• Webbredaktör Annelie

Hur länge ammade du?

Enligt en artikel i SVD idag fortsätter amningen att minska i Sverige. Socialstyrelsens statistik för 2010 visar att 97 procent av mammorna ammade sitt barn en vecka efter förlossningen. Efter ett halvår ammade endast 63 procent.

Statistiken visar även på stora regionala skillnader i landet. Amningsfrekvensen är högst i Stockholm och Uppsala, medan Västmanland, Värmland och Halland ligger lägst.

Hur länge ammade du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge ammade du?
  • KimPossible
    The Doctor skrev 2012-09-01 00:13:28 följande:
    För övrigt finner jag det tråkigt att du TS inte har gett några alternativ över 1 års ålder.
    Vilket förmodligen beror på att Ts  är baserad på de svarsalternativ som fanns med i den ursprungliga undersökningen. 
  • donnaa

Enligt min tro och uppfostring på mina barn är de en plikt för mig att amma tills mina barn är exakt har fyllt två år, hann precis sluta amma min dotter innan jag fick en till liten flicka, så nu blir de två år till:)

• Paisley

20 månader, 13 månader, 14 månader, fjärde är 20 månader och ammar fortfarande (inte på natten). Han behöver verkligen det eftersom han är utvecklingsförsenad.

Detaljerna är helheten
  • Ise

Ammade min son i 3 månader. Delammade sista månaden av dessa.

• titti81

första barnet helt i 4månader sen delvis i 2 månader till.
    andra barnet helt i 3 månader delvis i 1 månad till.
    tredje barnet helt i en månad sen inte alls efter det. 
    För mig har amning inte funkat alls. Så jag har inte orkat hålla på.

• Cloudyberry

Vilket fantasiskt resultatSkål

• Paisley
    Cloudyberry skrev 2012-09-01 22:59:17 följande:
    Vilket fantasiskt resultatSkål

Det är ju inte riktigt korrekt i och med att 1 år uppåt är en bredare kategori. Men jag håller med om att det är lite mer lovande än vad man hör på nyheterna.
    Detaljerna är helheten
  • Tina69

Fick mitt tredje barn i november 2012 och henne ammade jag i nio månader. Hon valde själv bort bröstmjölken då...

• malzac

Helammade dottern tills hon var sex månader och delammar henne fortfarande nu vid 17 månaders ålder. Kommer att fortsätta så länge vi båda vill men siktar på två år i alla fall.

Svar på tråden Hur länge ammade du?