Inlägg från: Anonym (Syrra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syrra)

Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?

Med kosttillskott och naturläkemedel menar jag allt från en multivitamintablett, C-vitamin, tillskott man tar i samband med ex träning, femal balans (vid PMS ex), Kan Jang, Omega 3..ja det finns ju en stor uppsjö! Även homeopatmedicin.

Gå in på ex en hälsokostbutik på webben och utbudet är STORT! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 15:55:26 följande:
    Kan jang har jag använt när jag haft ont i halsen, det lindrar någorlunda ibland. Vätskeersättning vid kraftig fysisk ansträngning. Ja, det är väl det.

Däremot undrar jag vad homeopatimedel gör på listan.
    noterade el dyl i rubriken?
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 20:17:53 följande:
    Ja? Jag undrar fortfarande vad homeopati gör där. Skillnaden mellan det och det andra du tar upp är mycket stor.
    Skillnaden må vara milsvidd, det är alternativ vill skolmdeicinen jag vill åt! Whats the problem?
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 20:25:36 följande:
    Det bör vara ganska klart vad det är jag undrar över, jag har skrivit det två gånger nu.

Homeopati är avfärdat nonsens, det andra är produkter som antingen fyller en funktion eller som kan göra det (de är inte avfärdade). Jag blir högst fundersam när någon sammanblandar det som om det vore samma sak.

Är det du eller jag som gjort omröstningen. Passar det inte kan du väl göra en egen?

Att diskutera om homeopati funkar eller inte är off topic här!  

• Anonym (Syrra)
    Anonym (Syrra) skrev 2012-09-01 20:29:07 följande:

Är det du eller jag som gjort omröstningen. Passar det inte kan du väl göra en egen?

Att diskutera om homeopati funkar eller inte är off topic här!  

Hmmm skickade för fort...

Att ifrågasätta TS val av intro till sin omröstning är off topic. Man kan skriva att man inte tror på homeopati men att göra det utifrån omröstningens utforming är som sagt off topic. 
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 20:30:42 följande:
    Jag har inget intresse av att göra en egen, jag ifrågasatte sammanblandningen i din.
    Det är inte en diskussion, det fungerar inte.
    Du, bara lägg ner, du vill provocera fram nåt jag inte är intresserad av. Homeopati hör till alternativmedicin vare sig du vill eller inte och oavsett din inställning. Om just homeopati funkar eller inte är inte frågan jag ställer! 
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 20:49:26 följande:
    Du har ingen aning om mina intentioner. Jag skrev ifrågasättandet i förbigående eftersom jag tyckte det var märkligt, i ett inlägg som i övrigt svarade på din fråga. Trots det och att andra personer har svarat på det som är relevant valde du att välja ut just den delen av mitt inlägg och bemöta det, trots att du tycker att det är helt OT. Ett tips till nästa gång är att ignorera det som är OT och fokusera på det som du tycker är relevant.

Du ställde en fråga, jag gav ett kort svar...sen började det...
  • Anonym (Syrra)

Själv använder jag just nu Supergreens som innehåller mkt alger och andra nyttigheter. Ska främja sköldkörtlens funktion. Äckligt som fasen Jag tar även MSM, köpt för att försöka få bukt med makens acne, men när jag läste på visar det sig ha andra positiva egenskaper så tar jag med. HAN är bevisligen finare i sin hy!!!! efter knappt en månads användning. Så jag hoppas det fortsätter åt rätt håll! Jag har själv problemhy, trots min ålder och kan ju tycka detn ser lite färschare ut, men vågar inte dra några slutsatser än. Tanken var eg att hitta nåt att kunna ge sonen när han blir lit eäldre då han då har mkt dåliga förutsättninar vad gäller acne
    Äter även coccosfett. 

Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?