Anonym (rotfyllning) skrev 2012-09-05 14:11:01 följande:
Jag gjorde inte fel utan min tandläkare:
Bedövade fel sida underkäken inför storlagning av djupt hål. Hon ville boka om mig till ny tid men jag tyckte v i kunde köra på(hade mkt svårt att ha tid med tandläkaren). Hon bedövade med tvekan andra sidan och lagade. Jag kunde sen inte dricka på närmare 6h, tandläkaren sa bedövningen skulle släppa på 1-2h! Värst var att jag träffade på ett gäng ungdomar på vägen hem, de hälsade men inte jag och då blev de sura, så jag hälsade. Skulle jag inte gjort för jag lät inte klok, had nästan ingen kontroll av tungan. Stod där och försökte säga at jag var helt normal bara lite bedövad av tandläkaren. Pinsamt... Ungdomarna hade dock skitkul!
Var också sådär bedövad en gång när jag kom från tandläkaren. Jag är precis skiträdd för tandläkaren, så jag vill ha mycket bedövning, och ser helt slut ut när jag kommer därifrån.
På väg hem från tandläkaren blev jag stoppad av polisen i trafikkontroll och skulle blåsa. Det gick ju sådär att få i luften i röret. Det pös brevid, läpparna fladdrade runt munstycket och jag var rödmosig i ansiktet efter pärsen i tandläkarstolen. Jag såg nog allt annat än nykter ut, fast det var jag. Själv tyckte jag det var ganska komiskt och jag försökte förklara hur det låg till. Polisen var dock riktigt humorbefriad.