elwen skrev 2012-09-03 12:30:11 följande:
jag beundrar er människor/föräldrar som gör allt rätt.
själv orkar jag inte ta fajten i mataffären klockan 17 en fredag eftermiddag , eller åka hem tomhänt när jag behöver blöjor och mjölk , lyssna på skrik och gnäll och glömma hälften av det jag skulle handla.
inte heller kommer jag ihåg att ta med kex eller dricka eller frukt eller tvättlappar
för när vi ska hemifrån är det ungarna jag försöker komma ihåg , vad är skorna ( jaha under soffan) eller jackan som nån glömde tvätta eller nu är napparna borta igen ...inte fan kommer jag ihåg dom jävla kexen då heller.
jag åker ju till affären kissnödig för jag inte hinner eller glömmer bort att gå på toa , men det är våran familj , och vi är som vi är.
nu uppför sej ju barnan oftast ( dom är 1 och 2 år gamla) , men blir det skrik och panik och jag vill springa , jag vill inte sitta i vagnen , jag vill riva ner allt jag ser , ja då är det väldigt bra att det finns russin askar , tablett askar ( ja tänk jag ger dom godis också fy och usch) och frukt att ta till.
för min egen skull eller ja mina nerver och öron ...
och JA vi betalar ju innan vi lämnar affären
men ja vi är ju inte dom duktiga som gör allt rätt
Ojdå...för att en förälder gör 1 grej som anses rätt så blir
allt per automatik rätt i dennes fostran?
Nice!
Astarte skrev 2012-09-03 12:32:59 följande:
Hur kan man jämföra med att hoppa runt på IKEA? Hoppar min son på IKEA riskerar han att förstöra något som jag inte vill stå för. Dricker han en festis så hade jag ju ändå tänkt betala den. Konstig jämförelse.
Har uppdaterat TS för att förklara mig lite närmare.
Aa ok, men om ditt barn ställer till ett jävla liv då och anser sig ha tråkigt? Är det inte mer ok då?
Många i tråden beskriver ju att hellre ett glatt barn i affären än ett skrikigt och missnöjt barn. Varför är det isf mer ok att vara missnöjd och bete sig därefter på Ikea och inte på Ica?