Hälsosam mat och träning är stommen i min kropp, vitt socker och sötningsmedel annat än stevia och honung ska minimeras sedan finns genvägar som kan användas ibland.
Chi-san vid förkylningstider, Kalcichew med D-vitamin , Vitae-pro antioxidant, omega 3 fiskolja nästan dagligen. Ginseng eller Gerimax om jag känner mig hängig eller har tung eller 4 timmar lång träning framför mig. En eller två dar innan mens har jag någon gång tagit tribulus om jag haft väldigt ont eller måste vara väldigt aktiv just den dagen. Nässpray vid hotande bihåleinflammation, panadol om jag får feber som överstiger 39,5 ca två ggr per år. Hostmedicin funkar inte för mig men vicks smörj hjälper och en matsked honung. Silicea använer jag ofta.
I vintras tyckte jag ett tag att jag åt för mycket efter kl 18.00 och tog två tabletter obesidan (vattenlösligt fiber) och 7 dl vatten på kvällen istället för att äta två mackor och stekt ägg. Jag lade om kosten så att jag åt proteinrikare frukost istället för frukt och gröt. Bär, banan, äpple och vatten efter 18.00. Min mamma odlar kamomill som sprider sig som ogräs så jag är en stor fan av kamomillte.
Jag använder mycket vitlök rå i maten, gillar ingefära och citron och frysta mixade svarta vinbär i vatten. Starkt grönt te och någon proteinshake ibland lyckas jag ofta få i mig. "Muskelåterhämtare" efter ett tungt styrketräningspass.