt och ledsamt :'( *kram*
  • Avokado
    Käreste skrev 2014-05-12 11:32:15 följande:
    Hej! Jag gick med i fl bara för den här gruppen, har läst igenom alla inlägg nu (tog ett bra tag) :) Jag och min flickvän bor i Köpenhamn och ska börja med inseminering till hösten. Så spännande att få höra hur det går för er och få följa med på era resor till det är vår  tur!

Hej och välkommen hit :) Spännande att ni snart ska börja med insemination. :)
  • Käreste
    Avokado skrev 2014-05-12 12:40:10 följande:

Hej och välkommen hit :) Spännande att ni snart ska börja med insemination. :)
    Tack Avokado! Jo, det känns jättekul! Vi har pratat om det i några år och äntligen börjar det närma sig! Av det jag har läst här förstår jag att det både kan vara en väldigt tuff och spännande tid.

Jag håller tummarna för er alla här inne!
  • Ljusskimmer

Ett 6 celligt embryo insatt och de andra hade bara 4 celler så det skulle dem odla vidare på. Nu vänta..

• tungmetall
    Snöfrid skrev 2014-05-12 11:43:26 följande:
    Pratat med Rpc i uppsala. Vi måste göra äggledarspolning och cellprovtagning innan vi får göra nästa fet :'( så nu måste vi vänta till hösten, augusti/sept innan nästa försök smile4.gif
    Förstår att ni är ledsna! Men äggledarspolning kan vara bra att göra, för att se så att det inte är ngt stopp & det kan tydligen öka chanserna. Samla energi och så allt fokus i höst igen sen!
Svar på tråden Rengbågsförsök?