Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 13:23:23 följande:
    Ursprungligen innehöll TS. trådstart bara ordet "Varför?" Ser först nu att hon ändrat det.

Egentligen borde man göra en omröstning om det här med äta i butik.
    Att hoppa i soffor har inget med matbutik-frågan att göra, anser jag.

Uppmaning till Nenne666: Skapa en poll om frågan som är intressantast!
    Vad är en poll?

Anledningen till att jag gjorde såhär är väl att jag (efter ett tag) ställer fler frågor än 1 helt enkelt. Jag började med butiksfrågan, men fick följdfrågor, som å ena sidan (kanske) hänger ihop med hur man gör inne på Ica för att kunna handla i lugn och ro, som med dessa föräldrar som inte orkar bry sig om hur deras barn uppför sig i möblerna på Ikea. Där är det ju också tillåtet att bruka varan innan du köpt den.
    Hur långt kan en förälder gå,  för att undvika konflikt?

Hm, detta ogillades tydligen.

Jaja...det finns säkert nån som förstår vad jag menarGlad Eller måste man starta en ny tråd för varje frågeställning?
  • Nenne666
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 13:36:35 följande:
    En poll är helt enkelt en omröstningstråd där man ger sin röst och det avtecknar sig procentuellt.
    Du måste tyvärr starta en ny tråd för att få med omröstningen och då välja "omröstningstråd".

Jag personligen tycker inte att uppenbart oskick/osnutenhet på IKEA är att likställa med att i förväg dricka upp nåt i en butik som man ändå betalar för.
    Ja, ok. Då är jag med. Tack!

Jag personligen tänker nog inte starta en ny tråd, men om du eller någon annan vill göra det så gör gärna det.

Jag ligger sjuk nu och har större möjlighet att sitta här och häcka då, vanligtvis är jag sällan vid datorn så det är onödigt för mig och starta nåt nytt.

Glad
  • Nenne666
    Lingonflickan skrev 2012-09-03 13:47:26 följande:
    Har bara läst TS. Inte en chans att jag skulle göra nåt sånt. Betala först, sen äta/dricka. Barnen får provligga försiktigt, inte studsa eller busa.

När jag var gravid hade jag väldigt lågt blodtryck och kunde dessutom lätt få blodsockerfall. Därför hade jag alltid dextrosol i handväskan. Dock tog jag kontakt med personal innan jag tog en så de kunde se att jag inte tagit från butiken.  

Inte undra på att det finns så många ouppfostrade ungar utan känsla för rätt och fel när så många tycker det är OK. 
    Glad
  • Nenne666
    Butterscotch skrev 2012-09-03 13:48:23 följande:

Jag gissar att du tycker att det finns ett samband mellan att dricka läsk på ICA och att hoppa i sofforna på IKEA eftersom du tror/anser att det handlar om slappa föräldrar som vill slippa konflikter.

För mig handlar det inte om det. Jag ser hoppande i allmänna soffor som allmänt opassande beteende, men tycker inte att det är fel om andra väljer att ge sina barn lite dricka innan den är betald (så länge den faktiskt betalas innan man lämnar butiken). Och ser man inte något som ett fel finns det ju ingen anledning att ta en konflikt med barnet "bara för att".
    Ja, jag tror att det många ggr handlar om just slappa föräldrar så du är helt med på vad jag menar.

• Nenne666

haha...vad händer med er?!!

Ojoj.

Ja, länka in svaren från butikerna, asg.

• Nenne666
    Grande Rock skrev 2012-09-03 18:12:38 följande:

Haha, låter ju som det är värsta expeditionen att handla lite. Planerad storhandling (med lista) tar ju max tjugo minuter eller så (om det nu inte är första gången man är i den aktuella butiken). Klaart man måste fika...

Asg.
  • Nenne666
    Roland 600 skrev 2012-09-03 17:44:26 följande:
    Föräldrar har dålig hyfs på barnen, tycker det blir värre år från år.
    Ungarna gapar och skriker , hoppar runt och plockar med saker i butikerna.
    Det var inte så längesen jag var ung, men nog visste man vad ett nej var för något.
    Detta upplever jag med...exakt så.
  • Nenne666
    ModestyB skrev 2012-09-03 21:51:02 följande:
    Ja, precis.

Vi är väl bemötta, välkomnade och respekterade i vår butik, trots att vi ibland har med oss hungriga barn. Skulle vi få andra vibbar så skulle vi byta butik. Det innebär en förlust på läskigt många tusen, säkert motsvarande en kassörskas årslön, så ni som jobbar i butik kanske bör bjuda till om ni tycker att det är "obekvämt"...
    Det är väl just därför butikerna låter er göra såhär, just för att dom tjänar pengar på det hela. Men det är ju inte mer ok för det.

Vad man egentligen tycker om dessa föräldrar som tillåter sina barn det här kommer förmodligen aldrig framgå.

• Nenne666
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 21:55:31 följande:
    ....fast diskussionen hela den här tråden handlar om cirkulerar kring att de betalar.... *suck*
    Dock när varan är förbrukad.
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?