• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (fritidspedagog)

Jag jobbar som fritidspedagog och en gång skickade jag hem ett barn som skulle stannat kvar å bli hämtat. Anledningen till att det blev så här är att jag på morgonen direkt när jag börjat mottog muntlig ändring av barnets tid från en arbetskollega...höggravid och snurrig som en gnu glömde jag bort att notera att pojken skulle bli hämtad istället för att promenera hem! (Han brukar ibland promenera hem eftersom mamman brukar komma hem precis samtidigt som pojken som är 9 år).

När mamman kommer till fritids en halvtimme efter det att jag skickat hem pojken, kom jag på mitt misstag! Bad så hemskt mycket om ursäkt!!! Hon skyndade sig hem. Efter en timme ringde jag hem till dom för att se att allt var okej med pojken, och det var det. Han hade suttit på trappen och läst posten medans han väntade på mamman. Och han mådde bra!

Dagen efter pratade jag med pojken och bad om ursäkt.

På personalmötet samma vecka tog jag upp att jag ville ha alla ändringar skriftligt Eftersom minnet ibland sviker, och det får det inte göra gällande sådana här situationer!

• Pompeia01
    MajaVira skrev 2012-09-06 15:04:53 följande:
    Här finns hela lista med årets anmälningar för Region Skåne: