• Anonym (Syrra)

Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?

Med kosttillskott och naturläkemedel menar jag allt från en multivitamintablett, C-vitamin, tillskott man tar i samband med ex träning, femal balans (vid PMS ex), Kan Jang, Omega 3..ja det finns ju en stor uppsjö! Även homeopatmedicin.

Gå in på ex en hälsokostbutik på webben och utbudet är STORT! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?
  • Mamma SL

Tar proteinpulver i princip varje dag, mest av lathet eftersom jag inte orkar fixa mat och jag anser att proteinpulver är bättre än mackor eller snabbmat, dessutom blir det billigare än fisk, kyckling eller kött. Så ofta jag kommer ihåg tar jag även d-vitamin och omega 3 men jag borde fösöka komma ihåg det varje dag.

• maaammaaa

Hälsosam mat och träning är stommen i min kropp, vitt socker och sötningsmedel annat än stevia och honung ska minimeras sedan finns genvägar som kan användas ibland.

Chi-san vid förkylningstider, Kalcichew med D-vitamin , Vitae-pro antioxidant, omega 3 fiskolja nästan dagligen. Ginseng eller Gerimax om jag känner mig hängig eller har tung eller 4 timmar lång träning framför mig. En eller två dar innan mens har jag någon gång tagit tribulus om jag haft väldigt ont eller måste vara väldigt aktiv just den dagen. Nässpray vid hotande bihåleinflammation, panadol om jag får feber som överstiger 39,5 ca två ggr per år. Hostmedicin funkar inte för mig men vicks smörj hjälper och en matsked honung. Silicea använer jag ofta.

I vintras tyckte jag ett tag att jag åt för mycket efter kl 18.00 och tog två tabletter obesidan (vattenlösligt fiber) och 7 dl vatten på kvällen istället för att äta två mackor och stekt ägg. Jag lade om kosten så att jag åt proteinrikare frukost istället för frukt och gröt. Bär, banan, äpple och vatten efter 18.00. Min mamma odlar kamomill som sprider sig som ogräs så jag är en stor fan av kamomillte.

Jag använder mycket vitlök rå i maten, gillar ingefära och citron och frysta mixade svarta vinbär i vatten. Starkt grönt te och någon proteinshake ibland lyckas jag ofta få i mig. "Muskelåterhämtare" efter ett tungt styrketräningspass.

• Ruggugglan

I perioder. Jag har så sjukt dåligt minne när det kommer till att ta tabletter så jag tar när jag kommer ihåg Då är det vitaminer och mineraler anpassade till kvinnor som jag tar. Ibland Rosenrot.

• råttfångaren

Inte just nu men jag dricker blutsaft ibland.

• Anonym

Ärligt talat trodde jag inte på homeopati innan jag bytte första blöjan på mitt första barn. När jag märkte hur jag påverkades av den lukten tog jag tillbaka mina tvivel om homeopati. Om en lukt kan påverka hela sinnesstämningen kan säkert vissa homeopatipreparat göra inverkan. Rosdoft gör mig lyrisk.

• wity

Inte just nu.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-01 22:50:57 följande:
    Ärligt talat trodde jag inte på homeopati innan jag bytte första blöjan på mitt första barn. När jag märkte hur jag påverkades av den lukten tog jag tillbaka mina tvivel om homeopati. Om en lukt kan påverka hela sinnesstämningen kan säkert vissa homeopatipreparat göra inverkan. Rosdoft gör mig lyrisk.
    Har du lust att utveckla det där? Hur kommer lukter in i bilden?
  • Faile
    Anonym skrev 2012-09-01 22:50:57 följande:

Du blandar inte ihop det med aromaterapi nu?
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • mmeline

Jag tar vitamintabletter och järntabletter lite då och då.

Homeopati och alternativmedicin ställer jag mig väldigt tveksam till.

• Anonym

Ja, järntabletter eftersom jag haft problem med järnbrist.

Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?