Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Anonym (Höna) skrev 2012-07-22 22:20:48 följande:
    Pronomen ( istället för namn) är en ordklass, subjekt är en satsdel= två olika saker

Vi vet. Det är en viss användare som missförstått det där massivt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    next2u skrev 2012-07-23 00:18:30 följande:
    Hahaha. Den här tråden är verkligen superrolig! Jag förstår inte hur någon kan känna sig hotad av ordet "hen"? Det är helt perfekt i många sammanhang där kön är irrelevant.

Men kön är ju ALDRIG irrelevant!!!

"Köpte cigg idag på pressbyrån, och..."
    "Vänta, vänta, försäljaren, var det en kuk eller en fitta?"    
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Hur-tänker-du) skrev 2012-07-23 02:18:51 följande:
    Jag känner en stor tacksamhet att mina barn är stora nu så de inte förvirras av detta ord som hen.Själva ordet kanske det inte är fel på, men syftet är helt klart att driva på en avköning av människan så man ska kunna välja sitt kön istället för att vara glad för att man är som man är.

Nej, de bara förvirrades av ord som "den", "det", "barnen", "eleverna", "studenterna" och andra läskiga könlösa ord.

Helt klart, ja. Och syftet att tala om "svenskar" är att avlokalisera alla skåningar, dalmasar, värmlänningar och gutar. FY, låt oss skippa det fula ordet "svensk" som bara gör en grå massa av alla olika folkslag i Sverige!!  
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Höna) skrev 2012-07-23 08:30:35 följande:
    Att Hen faktiskt inte finns i svenska språket, tack o lov!!!

Finns inte barn i svenska språket då heller? Eller hora, kurva, fart etc etc etc..?
  • Dorian Ertymexx
    mliten skrev 2012-07-23 09:52:20 följande:
    Det gör det visst, det är ett slags brynsten.

Nope, du får gå runt till alla smeder, bönder och andra som slipar sina verktyg att "fan, sluta slipa dina prylar MED EN HÖNA!!!!"
  • Dorian Ertymexx

Men det känns onekligen som att många just gör en engelsk höna av en ordfjäder... Drömmer

• Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-23 10:59:48 följande:
    Pics or it didn't happen!

Hahahaha, you wish! Flört
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2012-07-23 11:12:15 följande:

Min åttaåring har bättre koll på ordet hen och hur det används, än många vuxna härinne. Utan min direkta förskyllan. 

Konversation på bussen:
    Jag: Titta, vad tror du den där östa bebisen heter. Bertil tror jag!
    Dottern: Nä, hen ser inte ut som en Bertil.

Syftet med hen är förtfarande en praktisk språkförenkling.    

Östa bebisen? Vem öser bebisar??? *attackringer soc* Flört
  • Dorian Ertymexx
    Veladis skrev 2012-07-23 11:21:17 följande:

Östra bebisen kanske? Den östa bebisen (typ vattenöst, döpt).

Nä, söta ska det ju vara...

Du ser, jag behöver språkförenklingar med min tangentbordsdyslexi.    

hehehe
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (eva) skrev 2012-07-23 11:30:55 följande:
    Det finns ju uppenbarligen eftersom många använder det. Om bara ett par år kommer det också att finnas i SAOL, vänta och se bara.

Själv är jag heller inget fan av ordet, men det beror bara på att jag måste vänja mig. Jag börjar precis vänja mig vid "snippa" utan att få konvulsioner - snart är jag nog även bekväm med "hen". 

Den här debatten har i alla fall fått mig mer välvilligt inställd till "hen" , eftersom motståndarnas enda argument verkar vara ett stort missförstånd! Det ska ju inte ersätta "han" och "hon"...bara finnas som ett alternativ i den stund man inte vet (eller av andra skäl inte vill säga) könet.  Det är ju en berikning av språket! Sen kan man av oförklarliga skäl bara ha svårt för det (som jag).

Höna-argumentet är ju bara urlöjligt. Det finns massor av ord som betyder nåt annat på nåt annat språk, som många andra påpekat. Säg som det är bara; "Jag stör mig på ordet, helt enkelt, men jag har egentligen inga logiska skäl."  Det är tillåtet att tycka så!  
    {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!