• Anonym (Syrra)

Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?

Med kosttillskott och naturläkemedel menar jag allt från en multivitamintablett, C-vitamin, tillskott man tar i samband med ex träning, femal balans (vid PMS ex), Kan Jang, Omega 3..ja det finns ju en stor uppsjö! Även homeopatmedicin.

Gå in på ex en hälsokostbutik på webben och utbudet är STORT! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Syrra) skrev 2012-09-01 20:29:07 följande:
    Är det du eller jag som gjort omröstningen. Passar det inte kan du väl göra en egen?
    Jag har inget intresse av att göra en egen, jag ifrågasatte sammanblandningen i din.
    Anonym (Syrra) skrev 2012-09-01 20:29:07 följande:
    Att diskutera om homeopati funkar eller inte är off topic här!  
    Det är inte en diskussion, det fungerar inte.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Faile
    Faile skrev 2012-09-01 20:38:54 följande:
    Ja, d-vitamin och omega 3.

Och kokosolja.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 20:30:42 följande:
    Jag har inget intresse av att göra en egen, jag ifrågasatte sammanblandningen i din.
    Det är inte en diskussion, det fungerar inte.
    Du, bara lägg ner, du vill provocera fram nåt jag inte är intresserad av. Homeopati hör till alternativmedicin vare sig du vill eller inte och oavsett din inställning. Om just homeopati funkar eller inte är inte frågan jag ställer! 
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Syrra) skrev 2012-09-01 20:45:37 följande:
    Du, bara lägg ner, du vill provocera fram nåt jag inte är intresserad av. Homeopati hör till alternativmedicin vare sig du vill eller inte och oavsett din inställning. Om just homeopati funkar eller inte är inte frågan jag ställer! 
    Du har ingen aning om mina intentioner. Jag skrev ifrågasättandet i förbigående eftersom jag tyckte det var märkligt, i ett inlägg som i övrigt svarade på din fråga. Trots det och att andra personer har svarat på det som är relevant valde du att välja ut just den delen av mitt inlägg och bemöta det, trots att du tycker att det är helt OT. Ett tips till nästa gång är att ignorera det som är OT och fokusera på det som du tycker är relevant.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 20:49:26 följande:
    Du har ingen aning om mina intentioner. Jag skrev ifrågasättandet i förbigående eftersom jag tyckte det var märkligt, i ett inlägg som i övrigt svarade på din fråga. Trots det och att andra personer har svarat på det som är relevant valde du att välja ut just den delen av mitt inlägg och bemöta det, trots att du tycker att det är helt OT. Ett tips till nästa gång är att ignorera det som är OT och fokusera på det som du tycker är relevant.

Du ställde en fråga, jag gav ett kort svar...sen började det...
  • Anonym

Ja, D3-vitamin eftersom det är så gott som omöjligt att få i sig tillräckligt via kosten under den del av året (sept t.o.m. april) det är omöjligt att få i sig tillräcklig dos från solstrålningen.

Dessutom Omega-3.

Ser naturligtvis inget av det som alternativmedicin eller motsats till skolmedicin.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Syrra) skrev 2012-09-01 20:51:09 följande:

Du ställde en fråga, jag gav ett kort svar...sen började det...
    När blev en spydig retorisk fråga "ett kort svar"?
    Frågor brukar vanligen följas av ett frågetecken dessutom, mitt inlägg innehöll ingen fråga.

Men strunta i det, det är uppenbart att du vill tjafsa nu, annars hade du bara låtit min stilla undran vara. Vill du diskutera alternativmedicin, homeopati eller något annat så säg till.
  • EvelinasSyster

Tar nån vitamintablett för gravida med folsyra och sånt. Barnmorskan sa att folsyra kunde vara bra så Har blivit slarvigare med den nu men är väl främst fram till vecka 12 (och egentligen innan graviditet) det är viktigast vad jag förstått. Innan var det väl nån enstaka C-vitamin ibland, haha.

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • krompa

Ja, periodvis har jag tagit extra vitaminer och mineraler. Framför allt när jag känt mig extra trött .

Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?