Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

glenda skrev 2012-09-03 21:56:46 följande:
    Som alltid nar folk reagerar starkt pa ngt som inte spelar ngn roll och som dom anda inte har med att gora kanner jag att jag, trots att jag aldrig har oppnat ngn forpackning inne i affar, vill borja gora det bara for att. Jag ska fan ha picnic inne pa Konsum nasta gang jag ar dar, sa dom perfekta / moralens vaktare ha ngt att skaka pa huvudet at. 
    Jo, men gör det om du tycker det är spännande.

• Nenne666
    Aruba skrev 2012-09-04 06:27:56 följande:
    Har inget barn än (på G...) men skulle aldrig ge något i butik som jag inte betalt än. Butiken är ingen restaurang och jag har sett ett otal slöa föräldrar ge både det ena och andra inne på kvarterets ICA Maxi och även sett dem käfta emot personalen när de blir tillsagda. Otroligt!!

Och hoppa i soffor, gör man bara inte.
    Å fy,...vilket pinsamt beteende.
    Inte nog med att man brukar något som inte är ens eget, men att inte tjafsa emot säger ju en del om varför många ungar beter sig som dom gör, dom ser ju vad dom vuxna gör.
  • Nenne666
    Nenne666 skrev 2012-09-04 06:54:22 följande:
    Å fy,...vilket pinsamt beteende.
    Inte nog med att man brukar något som inte är ens eget, men att inte tjafsa emot säger ju en del om varför många ungar beter sig som dom gör, dom ser ju vad dom vuxna gör.
    Men att tjafsa emot säger ju en del om varför många ungar beter sig som dom gör, dom ser ju hur vuxna gör.

Så skulle det stå.Glad
  • Nenne666
    hellokill3r skrev 2012-09-04 08:38:59 följande:
    Nej herregud vad ohyfsat och ouppfostrat. Det är lite som att man har svårt för sociala normer om man beter sig så.
    Ja, nåt sånt.
    mamman64 skrev 2012-09-04 09:12:32 följande:

Hur många ggr har man inte hört folk säga...-När JAG får barn då minsann!!
    Vissa grejer håller man stenhårt på.

Och en sån här grej, som man ändå inte har för vana själv, varför skulle man då skapa det hos sina barn?

• Nenne666
    Mandi74 skrev 2012-09-04 09:21:59 följande:
    Man jag förstår inte varför barnet måste äta under tiden man handlar? 

För att dom vill, för att barnet börjar gråta och visa allvarliga sjukdomstecken annars, om dom inte blir servade på sekunden.
    Det kan va sjukdomar som akut vätskebrist, när man passerar drickorna och akut svält när man passerar dom goda kakorna osv.. Eller bara ren besvikelse över att den där förväntan över att få mumsa på en gratisbanan va tillfälligt slut, då får det ledsna barnet välja nåt valfritt i affären. Och får barnet inte som dom vill kan även barnet börja med spring och lek i butik alt. storskrik, då kan man lugna barnet med en påse godis,så handlingen blir trevlig för alla parter.

Och.....För att det tydligen är en onödig lärdom att lära sig att vänta med att äta tills man betalat och gått, varför göra nåt som man inte behöver-har det hetat som förklaringar-ungefär.

Sen kan man undra vad det är för föräldrar som riskerar sina barns liv genom genom att ta dom till affären?
  • Nenne666
    violatricolor skrev 2012-09-04 09:54:01 följande:
    Jösses, den polisen hade nog lite för mycket tid...
    .

Den polisen skötte sitt jobb.

• Nenne666
    mamman64 skrev 2012-09-04 09:57:30 följande:
    min son har aldrig sprungit runt o ätit i butiker. Just det kan jag oxå känna är fel iom att det blir smutsigt och kanske smulor på golvet men jag fattar absolut inte varför inte jag kan ge mitt barn några smörgåsrån eller några russin eller en festis när han sitter i sin vagn??

För att det din son sitter och mumsar på ännu inte är betalt.

• Nenne666
    violatricolor skrev 2012-09-04 10:04:09 följande:
    Du, vem är det du kallar idiot?

Jag har aldrig snattat i hela mitt liv, inte smakat godis ens.

Oavsett skyldighet kan han låtsas att han inte ser. Skillnad om personen tagit en godispåse. Pinsamt beteende av dig och polisen, tycker jag.
    Du kan inte mena allvar?

Så en polis ska bara gripa in godtyckligt, hoppa över vissa saker som han eller någon annan anses vara en skitsak, eller nåt han inte känner för, för stunden.
  • Nenne666
    Bonanza skrev 2012-09-04 13:29:18 följande:
    Det är det inte på en restaurang heller... Och jag VET att det inte är samma sak, men ert argument om att kortet kanske krånglar faller ju platt då. Det är ren princip helt enkelt för er, och det är ju okej, men erkänn då det.

Ja, det är en ren princip, och en oskriven regel hos mig, och jag tycker det ser jäkligt osnyggt ut när andra gör det- JA!

Varför skulle det vara svårt att erkänna det?
  • Nenne666
    Jackie85 skrev 2012-09-04 13:30:21 följande:
    Smått chockad av att så många faktiskt gör så. Varan är ju inte din fören du har betalat den. Skulle aldrig få för mig att ge min son något i affären bara för att han skrek. Kan han inte uppföra sig så går jag ut ur butiken, inte fasiken mutar jag honom med en dricka eller liknande för att jag skall kunna handla ifred...dålig uppfostran skulle jag säga. Tycker folk det är så himla pinsamt får man väl lätta upp stämningen med en skylt på kundvagnen med texten "ursäkta oljudet, övning pågår" eller nått så kanske folk orkar lyssna...eller ännu bättre...ta fighten direkt istället och låt inte ungen vinna fighten så slipper ni bekymmer längre fram.
    Exakt!!
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?