• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym
    Glädje58 skrev 2012-09-10 18:02:28 följande:

Men om det står att man kan ta två tabletter och jag tar tio. Är inte det att överdosera? 
    Nej, det ær att ta mer æn rekomenderad dos. överdosera ær nåt helt annat
  • Anonym
    Loket skrev 2012-09-10 18:33:32 följande:
    alvedon (paracetamol) kan ge leverskador i inte allt för höga doser och kan vara dödlig i större doser det är kliniskt bevisat i olika studier
    det ær inte paracetamol som gør att man dør utan att man drabbas av leversvikt. Men det tar ett tag och går inte att utføra endas med alvedon (paracetamol)
  • Guld Nougat
    EvelinasSyster skrev 2012-09-11 11:05:18 följande:

Du missade förstås med flit "hur mycket man vill"   Jag tycker det är skitbra att slippa apoteket numer och jag tycker att det ska säljas på mataffären. Som det ser ut nu kan man ju inte gärna reglera hur mycket man får köpa heller. Men det är ändå ett dilemma med tanke på vilken (faktiskt!) farligt medicin det är. Många receptbelagda mediciner är mycket svårare att överdosera. Men du var ju hemskt rolig, du kan ju glädja dig åt det
    I strot sätt så är receptbelagda mediciner lika lätta att överdoser som Paracetamol....

Är med sjuksköterska/spl
  • EvelinasSyster
    Guld Nougat skrev 2012-09-12 13:44:58 följande:
    I strot sätt så är receptbelagda mediciner lika lätta att överdoser som Paracetamol....

Är med sjuksköterska/spl

Haha ja många är och många inte Men har inte läst in mig så noga på det kan jag villigt erkänna men det var en av de första grejerna vi fick lära oss på farmakologin, att Paracetamol har ett av de snävaste teraupetiska indexen. Men har som sagt inte lagt ner så mycket mer energi på det Kan ju ha fått lära mig jättefel
    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • ardath bey
    EvelinasSyster skrev 2012-09-12 13:50:53 följande:

Haha ja många är och många inte Men har inte läst in mig så noga på det kan jag villigt erkänna men det var en av de första grejerna vi fick lära oss på farmakologin, att Paracetamol har ett av de snävaste teraupetiska indexen. Men har som sagt inte lagt ner så mycket mer energi på det Kan ju ha fått lära mig jättefel

Vad innebär terapeutiskt index?
  • Anonym

Jag och en kille på jobbet fick fullt ansvar över fabriken (som tillverkar mat) en helg när chefens akut var tvungen att avvika för sjuka familjemedlemmar. Vi räknade fel på mjöl, rätt rejält fel, så det fick slängas en hel kontainer (900 kg) med mat och vi jobbade en hel natt för att täcka upp för misstaget. Tror aldrig chefen fick reda på det och kunderna fick sin mat levererat, i tid. Puh!

• Anonym

Jag jobbade min 4:e dag som servitris på en krog/resturang när jag insåg att jag blev tvungen att servera och serva en kvinna som gjort mig väldigt illa för länge sedan. Så jag gjorde det alla borde göra. "Råkade" spilla rödvin över heeeela henne. Fick stå i disken resten av passet och blev inte inringd mer efter det. :D SÅÅÅ värt det!

• Themis

Mmmmm....råkade radera en folder med en kollegas aktiva dokument i en gång, för det låg "gamla projektdelar" och skrotade där och jag ville städa. Hade fått ok av två andra personer men de visste inte att kollegan fortfarande hade aktiva dokument i foldern.

Så där åkte hela skiten och hennes rapport skulle ut på signatur nästa dag....tack IT för backuper och återläsning....!Tyst

Jag bad om ursäkt, gav henne choklad till tröst medan hon fick skriva om en del av rapporten som inte backupats och sa även att hon kunde få kasta ruttna klementiner på mig om hon ville. (det var i december)

Jag gör normalt inte sådana fel. Fast den gången hände det ju. Drömmer

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?