060810 skrev 2013-01-18 21:01:03 följande:
Så otroligt nöjd med min Kidzone! :)
En superstol!
Om än jobbig att montera för mig som inte förstår bruksanvisningar, men när jag efter 1 timme gav upp och ringde Axkid blev jag uppringd kl 17.30 på eftermiddagen och fick hjälp via telefon!
WOW vilken service alltså! Han hade sett att jag ringt och ringde upp mig och hjälpte mig förklara så jag kunde montera.
Bruksanvisningar är inte min grej och min kompis som är en jäkel på bilstolar var på semester och hade precis åkt när jag skulle montera ;)
Men nu sitter den som berget och dottern älskar den! Hon sover t o m med huvudet uppe i den, det hänger inte alls och ändå är stolen upprätt!
Håller så med dig om kundservicen, min stol gick sönder på resa dagen innan vi skulle åka hem igen. Men de kom på morgonen och lagade stolen så vi kunde ha den stolen med oss hel hem.
Nu senast fick jag nya axelskydd till stolen eftersom jag inte gillar de som är orginal, håller på att testa minikids skydd istället. Har fått en babydyna också när jag frågade efter klädselskydd, så mycket vettig och trevlig kundservice :D
För mig har det hjälpt att kolla monteringsfilmerna då tycker jag det blir tydligare hur man ska göra.
millipore skrev 2013-01-17 21:48:26 följande:
Vårt barn är bara tre år och tre månader men är redan 114 cm och väger 24 kg. Vi har nu en Britax multitech och den är alldeles för kort i ryggen. Den kan dock funka ett tag till då hen sitter med krum rygg intryckt under nackstödet.
Mitt problem är vikten. Stolen är bara testad och godkänd upp till 25 kg och vi är snart där.
Vill verkligen inte vända redan men vad finns för alternativ?
Har någon av er något tips eller synpunkt?
kolla på britax two-way och ha den ett tag till.