Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-07-25 13:58:12 följande:
    Jag slutade att läsa efter den där meningen.
    Varför gör man bort sig genom att visa att man inte har fattat?

Fifteen minutes of fame!?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-25 15:09:10 följande:
    Mina sista ord i denna debatt. Jag lägger ner, jag orkar inte själv slåss mot er era förbannade väderkvarnar. Okej? Mina sista ord i denna tråd.

FÖRVIRRA.... INTE.... BARNEN!

Jo för fan! Förvirra skiten ur dem! Hur ska de annars lära sig att tänka, eller än "värre", tänka FRITT?
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-07-25 15:24:19 följande:
    Nej. Läs övriga inlägg av Pumpan så ser du att HEN pratar om ordet "den" och att HEN inte tycker att det är ett könsneutralt ord eftersom det finns uttryck som "den som spar han har" men inte motsvarande uttryck med hon.

Som svar till Pumpan så är det inte ordet "den" som blivit ett maskulint ord i ditt exempel. Uttrycket är inte något som gäller bara för män utan även kvinnor har kvar om de sparar. Som du själv skrivit har det varit vanligt att säga "han" när man pratar om en godtycklig person.

Vi kan väl titta på ett exempel:

- "Jag har pratat med en person."
    - "Jaså, vad sa den?"

Drar du slutsatsen att det antagligen är en man som jag har pratat med? Det gör inte jag.

Nej, men jag drar slutsatsen att du inte anser personen vara riktigt människovärdig. :P
  • Dorian Ertymexx
    MaryArden skrev 2012-07-25 16:13:42 följande:
    För övrigt tycker jag det är underhållande att det i den här tråden har framförts åsikter om att feministerna själva bär ansvaret för sin knäppgökekvot, och att vi borde hålla rent i de egna leden...när det i samma tråd är så övertydligt att vissa kommer aldrig att lära sig. 

"Hen är KÖNSUTPLÅNANDE!"
    "Hen är inte tänkt att ersä...." 
    "Jo! Jag läste om en förskola där man SKAR AV alla könsorgan! Ned med hen!"
    "Hen är ju tänkt att användas nä..."
    "SKAR AV, hör du inte vad jag säger??"
    "...r man inte vet köne..."
    "Då kan man använda DEN! Den är ett riktigt ord, ingen har hittat på det som man gjort med hen. Den är dessutom helt könsneutralt!"
    "Men om det inte är ett problem att använda könsneutrala pronomen kan man väl använda ett som inte syftar på döda t..."
    "BATIK!" 

Indeed.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Tvåfinadöttrar) skrev 2012-07-26 09:23:51 följande:
    Om det nu handlar om att inte sätta flickor och Pojkar i olika fack, typiskt flickor och typiskt pojkar så finns det väl en rad olika bra saker att jobba med,tex på dagis och hemma! Men låt flickor vara flickor och pojkar vara pojkar och låt dom stället få samma förutsättningar, förneka inte vilket kön dom här, det tycker jag verkar konstigt! Typiskt äldre präktiga mammor och pappor är min erfarenhet!

Jag blir så trött...

Fine. Låt flickor vara flickor. Men låt då också feta vara feta. Låt mobbare vara mobbare. Låt pedofiler vara pedofiler. Låt alla som är fast i ett dåligt beteende, en usel situation eller en värdelös norm sitta fast i det, för hey, så ÄR det ju bara!!

Flickor ska inte vara Flickor och pojkar ska inte vara Pojkar. BARN ska vara INDIVIDER.     
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-26 14:38:11 följande:
    Men "Dorian" du som är jättesmart!!! Denna diskussion handlar ju om ordet "hen"!! Nog använder du väl det ordet och tycker det är smidigt. 

Ja?
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 14:52:09 följande:
    HAHAHAHAHAH!  "Det som gör folk aningen irriterade är att du har hittat på en egen betydelse av ordet och sedan anklagar andra för att tycka så där som du hittat på."

Eh---- jag? okej. En stor del av mina inlägg i tråden är kommentarer som jag kopierat från bloggar och tidningar runtom i landet och klistrat in i tråden för att det låg mkt nära min egen åsikt.

"Jag"? "Jag" hittat på?? Jo tjenare. Wake up!

Japp, från bloggare och skribenter som är EMOT ordet, och har missföstått det precis lika grovt som du.
  • Dorian Ertymexx
    ljung och viol skrev 2012-07-26 14:55:12 följande:

Tycker ockå det är konstigt att man inte får tycka så. Låter som en diktatur.

Visa mig ett inlägg där någon vill förbjuda er åsikt. En endaste en.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 15:03:35 följande:
    Nej. Det har jag aldrig sagt. Jag vill inte att vi förvirrar barn. Jag vill inte att det läggs ett skatte-öre på denna pseudo-diskussion. Det här är ett ord enbart AV genustyckare FÖR genustyckare.

Transor etc är säkert jätteglada. Men trots det - förvirra inte barnen som sagt. Tänk på majoriteten! Vi är väl en demokrati ändå va?

PunpkinQueen du skrev också:
    "Men oavsett hur någon annan beter sig så har du fortfarande ansvar för ditt EGET beteende. Just nu beter du dig rätt illa (att kalla någon för taliban är ju inte direkt vänligt) och det ser ju inte så bra ut. Är det verkligen det intrycket som du vill ge människor?"
    Alltså... titta på Dorians s.k. härskartekniker, titta på de egenskaper han tillskriver folk (läs ordentligt) och kom sen tillbaka och säg vem som diskuterar mer eller mindre bra. Ok?

Klistrar in en kommentar från nånstans som jag tyckte var bra. Jag önskar att ALLA genustyckare och radikalfeminister läste detta och tänkte igenom det riktigt noga. Tänk. Efter. Före.

Det är ju sant att det finns statistiska könsskillnader. Män är mer våldsbenägna bl.a. för att kvinnor belönat detta sexuellt under evolutionen. Män som var våldsamma var bättre på att försvara avkomman mot grottbjörnar och liknande. Kvinnor som valde att göra barn med sådana män hade större chans att föra sina gener vidare.
    Idag är det antagligen tvärtom - en hetlevrad man har större chans att köra ihjäl barnen i en bilolycka - men det genetiska programmet sitter kvar.
    Kvinnor är mer empatiska (redan i spädbarnsåldern är flickor mer intresserade av ansikten än vad pojkar är). Antagligen en egenskap som utvecklats för att kvinnorna, med sin svagare fysik, var bättre rustade att stanna hemma och ta hand om barnen medan männen var ute och jagade.
    Män tävlar, likt älgtjurar, om kvinnors gunst och utvecklar en större tävlingsinstinkt. Vilket kan antas ge löneskillnader gentemot den som mer prioriterar den direkta omsorgen om avkomman.
    Men våra stackars feminister tror att dessa skillnader beror på att vi behandlar pojkar och flickor olika. Det tragiska är att de kan hålla på och gnata i tusentals år utan att rubba de nedärvda könsskillnaderna. När ska de fatta?
    Den som orsakar skattepengar på diskussionen är ju du och dina meningsfränder. De diskussioner som uppstått har varit för att folk som (medvetet?) missförstått skapat rubriker med väldigt fantasifulla påståenden eller rena foliehattsteorier om ordets betydelse, syfte och mening.

Och du, barn är per definition förvirrade. Det är liksom en del av att vara barn och lära sig om världen. Att inte förvirra barn är att inte lära dem ett smack om världen, människorna eller sig själva. Och jag tror du kommer finna, om du tar dig tid och energi att ta reda på fakta, att barn blir LÅNGT mer förvirrade av att förbjudas från att göra saker baserat på vad de råkar ha fötts med mellan benen än ett litet, som inte bara inte är förvirrande, utan dessutom det ENDA alternativet i flera språk. Vet du vad, det fungerar finfint i de länderna ändå. De har, om något, en MER utpräglad skillnad mellan könen i Finland och Ungern än vad vi har i Sverige. Så det hänger inte på ordet.

Resten av ditt inlägg är, och du får kalla mig elak mobbare nu, klassiskt skitsnack. 
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-26 15:24:45 följande:
    Hur det citatet som jag klistrade in hänger ihop med "Hen" är:

Just nu pågår många diskussioner i Queer-kvarteren. Många queers, queerfeminister och genustyckare tar mer än gärna upp att pojkar och flickor ska behandlas lika. Då passar det bra med barnböcker där man avkönar huvudpersonen eller alla karaktärer, då passar det bra att hjärntvätta barnen till att tänka "hen". Sprida ordet, få fler att använda ordet "hen". Just nu säger de att ordet ska användas när könet är okänt. Men vad de verkligen vill ha, i framtiden, är avköning.
    Att ingen längre ska behöva kallas något efter sina kön. Det är deras sk. kamp.
    Och varför vill de detta? Jo  för att få in fler i sina led, fler som är homosexuella osv.
    Ju fler, desto mer makt över media, politik, gatubilden etc.

Är jag foliehatt de luxe? Eller ligger det ett korn av sanning i detta?

Japp.

Och nej, det finns inget "bögarnas vises protokoll" där det står hur "queermaffian" ska ta över världen.  
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!