• Rainbow Dash

Rengbågsförsök?

Hej, finns det någon annan rengbågsfamilj som sitter och väntar på BIM? Jag var till Storken för en vecka sedan och väntar otåligt. Just nu känns det som om det inte tog men har inte gett upp hoppet.

• Svar på tråden Rengbågsförsök?
  • Bebisfabriken

Hej. Idag har vi varit på äggplock för första och förhoppningsvis sista gången. Resultatet blev 6st ägg. Nu hoppas vi att äggen är bra och att vi får tillbaka ett toppen embryo på onsdag. Hur går det för er andra??

• tungmetall

Åh lycka till Bebisfabriken!

Jag & ljusskimmer körde sprutstart 25/4 med menopur, blodprov & börjar med cetrotiden imorn och ska på ul samt blodprov  2/5 för att bestämma dag för äp.

• Bebisfabriken

Ett ägg blev befruktat och 2st ska odlas vidare innan dom vet ifall dom går att frysa. Vi fick tillbaka ett ägg som såg jätte fint ut. Är det några som lyckats på första ivf försöket?
    Vi vet inte om vi får göra fler försök i Uppsala efter detta. Dom kunde bara garantera ett försök.

• Varärstorken

Roligt att höra att ni fick ett fint befruktat ägg tillbaka. Grattis till ruvarstatus! När har ni testdag?

Jag håller på med mitt första ivf försök, långa protokollet. Så har ingen input om hurvida det tarsig på första eller inte. Men jag hoppas!

Hur kommer det sig att ni inte vet hur många ivf:er ni får göra? Vi vet att vi får 3.

Håller tummarna för er!

• Bebisfabriken

Varärstorken - vi har testdag den 18/4.

Läkaren vi träffade inför Ivf:en sa att dom bara kunde garantera 1 försök. Men eftersom man har 6st försök borde ju vi ha ett kvar om vi gjort 4 inseminationer å 1 ivf. Eller går det åt mer spermier vid ivf??

Vi får kolla upp det om det här inte tar sig.

Hur långt har du kommit i behandlingen?? Vart är det ni gör?

• Varärstorken

Aha, ni har gjort inseminationer tidigare i landstingets regi, det missade jag.

Jag tror att en ivf motsvarar 2 inseminationer.

Vi började direkt med ivf när vi kom fram i kön påsahlgrenska och fick då 3 ivfer.

Jag håller på och sprayar med suprecur sen 2 veckor tillbaka för att nedreglera mig. Väntar på mens för att veta att jag är tillräckligt nedreglerad. Sen kommer jag att få börja med sprutorna. Ska ta Gonal f. Äggplock v 21 om allt går som det ska.

Kram

• Bebisfabriken

Ja vi började med inseminationer.
    Men vi hoppas verkligen att vi inte behöver ta reda på vad vi gör om försöken är slut. Vi har dock kikat lite på Danmark och Riga för att det är skönt med en back up plan.

Håller tummarna för att ni får många och bra ägg!!

• SannaM
    Bebisfabriken skrev 2014-05-01 16:51:32 följande:
    Varärstorken - vi har testdag den 18/4.

Läkaren vi träffade inför Ivf:en sa att dom bara kunde garantera 1 försök. Men eftersom man har 6st försök borde ju vi ha ett kvar om vi gjort 4 inseminationer å 1 ivf. Eller går det åt mer spermier vid ivf??

Vi får kolla upp det om det här inte tar sig.

Hur långt har du kommit i behandlingen?? Vart är det ni gör?
    I Stockholm är det så att man har sex inseminationer ELLER fyra inseminationer och EN ivf. Dock är det så att om det första inte tar sig och man har fler embryon i frysen så får man använda dem också, de räknas liksom som "en ivf". Däremot får man inte göra några fler äggplock osv. Kanske är samma för er..? Antar att det har att göra med att ivf kostar mer pengar för dem, det är en omständligare grej än insemination och därför förvandlas två inseminationer till en ivf.

Håller tummarna stenhårt för att detta tar sig!
Svar på tråden Rengbågsförsök?