Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

CMM skrev 2012-10-24 11:05:25 följande:
    Ja. Jag är dessutom både vit och kränkt glömde du nog att lägga till.

Och det spelar ingen roll om jag tillhör den grupp som gynnas (huruvida man gynnas individuellt är irrelevant alltså, det är grupptänk über alles i frågor som denna), jag förstår fortfarande inte syftet med att curla kvinnor att välja "rätt" i livet. Det är för mig att ge kvinnor för lite cred, det är att se dem som svaga och i behov av vägledning.

Vill man nu satsa på att främja egenföretagande bör man givetvis göra detta utan att ta hänsyn till kön utan stödja dem som är i behov av det. Det är jämställdhet.

Du förstår det inte, eftersom du väljer att inte se att det finns några rester kvar från det kvinnoförtryck som män historiskt sett utövat. Du tolkar det som att eftersom det inte finns några lagliga hinder för kvinnor på arbetsmarknaden så finns inga andra hinder heller. Alltså upplever du att kvinnor blir curlade.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-24 11:59:14 följande:
    Jodå, jag har till och med sagt här i tråden att jag är medveten om dessa rester av kvinnoförtryck, som du kallar dem.

Däremot tycker jag inte att man kan prata om jämställdhetsarbete när man i och med de här riktade satsningarna faktiskt ger grupperna olika spelregler. För mig är hela "kvinnor mot män, män mot kvinnor"-tänket som ligger till grund för detta motsatsen till jämställdhet. 

Det är ju precis "kvinnor mot män, män mot kvinnor" -tänkande som du förespråkar när du vill att man tar bort de åtgärder som finns till för att kompensera för att kvinnorna missgynnas. Det är ju att säga att man vill att kvinnor ska fortsätta att missgynnas, för att det blir orättvist mot män annars.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-24 12:10:14 följande:
    Jag ser det inte riktigt så. Det är med detta som med kvotering till t.ex. bolagsstyrelser som redan är en realitet i Norge och som med jämna mellanrum diskuteras även här, hur ska man veta om en kvinna faktiskt tagit sig dit hon är för att hon är bra på det hon gör eller för att någon "jämställdhetsåtgärd" gett henne en enklare väg?

Och nej, det är inte rättvist. Inte mot någon, som jag ser det. Att åtgärda en upplevd orättvisa med att införa samma orättvisa åt andra hållet är inte att gå framåt, det är möjligen att gå i sidled. 

Klart att du inte ser det så, om du gjort det hade du ju tyckt som jag. Och det gör du ju inte. Glad

Det här med kvotering är något som jag tror väldigt få människor tycker är bra, egentligen. Jag vet många feminister som tycker att det är uselt att kvotera in kvinnor, eftersom det ju bara leder till att alla kvinnor får rykte om sig att ha fått jobbet på grund av sitt kön -inte sin kompetens. Vilket ju är raka motsatsen till vad man vill uppnå, om man är feminist.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-24 23:35:59 följande:
    "Inte definiera sig som man eller kvinna...", ja jag säger då det. Trots att den här Noah av allt att döma är en kvinna till det fysiska blir hon alltså kränkt när folk inte köper att hon hittar på sin egen könstillhörighet. Kan tycka det är rätt larvigt av henne.

Med det sagt förstår jag inte heller riktigt varför det ska finnas könsspecifika frisersalonger. 

Man rår väl inte för hur man känner? Jag tror att om Noah hade fått bestämma själv så hade Noah valt att inte känna som Noah gör, för Noahs känslor verkar göra tillvaron mer komplicerad för Noah.
  • PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-28 16:55:00 följande:
    Noah kanske borde tänka över ett könsbyte..
    Ett samhälle där alla kallade sig hen och var både man och kvinna skulle inte fungera i längden.
    Lika lite som det skulle fungera om alla gick klädda i niqab/burka.  
    Känns som Noah är av de personer som vill få uppmärksamhet genom att vara konstig.         

Om det nu inte skulle fungera så är det ju på grund av inskränkta människor som inte klara av tanken på att människor är olika. Alla kanske inte blir lyckliga av att leva enligt din mall. Varför är det så svårt för dig att förstå eller acceptera det?
  • PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:03:10 följande:

Är bara så trött på alla som skriker kränkt för minsta lilla.
    ...för att det känns jobbigt att inte få kränka människor? Eller?
  • PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:45:25 följande:

Som vanligt går det inte att diskutera med er hen-älskare. Jag är aboslut inte nöjd med min kropp.
    Jag är fet och tycker jag själv är ful. Klädde mig ganska androgynt en period av mitt liv. Har aldrig mått så dåligt som då. Jag mår som bäst när jag är extra feminin, lite smink, smycken och klänning eller kjol.

Du är absolut varken fet eller ful. Men även om du varit det (vilket du inte är), så avgörs inte ditt värde av hur du ser ut. För mig avgörs det av vad du gör och hur du är mot människor. Hur du ser ut är det som är minst intressant för mig.
  • PumpkinQueen
    Aaliyah skrev 2012-10-28 18:46:00 följande:
    Det kommer du aldrig att bli, lika lite som att du kommer bli kallad hon i din närvaro. Om du inte är hembiträde i en femtiotalsfilm.

"Kära Bullen. Jag är en tjej på 14 jordsnurr som har ett problem...i femtiotalsfilmen där jag medverkar tilltalar de mig som 'hon'..."

• PumpkinQueen
    ljung och viol skrev 2012-10-28 19:20:17 följande:
    Nej, det skulle inte funka om alla gick klädd i burka. Det säger väl sig självt. Sen kan man inte jämföra internet med den "verkliga" världen.
    Varför inte? För att vi skulle få brist på tyg?
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-28 21:44:51 följande:
    Jag är varken hon, han eller hen. Jag är en sclubbup. Är det ok med er i den mening att ni accepterar detta som ett faktum och att jag därmed kan kräva särbehandling i olika sociala situationer, juridiskt alltså?
    Det är helt okej med mig att du kallar dig precis vad du vill. Tro det eller ej, men du är inte någon speciellt viktig del av mitt liv.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!