Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Lavish skrev 2012-07-20 20:01:47 följande:
    Tja, ytterst så vill jag helt enkelt veta könet på läkaren. När jag föreställer mig situationen kommer jag att välja att föreställa mig en man eller en kvinna och jag inte får veta kön, så då vet jag inte var poängen att undanhålla det. Och nu föreställde jag mig att det gällde en situation där man visste könet och avsiktligt dolde det med hen. Förövrigt går det inte att förmedla år i yrket eller survivalrate genom att byta ut en bokstav i ett ord. Varför minska mängden information man kan framföra genom ett kort textstycke?

Varför vidarebefodra IRRELEVANT information?

"Doktor Öström, 173 cm lång, är den som kommer att operera din blindtarm!" Blev du klokare av det?  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    SaddePadde skrev 2012-07-20 20:23:43 följande:
    TS låter för övrigt väldigt lik den som skrev insändaren jag bloggade om. Är det du? ;)

OCH jag har en tjejkompis som heter Kaj Skrattande 

Jag också.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-20 20:27:34 följande:
    Det finns inget som heter så det är ett påhitt, i den fysiska världen finns det vara han och hon samt ett fåtal hemafroditer.

Face, meet palm.

">

• Dorian Ertymexx
    Snuttizen skrev 2012-07-20 20:33:23 följande:
    Eller? Jo, så här.

-Jag var hos läkaren idag.
    -Jaha, vad sa läkaren?
    -Att jag behöver lobotomeras.

Eller? Jo, så här.

-Jag var hos läkaren idag.
    -Varför då?/Vad sades?/I vilket ärende?/Vad kom ni fram till?/Vem bryr sig?
    -Jag är döende.

Nu är jag inte freudianist, men jag tror dina exempel säger en del om att du kanske skulle må bra av att prata med någon, din självbild verkar inte så positiv.
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2012-07-20 20:36:03 följande:
    Det finns inget som heter talibannazifeminister, ändå tycker Faber att det är lämplig benämning på folk, så...

Men det är skillnad, Faber är MAN, och FÅR därför komma med hittepåord!!
  • Dorian Ertymexx
    FlörtAnonym skrev 2012-07-20 20:43:18 följande:
    Näe serru det är förstår du stor skillnad därför atteh... jo så här förstår du... ehhh... För att det är så! 

Jag antar att "bebisen" och "lillen" inte är hittepåord, utan konstanta ord som funnits sedan långt före Big Bang/skapelsen.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (q) skrev 2012-07-20 20:46:48 följande:
    "Vi har alltid gjort det på det krångliga och felaktiga sättet, så jag är van och jag ser därför ingen anledning till att sluta med det."

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-20 20:49:27 följande:
    Jah har aldrig nämnt nazister men ok.

Sant. Att vilja att individer ur båda könen ska ha rätt att vara som de vill, snarare än låsas in i stela gamla normer är PRECIS samma sak som att tvinga alla att hylla ledaren och jaga alla oliktänkande. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-20 20:51:57 följande:
    Ja t.ex om man uppptäcker att det finns två grupper bland läkarna med helt olika lönelägen och arbetsuppgifter så kan det vara så att man har diskriminerat mot hens med tuttar eller hens med snopp?
    Men det finns ju ingen diskriminering, eller hur var det? 
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2012-07-20 21:16:10 följande:
    Tja, jag tror att det finns grupper som propagerar för att könsidentiteterna ska suddas ut, och att införandet av hen hör samman med det. Om de verkligen har möjlighet att ha framgång är osäkert, och sker säkerligen inte BARA för att hen sprids. Hursomhelst är det en utveckling som inte är odelat positiv.
    Du TROR. Vad sägs om att ta reda på det innan du börjar argumentera emot det?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!