• Anonym

Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?

Har världens ångest för ett misstag jag gjorde idag har inte haft mycket annat i tankarna.
    Hade tydligen snurrat till det helt på jobbet. Idag fick jag ta konsekvenserna av det och chefen var inte nöjd om man säger så... usch.

Snälla, finns det någon annan som kan bekänna något misstag dem gjort så jag slipper känna mig så ensam...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 20:03
    Har läst och inser nu att jag inte är själv
    Det tragiska i det hela är att jag hade mitt lönesamtal (som ännu inte är klart) dagen efter mitt misstag. Tror ni det gick bra eller...?

• Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?
  • Anonym (fritidspedagog)

Jag jobbar som fritidspedagog och en gång skickade jag hem ett barn som skulle stannat kvar å bli hämtat. Anledningen till att det blev så här är att jag på morgonen direkt när jag börjat mottog muntlig ändring av barnets tid från en arbetskollega...höggravid och snurrig som en gnu glömde jag bort att notera att pojken skulle bli hämtad istället för att promenera hem! (Han brukar ibland promenera hem eftersom mamman brukar komma hem precis samtidigt som pojken som är 9 år).

När mamman kommer till fritids en halvtimme efter det att jag skickat hem pojken, kom jag på mitt misstag! Bad så hemskt mycket om ursäkt!!! Hon skyndade sig hem. Efter en timme ringde jag hem till dom för att se att allt var okej med pojken, och det var det. Han hade suttit på trappen och läst posten medans han väntade på mamman. Och han mådde bra!

Dagen efter pratade jag med pojken och bad om ursäkt.

På personalmötet samma vecka tog jag upp att jag ville ha alla ändringar skriftligt Eftersom minnet ibland sviker, och det får det inte göra gällande sådana här situationer!

• Pompeia01
    MajaVira skrev 2012-09-06 15:04:53 följande:
    Här finns hela lista med årets anmälningar för Region Skåne:

www.skane.se/sv/Webbplatser/Skanes-universite.../
    Ja - och där fanns det ju inte med. Eller hittar du det..?
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Pompeia01
    Anonym (fritidspedagog) skrev 2012-09-06 15:16:11 följande:
    Jag jobbar som fritidspedagog och en gång skickade jag hem ett barn som skulle stannat kvar å bli hämtat. Anledningen till att det blev så här är att jag på morgonen direkt när jag börjat mottog muntlig ändring av barnets tid från en arbetskollega...höggravid och snurrig som en gnu glömde jag bort att notera att pojken skulle bli hämtad istället för att promenera hem! (Han brukar ibland promenera hem eftersom mamman brukar komma hem precis samtidigt som pojken som är 9 år).

När mamman kommer till fritids en halvtimme efter det att jag skickat hem pojken, kom jag på mitt misstag! Bad så hemskt mycket om ursäkt!!! Hon skyndade sig hem. Efter en timme ringde jag hem till dom för att se att allt var okej med pojken, och det var det. Han hade suttit på trappen och läst posten medans han väntade på mamman. Och han mådde bra!

Dagen efter pratade jag med pojken och bad om ursäkt.

På personalmötet samma vecka tog jag upp att jag ville ha alla ändringar skriftligt Eftersom minnet ibland sviker, och det får det inte göra gällande sådana här situationer!
    Det är väl jättebra när ett misstag kan leda till nya och bättre rutiner!
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • MajaVira
    Pompeia01 skrev 2012-09-06 16:39:25 följande:
    Ja - och där fanns det ju inte med. Eller hittar du det..?
    Nej, hittar det inte.
  • kapten howdy

*puffar* rolig tråd ju. Bjuder på en till.

Skrivit  fel data i excel tabeller 

What difference does it make?
  • Anonym (fucked up)

Inget allvarligt misstag, bara lite löjligt.

Jag stod och demonstrerade högtalare för en kund i en hifi-butik. Valet stod mellan två olika. Jag visste ju precis vad det var för skillnad på dem och pratade varmt för den som jag tyckte om.

Kunden ville inte verka okunnig eller okänslig för bra ljud så han höll ju med. Och så där höll vi på ett tag. Han gillade samma som jag, för den kunde ju återge ljuden bättre än den andra.

När kunden har gått så upptäckte jag att jag hade glömt att trycka in en knapp i växeln, så det visade sig att vi hade lyssnat på samma högtalare hela tiden. Jag lurade honom och även mig själv.

Svar på tråden Har du gjort något större misstag på ditt jobb? Vad i så fall?