Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

HannaS83 skrev 2012-09-02 23:26:30 följande:
    Ja mina barn får gärna öppna en dricka i affären innan vi betalt, det kan jag själv göra med om jag råkar vara törstig. Min 3åring börjar absolut inte skrika eller liknande om han inte skulle få. Men varför skulle jag säga nej? Av nån konstig princip grej? Eller vad? Min snart 1 åring får hålla och tugga på det mesta vi handlar typ baguette, gurkan... Ja ibland kan vi t.o.m öppna ett kex paket :o jag tror dock inte hon reflecterar så värst mkt över ifall kexen var betalda redan eller inte. Vid den ålder är allt som kan distrahera henne en stund när jag storhandlar bra. Brukar du betala för din mat innan du äter den på restaurang också? För den maten är ju inte din heller innan du betalt den.....
    Nä, på restaurang betalar jag när vi lämnar.

• Nenne666
    maddelin skrev 2012-09-02 23:28:32 följande:
    Min son har diabetes och det har hänt att jag då gett honom druvsocker som jag sen betalar i kassan! Brukar ofta ha druvsocker i väskan,men ibland tar den även slut. Hellre att ge då och betala sen än att min son får känning i affären.
    Tycker dock att vid medicinska behov är det inget snack om saken, då är allt tillåtet.
  • Nenne666
    hannis skrev 2012-09-03 04:20:27 följande:
    Misslyckande? Varför då? Förstår inte varför ande skall bry sig om vad jag gör. Sköt er själva!
    Det kanske finns dom som tycker att det är ett misslyckande när man inte kan genomföra handlandet utan att knäcka förpackningarna i förtid för att barnet ska kunna hållas i schack.
    Det får man ju kanske förstå att allt man gör inte ser så snyggt och imponerande ut i allas ögon.

För en utomstående som inte vet mer än den ser så står det en förälder och mutar sitt barn med obetalda varor som om det vore så man gör..
    Inte helt snyggt för väldigt många som anser motsatsen.

Men, det är ju lagligt...så då är det ju helt ok.Förvånad

Det finns väldigt mycket som är lagligt men som man ändå inte gör, dvs en hel del å diskuteraGlad
  • Nenne666
    SailorGirl skrev 2012-09-03 07:30:15 följande:
    Aldrig. Man får lära sina barn tålamod. (Och herregud vad pinsamt om man kommer till kassan och inser att plånboken inte kom med till affären!)
    Haha, ja fy vad hemskt.

Den har man ju glömt några ggr i sina dgr..
  • Nenne666
    Skit i det du skrev 2012-09-03 07:59:09 följande:
    Du verkar bo i en större stad? Eller knallar du runt med korv å sånt i väskan?

Nix, släpar inte runt på korv i väskan men bara för det är det inte svårt att mota den här typen av situation.

Vad spelar det för roll om jag bor i en stor stad eller inte?
  • Nenne666
    OnlyZ skrev 2012-09-03 08:30:57 följande:
    Men när ni köper jordgubbar, eller typ vindruvor.. Smakar ni inte på dom innan ni köper dom? Ja snackar INTE om äpplen eller päron eller så, men dom mindre frukterna/bär.. Hur ska ni annars veta om dom e goda?
    Nix, jag står inte och äter i affären öht. Jag köper efter utseendet...
  • Nenne666
    Saian skrev 2012-09-03 08:31:24 följande:
    mandelblomma: håller med! Och som chef hade jag inte blivit glad att en anställd behandlar kunder så!
    Nix, som chef blir man aldrig glad om man som anställd inte hela tiden utgår ifrån att 'kunden har alltid rätt-principen'.

• Nenne666
    Petrellie skrev 2012-09-03 08:46:55 följande:
    Det gör vi. Stulit har man inte gjort förrän man lämnat affären. Dessutom självscannar vi nästan alltid. Skulle det osannolika hända att min plånbok blir stulen skulle jag ju ändå ersätta affären. I de två affärer jag handlar frekvent uppmanar de oss kunder att smaka på vindruvor, körsbär eller annan "lättsmakad" frukt för att kolla kvalitet.

Jag har aldrig blivit dåligt bemött vid en kassa för att vi tagit en ask av åtta i russinförpackningen eller druckit ur en smoothie eller liknande.
    Nä, för om man bemöter en kund med sin egen åsikt blir det samtal hos chefen och man får en rätt rejäl skopa med skit. Så tro på fan att dom håller tyst.
    Men är du säker på vad dom tänker, egentligen?

• Nenne666
    Lenche skrev 2012-09-03 08:56:10 följande:

Är väldigt förvånad över att de finns flera som gör detta. Både tuggar i sig själva samt låter barnen börjar mumsa innan man kommit ut ur affären. Jag ser det inte som stöld eftersom man ändå betalar så fort man kan men det känns väldigt primitivt och okontrollerat. Behärska er liksom.

Ja, där satt denSkrattande
  • Nenne666
    Saian skrev 2012-09-03 09:06:01 följande:
    Nenne666: fast personalens personliga åsikt i frågan är ju inte relevant. Det är chefen som bestämmer hur företaget ska drivas och personalens uppgift att efterleva detta. Har företaget som linje att man inte önskar detta beteende så gör man bäst i att sätta upp en skylt.
    Men då kan ju samtliga skribenter också hoppa över den kommentaren som -'det är aldrig någon som jobbar i butiken som säger nåt'.

Därav min kommentar.
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?