• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • EvelinasSyster
    Anonym skrev 2012-09-10 18:00:57 följande:
    Nej. Du som ssk borde veta det... Alvedon ær på intet sætt farligt.
    Av den här anledningen är jag väldigt frågande till att man kan gå in i en vanlig mataffär och köpa hur mycket Alvedon man vill i princip. Folk tror tydligen att bara för att ett läkemedel är receptfritt så är det inte farligt. Sanningen är att du kan överdosera i princip vad som helst. Du kan tom dö av för mycket vatten, självklart kan du dö av för mycket Alvedon.

Och jag är också sjuksköterska. 
    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Strumpans

Glömde boka hotell till min chef på en utlandsresa - fullt i hela staden och slutade m ett hotell låångt bort ( 10 mil)
    ....

Råkat knappa fel på en order och istället för 10 kg majonnäs skickat 10 ton till en butik

• Glädje58
    Strumpans skrev 2012-09-10 18:43:15 följande:
    ...Råkat knappa fel på en order och istället för 10 kg majonnäs skickat 10 ton till en butik

Haha.... fy fan 
  • Barababar

Sommarjobbade på ordermottagningen på Arla för längesen och skickade 50 kilo keso istället för 50kg creme fraishe till Gate Gormet på Arlanda. Och nån gång 55 liter grädde istället för fem liter.

• LiteniAugusti

Missade att avboka 4 tekniker och två grävare (+ maskiner) till ett arbete som sköts på framtiden. Teknikerna flögs in från Norge... Ett svindyrt misstag. Tack och lov så har det gått 9 år sedan dess, och jag kan nu tänka på det utan att hyperventilera lite grann.    Glad

• Themis
    Anonym skrev 2012-09-10 18:00:57 följande:
    Nej. Du som ssk borde veta det... Alvedon ær på intet sætt farligt.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Anonym

Även jag har gjort misstaget med att beställa fel, vid två tillfällen.
    Första gången missade jag ett komma, skulle skriva 10,00 liter grädde men blev beställt 1000 liter grädde... Väldigt glad att chefen på stället vi beställde från reagerade och precis innan de skickade beställningen, hade haft ganska svårt att göra av med allt på cafet jag jobbade! :P

Andra gången var på ett lager/butik och vi beställde ofta rätt stora mängder och men skulle en dag även beställa in 10 st  "stora kuddar" som vi skulle använda vid en dekoration i ett skyltfönster. Skulle klä i olika tyger som vi sälde i butiken. Problemet var bara att jag råkade beställa in 10 pallar med 20 kuddar per pall av denna vara och plötsligt stod vi där med 200 gigantiska kuddar!! Att skicka tillbaka skulle bli för dyrt och kändes inte helt okej ur miljösynpunkt... De stod där och tog plats i dryg en vecka och sen tänkte jag tillsammans med två av cheferna om och kuddarna kläddes om i härliga tyger och nu finns det en stor och härlig kuddhörna i det tidigare så stela och opersonliga personalrummet. Vi gjorde det hela i smyg över en helg och personalen blev riktigt glatt överraskade när de kom till jobbet på måndagen.  =)

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?