• maaammaaa

Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?

Hälsosam mat och träning är stommen i min kropp, vitt socker och sötningsmedel annat än stevia och honung ska minimeras sedan finns genvägar som kan användas ibland.

Chi-san vid förkylningstider, Kalcichew med D-vitamin , Vitae-pro antioxidant, omega 3 fiskolja nästan dagligen. Ginseng eller Gerimax om jag känner mig hängig eller har tung eller 4 timmar lång träning framför mig. En eller två dar innan mens har jag någon gång tagit tribulus om jag haft väldigt ont eller måste vara väldigt aktiv just den dagen. Nässpray vid hotande bihåleinflammation, panadol om jag får feber som överstiger 39,5 ca två ggr per år. Hostmedicin funkar inte för mig men vicks smörj hjälper och en matsked honung. Silicea använer jag ofta.

I vintras tyckte jag ett tag att jag åt för mycket efter kl 18.00 och tog två tabletter obesidan (vattenlösligt fiber) och 7 dl vatten på kvällen istället för att äta två mackor och stekt ägg. Jag lade om kosten så att jag åt proteinrikare frukost istället för frukt och gröt. Bär, banan, äpple och vatten efter 18.00. Min mamma odlar kamomill som sprider sig som ogräs så jag är en stor fan av kamomillte.

Jag använder mycket vitlök rå i maten, gillar ingefära och citron och frysta mixade svarta vinbär i vatten. Starkt grönt te och någon proteinshake ibland lyckas jag ofta få i mig. "Muskelåterhämtare" efter ett tungt styrketräningspass.

• maaammaaa

Jag brukar ofta få i mig för lite salt och har fått rådet att äta chips från en sjuksköterska Död skrattretande. När jag hade ont i halsen sa en annan sköterska att jag skulle vräka i mig glass i stora lass. FörvånadMitt blodsocker är lågt då sa en sköterska att coca-cola Kysskan jag dricka för det höjer snabbt. Jag har lågt blodtryck och har blivit tillsagd att äta lakritsFoten i munnenför att det ska bli högre. Jag har kraftig benstomme och fått höra att jag ska inte äta kalktabletterRynkar på näsan. Jag dricker inte kaffe då sa en tjock tant till sjuksköterska att det gör inte hon heller men hon får tillräckligt koffein av choklad. Otaliga gånger har jag fått höra att fanta är effektivt mot hosta. Sjuksköterskor är bra lustiga.
    Jag har just påbörjat en burk BCAA, glutamin, taurin och kreatin från hälsokost.

• maaammaaa

Jag försökte faktiskt kolla upp det där för ca fyra år sen på nätet. Enda jag fann var att mängden teobromin som fanns i en bit mörkchoklad täckte teobrominbehovet. Något om hur mycket koffein choklad innehåller hittade jag inte. En studie menade att mörk choklad 50 gr om dagen gav viktminskning medans 50 gr vanlig choklad gav viktökning. En sak är säker börjar man äta choklad kan det vara svårt att sluta.

• maaammaaa

Förresten så tror jag inte att koffein finns på kartan för vitaminbehov som ska mötas så allt snack om koffeinbehov är bull.

• maaammaaa

Precis, jag utnyttjade argumentet om fanta när vi hostade som värst och inte ens hostmedicinen hjälpte. Det var nog bara suget, maken grymtade nog litet och vägrade dricka blasket. Det kan bli en dyr historia om man ryker på Candida pga fantans höga sockerhalt. Risken finns jag har nyligen haft en antibiotikakur. Mmmm just det mjölksyrebakterier brukar jag äta när jag tar antibiotika.

Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?