• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (vårdbiträde)
    cocoform skrev 2012-09-06 07:20:28 följande:
    Till "anonym (vårdbiträde)" undrar jag om du har fått gå läkemedelsutbildning, har fått gå brevid, har blivit visad hur liften fungerar osv? Av ditt inlägg verkar det också som att du jobbade med liften själv? Det är inte tillåtet. Det ska alltid vara dubbelbemanning vid arbete med lift. Dessutom är arbete med lift ett uppdrag enligt HSL och därmed arbetsterapeuten skyldig att visa dig hur du gör en säker förflyttning. Detta för din egen skull och för vårdtagarens skull. Var det gäller det missade morfinplåstret så tycker jag det är märkligt att sköterskan delegerar den uppgiften till ett oerfaret vårdbiträde.  Du är (var?) oerfaren och borde ha fått ordentlig utbildning innan du började ditt jobb. Det är alltså inte ditt fel. Det är ett praktexempel på ledningens oförmåga att göra rätt. 

Nejnej jag har alltså gått först en 2 dagars utbildning, läkemedelsitbildning + delegering samt förflyttningskunskap. Jag var inte själv på liften men uskan som var med var stressad och jag likaså. Hade gått bredvid 10 dagar men fick inte göra någonting annat än titta under dessa dagarna.
  • Anonym (rotfyllning)

Apropå inläggen här från frun till en läkare som gjort missar. Hon skrev ut tidningens namn och allt där det skulle stå och jag har försökt hitta någon notis om en anmälan om en bebis och öron men inget hittat. Lite skumt.

• Anonym (receptionisten)
    Anonym (rotfyllning) skrev 2012-09-05 14:11:01 följande:
    Jag gjorde inte fel utan min tandläkare:
    Bedövade fel sida underkäken inför storlagning av djupt hål. Hon ville boka om mig till ny tid men jag tyckte v i kunde köra på(hade mkt svårt att ha tid med tandläkaren). Hon bedövade med tvekan andra sidan och lagade. Jag kunde sen inte dricka på närmare 6h, tandläkaren sa bedövningen skulle släppa på 1-2h! Värst var att jag träffade på ett gäng ungdomar på vägen hem, de hälsade men inte jag och då blev de sura, så jag hälsade. Skulle jag inte gjort för jag lät inte klok, had nästan ingen kontroll av tungan. Stod där och försökte säga at jag var helt normal bara lite bedövad av tandläkaren. Pinsamt... Ungdomarna hade dock skitkul!
    Min tandläkare borrade av borret vid en rotfylla vilket ledde till en massiv infektion (total uppsvullnad under hakan) som i sin tur ledde till 5 dgr på öron/näsa/hals med antibiotika intravenöst... Oups!

OT: Jag behövde inte betala för "behandlingen" eller tandutdragningen...
  • narie24

Jag frostade av en stor glassbox när jag arbetade i butik. Packade ur all glass och gjorde rent o fint. Sen när det var klart la jag tillbaka all glass, men glömde sätta i kontakten! Några timmar senare kom en kund och klagade på smält glass. Glass för flera tusen kr var förstörd!

• annzah
    MissMary skrev 2012-09-05 18:11:31 följande:

Det absolut värsta var när jag köpte sms-biljett till tåget från jobbmobilen... usch vilken ångest!! Jag mådde så dåligt men gick direkt till högsta chefen och berättade som det var. Allt löste sig!! Men herregud, vad tänkte jag!  

Det har jag också lyckats med. Flera gånger till och med. Min privata mobil och jobbmobilen är exakt likadana - förutom bakgrunden på telefonen. Men i brådska tänker man ju inte! Har berättat för min chef som är högst på avdelningen varje gång och hon har faktiskt bara skrattat och sagt att min telefonräkning är ju inte direkt hög i alla fall och att inte oroa mig alltför mycket.
  • Anonym
    Anonym (rotfyllning) skrev 2012-09-05 14:11:01 följande:
    Jag gjorde inte fel utan min tandläkare:
    Bedövade fel sida underkäken inför storlagning av djupt hål. Hon ville boka om mig till ny tid men jag tyckte v i kunde köra på(hade mkt svårt att ha tid med tandläkaren). Hon bedövade med tvekan andra sidan och lagade. Jag kunde sen inte dricka på närmare 6h, tandläkaren sa bedövningen skulle släppa på 1-2h! Värst var att jag träffade på ett gäng ungdomar på vägen hem, de hälsade men inte jag och då blev de sura, så jag hälsade. Skulle jag inte gjort för jag lät inte klok, had nästan ingen kontroll av tungan. Stod där och försökte säga at jag var helt normal bara lite bedövad av tandläkaren. Pinsamt... Ungdomarna hade dock skitkul!

Var också sådär bedövad en gång när jag kom från tandläkaren. Jag är precis skiträdd för tandläkaren, så jag vill ha mycket bedövning, och ser helt slut ut när jag kommer därifrån.

På väg hem från tandläkaren blev jag stoppad av polisen i trafikkontroll och skulle blåsa. Det gick ju sådär att få i luften i röret. Det pös brevid, läpparna fladdrade runt munstycket och jag var rödmosig i ansiktet efter pärsen i tandläkarstolen. Jag såg nog allt annat än nykter ut, fast det var jag. Själv tyckte jag det var ganska komiskt och jag försökte förklara hur det låg till. Polisen var dock riktigt humorbefriad.
  • Anonym (rotfyllning)
    Anonym skrev 2012-09-06 10:30:51 följande:

Var också sådär bedövad en gång när jag kom från tandläkaren. Jag är precis skiträdd för tandläkaren, så jag vill ha mycket bedövning, och ser helt slut ut när jag kommer därifrån.

På väg hem från tandläkaren blev jag stoppad av polisen i trafikkontroll och skulle blåsa. Det gick ju sådär att få i luften i röret. Det pös brevid, läpparna fladdrade runt munstycket och jag var rödmosig i ansiktet efter pärsen i tandläkarstolen. Jag såg nog allt annat än nykter ut, fast det var jag. Själv tyckte jag det var ganska komiskt och jag försökte förklara hur det låg till. Polisen var dock riktigt humorbefriad.
    Oh herregud, blåsa med bedövade läppar. Jag tyckte jag såg helt normal ut om jag bara hade munnen stängd. Näha du tyckte min karl, titta i spegeln igen så ser du att en mungipa går uppåt och andra nedåt. Såg helt sjukt ut!
  • Helenmedh
    Anonym skrev 2012-09-06 10:30:51 följande:

Alltså förlåt.. Men hahahahha.. Ser det framför mig. Tro vad polisen tänkte och vilken jäkla otur att hamna i blåskontroll efter att man är så pass bedövad!
  • Anonym

Jag har nog aldrig gjort ett stort misstag, den största var nog när jag jobbade på äldrevården och jag skulle köpa mjök åt en tant, innan jag gick sa hon att hon skulle ha 3DL mjölk , jag kommer tillbaka med 3LITER. Ops. Hon blev sur och frågade vad hon skulle göra med all denna mjölken. Pannkakor sa jag då. 

När min sambo började ett nytt jobb skulle han sätta in fönster, när han var klar upptäckte han att dom satt åt fel håll. Bra start på det jobbet ;)

• Anonym

Jag räknade fel på 100 personer som  på en fest vi anordnade. 
    Misstaget upptäcktes två dagar innan, när det var alldeles för sent att gör något åt. Skojsigt när det kostade 1.600:- per kuvert...

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?