• nihka

Jag hatar HEN!!!

Jellybeanbaby skrev 2012-09-20 22:20:38 följande:
    I mina ögon är det inte alls otänkbart att man kopplar samman "hen" med feministerna och genustyckarna.

Vad tycker ni andra?

Ingen har förnekat att feminister och genustyckare använder ordet hen, men det finns givetvis andra som gör det också, exempelvis den grupp jag tillhör som är gruppen språkintresserade som gillar tillskottet till skillnad från gruppen språkintresserade som inte gillar hen och därför inte använder ordet. Alla som låter bli är inte antifeminister precis som alla som använder hen inte är feminister.

Om någon känner en stark koppling kommer den att uppfatta att andra känner samma koppling och det får man leva med. Vad som däremot är respektlöst är att börja tillskriva andra en massa åsikter de inte har och negativa egenskaper utifrån sina egna fördomar. 
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-20 23:00:36 följande:
    Källa på det?
    Tips från coachen: läs bakåt i tråden. 
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-20 23:07:30 följande:
    Du menar de som nu tror att jag är nazist?

Nalle
    Faber skrev 2012-09-20 23:07:30 följande:
    Du menar de som nu tror att jag är nazist?
    Katt
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-20 23:13:24 följande:
    Din grupp, de språkintresserade som använder hen är liten. Det är främst feminister som använder ordet. Ordet hen började inte spridas innan man beslutade att genuspedagoger som skulle hjärntvätta barnen var ett bra påfund. Det beslutet kom i samband med den Svenska statsfeminismens maktövertagande.

Det är sant som du säger att inte alla som använder hen är feminister men om en majoritet av feministerna gör det och en minoritet av andra inte använder ordet samtidigt som det promotas av sagda grupp så ja då anser jag att hen främst är ett vapen i Statsfeminismens arsenal.

Nu har du snurat till det med dina minoriteter och majoriteter.

Jag skiter faktiskt i att du äntligen tycks ha fattat att jag inte är någon ultratalibanextremfeminist eller ens feminist. Det är inte värt att diskutera med någon som häftar på alla sina fördomar på sin omgivning. Hen-användande gör folk till rödvinsalkolister mm mm. Så många nalNallelar och katKattter som du behöver finns inte!
  • nihka
    Daddy Cool skrev 2012-09-23 00:05:02 följande:
    Kan du hjälpa mig att tolka följande mening från en annan debattör? Jag klistrade in det tidigare i tråden:

"Bara faktumet att  en person börja använda hen visar att hen tänker i ett könsperspektiv. "

Du verkar inte få något svar på frågan från den du ställde den till så jag gör ett försök. Så här föreställer jag mig att en person som säger så resonerar eftersom jag gör det själv:

Om någon kallar allt utom det som är känt av honkön för han och sedan börjar använda hen har hen liksom förstått att hens språk tidigare inte reflekterade att halva befolkningen är kvinnlig och att mannen inte är norm.

Eller på minushenvis (och i mina öron lite stelare uttryckt):  Om någon kallar allt utom det som är känt av honkön för han och sedan börjar använda hen har denne liksom förstått att dennes språk tidigare inte reflekterade att halva befolkningen är kvinnlig och att mannen inte är norm.
  • nihka
    Anonym skrev 2012-09-22 23:02:22 följande:
    Håller med dig TS.
    Är så jävla trött på HEN ordet.

Synd man inte kan blockera vissa ord i datan så jag skulle garanterat blockera ordet HEN. Gu va skönt det skulle vara å slippa se det. Haha. Glad

Och inget illa menat till er som använder detta ordet, jag är bara förbannat less.

Jag känner samma sak med alla anonyma inläggsskrivare, inte för att de är anonyma utan för att det inte går att hålla isär de som inte väljer ett tillfälligt nick.

Gud vad skönt om det skulle gå att blocka.

Och inget illa menat till er som postar anonymt utan att ange tillfälligt nick, jag är bara förbannat less;)
  • nihka
    Element skrev 2012-09-23 12:26:23 följande:
    Har läst nu. Faber har en poäng även om hans bedöming av deras inflytande kanske inte stämmer helt. Visst finns den Svenska statsfeminismen, det är ingen tvekan om det. Likaså finns det extrema grupper, det är bara att surfa runt lite på olika bloggar och följa med i media ett tag.
    Faber har framfört vad han haft att säga, både valida poäng och rent inbillningssjuka idéer om sammansvärjningar av ondsinta kvinnor som är ute efter att kastrera han manlighet samt vem som tillhör dessa samhällsinfiltrationsnätverk med ordet hen som vapen, med argument som gör att han åtminstone för närvarande verkar vara ur strånd att delta i debatten.
  • nihka
    Element skrev 2012-09-23 16:53:17 följande:
    Jag vet inte om du är unik. Bara det finns folk som kritiserar en ideologi som inte får kritiseras innebär det inte att dessa stödjer våldtäkter och andra övergrepp. Av vad jag läst här så tycks det dock vara så att om man inte helhjärtat och okritiskt hyllar genusvetenskapen så är man kvinnohatare.

Dessa personer som sysslar med personangrepp framstår som extremister, ett tydligt tecken på extremism är att man inte tål att få sin världsbild ifrågasatt.

Märkligt. Min bild är lite annorlunda. Av vad jag läst här tycks det vara så att om man inte helhjärtat och okritiskt skriver under på att den som använder ordet hen är en genustaliban/extremfeminist/ultrafeminist/batikhäxa/rödvinsalkoholist är man en genustaliban/extremfeminist/ultrafeminist/batikhäxa/rödvinsalkoholist.

Dessa personer som sysslar med personangrepp framstår som extremister, ett tydligt tecken på extremism är att man inte tål att få sin världsbild ifrågasatt.
  • nihka
    FMGA skrev 2012-09-23 17:09:16 följande:
    Hmm, jag tycker att jag har läst de flesta inlägg i den här tråden utan att hitta något som okritiskt hyllar genusvetenskapen. Men jag antar att man kan läsa in mycket mellan raderna om man har den ambitionen.

Jag har inte sett det heller. Kanske är det protesterna över att det finns en plan för ett övertagande av landet som sedan öppet eller dolt ska styras av feminister som ska decimera alla män som uppfattas att man okritiskt hyllar genusvetenskapen?
  • nihka
    FMGA skrev 2012-09-23 17:33:48 följande:

Vi kanske ska ställa frågan till Element var i tråden vi kan hitta detta okritiska hyllande av genusvetenskapen.

Så får hen möjlighet att visa hur okritiskt vi läst tråden, så okritiskt tydligen att vi inte ens har noterat de okritiska hyllningarna till genusvetenskapen. 

Det är absolut inte något jag gjort eller läst här att någon annan gjort, och jag har varit ganska mycket inne i den här tråden varför jag absolut kan säga att det Element påstår inte anger tonen i tråden, men extemister finns inom alla områden så nog kan det har givits uttryck för sådana tankar någonstans i tråden fast jag missat det.

Ok,  Element. Var ser du det du påstår? Var i tråden ser du ett okritiskt hyllande av genusvetenskapen? Och då gills inte att någon säger att genusvetenskap hör till vetenskapen när någon säger att den inte gör det. 

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!