• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (Inte jag...)

Detta misstag gjorde inte jag, men skedde på mitt jobb. Vi utför smärre "skönhets-ingrepp" och kunder som får ont efteråt brukar få med sig några Citodon (starka värktabletter) hem. Det går oftast inte åt så många, så vi beställer hem 200st åt gången. Men denna gång hade den som beställt råkat trycka in 200 lådor!! Med 100 tabletter i varje!! Så vi fick en halvpall med 20 000 värktabletter!! Det vi funderade över mest var att den som packade på Apoteket inte reagerade! Inte ens större sjukhus beställer väl sånna mängder?! vi fick iaf skicka tillbaka det vi inte behövde (typ 19 800 tabletter )

• Jellybeanbaby
    kapten howdy skrev 2012-09-06 22:06:14 följande:
    *puffar* rolig tråd ju. Bjuder på en till.

Skrivit  fel data i excel tabeller 
    Oj där bjussade du verkligen på dig själv hördu
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-06 13:13:23 följande:
    Wow. Hur läste ni den lilla "nöten"?
    Det gick inte så bra. I princip all mat var handlad, bord var ordnade osv.
    Vi lyckades dock förhandla ner "svinnet" och vi gick ju inte så mycket plus som vi hade hoppats på.. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Inte jag...) skrev 2012-09-07 09:24:08 följande:
    Detta misstag gjorde inte jag, men skedde på mitt jobb. Vi utför smärre "skönhets-ingrepp" och kunder som får ont efteråt brukar få med sig några Citodon (starka värktabletter) hem. Det går oftast inte åt så många, så vi beställer hem 200st åt gången. Men denna gång hade den som beställt råkat trycka in 200 lådor!! Med 100 tabletter i varje!! Så vi fick en halvpall med 20 000 värktabletter!! Det vi funderade över mest var att den som packade på Apoteket inte reagerade! Inte ens större sjukhus beställer väl sånna mängder?! vi fick iaf skicka tillbaka det vi inte behövde (typ 19 800 tabletter )
    Jesus. Förvånad Det där hade varit värt en smärre förmögenhet på svarta marknaden...
  • ardath bey
    Anonym skrev 2012-09-07 10:18:02 följande:
    Det gick inte så bra. I princip all mat var handlad, bord var ordnade osv.
    Vi lyckades dock förhandla ner "svinnet" och vi gick ju inte så mycket plus som vi hade hoppats på.. 

Tur att det var felräknat åt det hållet i varje fall Jag har varit på en hel del sittningar där man misstänker att köket medvetet beställt för lite mat...
  • Anonym
    ardath bey skrev 2012-09-07 10:38:40 följande:

Tur att det var felräknat åt det hållet i varje fall Jag har varit på en hel del sittningar där man misstänker att köket medvetet beställt för lite mat...
    Nja, jag vet inte. Jag tar nog hellre för lite mat än 50.000kr rakt i sjön faktiskt.
  • Anonym (Inte jag...)

Jo, Jellybeanbaby; vi funderade på om vi skulle ställa oss på "plattan" å kränga lite

• YokohamaNr2

Inget speciellt stort misstag alls men men ett av mina första jobb som 16 åring var på McDonalds, jag jobbade där i kanske 8 månader och sista månaden påpekar en chef som råkade stå bredvid mig i kassan att man slår in läsken separat vid ett happy meal. Det hade jag aldrig fattat och således sålt en massa happy meals med rabatt fattar inte heller att de inte hade någon som helst kontroll på diff i kassan för det var aldrig någon som uppmärksammade det

• Anonym
    YokohamaNr2 skrev 2012-09-07 12:50:10 följande:
    Inget speciellt stort misstag alls men men ett av mina första jobb som 16 åring var på McDonalds, jag jobbade där i kanske 8 månader och sista månaden påpekar en chef som råkade stå bredvid mig i kassan att man slår in läsken separat vid ett happy meal. Det hade jag aldrig fattat och således sålt en massa happy meals med rabatt fattar inte heller att de inte hade någon som helst kontroll på diff i kassan för det var aldrig någon som uppmärksammade det
    Det är ju inte riktigt så diffar uppmärksammas. Det märks på att det går åt mer läsk än vad som är normalt. Men läsken går aldrig åt i den mängden som systemet tycker. Just på läsken är det alltid en stor diff, oberoende vilken restaurang man är på.
Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?