• Anonym (Syrra)

Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?

Med kosttillskott och naturläkemedel menar jag allt från en multivitamintablett, C-vitamin, tillskott man tar i samband med ex träning, femal balans (vid PMS ex), Kan Jang, Omega 3..ja det finns ju en stor uppsjö! Även homeopatmedicin.

Gå in på ex en hälsokostbutik på webben och utbudet är STORT! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?
  • Anonym
    Fia 28 skrev 2012-09-10 10:01:50 följande:
    Nu vet jag inte hur du funkar, men jag planerar inte stänga in mej tills våren. Solen skiner även på hösten och vintern, dock betydligt mindre, men man passar ju på och går ut när den väl e framme.
    Den skiner inte tillräckligt starkt för att man ska kunna bilda D-vitamin. För att få D-vitamin via solen under vintern måste du åka till sydligare breddgrader. Det är bara mellan maj och augusti som solen är tillräckligt stark i Sverige.
  • Fia 28
    Anonym skrev 2012-09-10 10:09:30 följande:
    Den skiner inte tillräckligt starkt för att man ska kunna bilda D-vitamin. För att få D-vitamin via solen under vintern måste du åka till sydligare breddgrader. Det är bara mellan maj och augusti som solen är tillräckligt stark i Sverige.
    If you say so. Jag tar iaf inget extra D-vitamin och har heller inte brist på det.
  • maaammaaa

Jag brukar ofta få i mig för lite salt och har fått rådet att äta chips från en sjuksköterska Död skrattretande. När jag hade ont i halsen sa en annan sköterska att jag skulle vräka i mig glass i stora lass. FörvånadMitt blodsocker är lågt då sa en sköterska att coca-cola Kysskan jag dricka för det höjer snabbt. Jag har lågt blodtryck och har blivit tillsagd att äta lakritsFoten i munnenför att det ska bli högre. Jag har kraftig benstomme och fått höra att jag ska inte äta kalktabletterRynkar på näsan. Jag dricker inte kaffe då sa en tjock tant till sjuksköterska att det gör inte hon heller men hon får tillräckligt koffein av choklad. Otaliga gånger har jag fått höra att fanta är effektivt mot hosta. Sjuksköterskor är bra lustiga.
    Jag har just påbörjat en burk BCAA, glutamin, taurin och kreatin från hälsokost.

• Fia 28
    maaammaaa skrev 2012-09-10 11:04:39 följande:
    Jag brukar ofta få i mig för lite salt och har fått rådet att äta chips från en sjuksköterska Död skrattretande. När jag hade ont i halsen sa en annan sköterska att jag skulle vräka i mig glass i stora lass. FörvånadMitt blodsocker är lågt då sa en sköterska att coca-cola Kysskan jag dricka för det höjer snabbt. Jag har lågt blodtryck och har blivit tillsagd att äta lakritsFoten i munnenför att det ska bli högre. Jag har kraftig benstomme och fått höra att jag ska inte äta kalktabletterRynkar på näsan. Jag dricker inte kaffe då sa en tjock tant till sjuksköterska att det gör inte hon heller men hon får tillräckligt koffein av choklad. Otaliga gånger har jag fått höra att fanta är effektivt mot hosta. Sjuksköterskor är bra lustiga.
    Jag har just påbörjat en burk BCAA, glutamin, taurin och kreatin från hälsokost.
    Undras hur mycket choklad man ska äta får att stilla sitt koffeinbehov =)
  • Mys mymla

Jag käkar vitamin kvinna som är en blandning vitaminer för kvinnor, alovera dricker jag varje morgon plus c- vitamin brustablett samt rosenrot just nu. Har en mag och tarmsjukdom som gör att jag inte kan äta så varierat så jag märker själv att jag behöver extra vitaminer så det är orsaken till att jag äter tillskott

• maaammaaa

Jag försökte faktiskt kolla upp det där för ca fyra år sen på nätet. Enda jag fann var att mängden teobromin som fanns i en bit mörkchoklad täckte teobrominbehovet. Något om hur mycket koffein choklad innehåller hittade jag inte. En studie menade att mörk choklad 50 gr om dagen gav viktminskning medans 50 gr vanlig choklad gav viktökning. En sak är säker börjar man äta choklad kan det vara svårt att sluta.

• maaammaaa

Förresten så tror jag inte att koffein finns på kartan för vitaminbehov som ska mötas så allt snack om koffeinbehov är bull.

• Fia 28
    maaammaaa skrev 2012-09-10 12:43:46 följande:
    Förresten så tror jag inte att koffein finns på kartan för vitaminbehov som ska mötas så allt snack om koffeinbehov är bull.
    Självklart, koffeinbehovet är ju endast beroende av hur mycket kaffe/te man är van att dricka. Hade ju varit godare att ersätta kaffet med choklad förståss, speciellt om en sjukskötare rekommenderat det.
  • maaammaaa

Precis, jag utnyttjade argumentet om fanta när vi hostade som värst och inte ens hostmedicinen hjälpte. Det var nog bara suget, maken grymtade nog litet och vägrade dricka blasket. Det kan bli en dyr historia om man ryker på Candida pga fantans höga sockerhalt. Risken finns jag har nyligen haft en antibiotikakur. Mmmm just det mjölksyrebakterier brukar jag äta när jag tar antibiotika.

Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?