• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Har en fråga till er som fått era små, hur länge väntade ni med att åka kollektivt?
    En vän till mig kommer och hälsar på några dagar nästa vecka och vill ju inte stanna hemma hela tiden. Men vi har undvikit spårvagnen med bebisen, tagit taxi och så när vi ska till sjukhuset.. Men det blir lite dyrt att ta taxi in till stan

Nästa vecka kommer han vara 7 veckor. Vet att det inte är infektionstider men jag nojar lite ändå..

• Yarrow

Ja, då kanske jag nojar mig i onödan :)

Vad härligt att höra Blåbär!

• Yarrow
    Annanax skrev 2013-07-09 21:24:39 följande:
    Majken och Astrid är här!
    Grattis! Hoppas ni mår bra hela familjen! :)
  • Yarrow
    Lillasyster82 skrev 2013-07-10 05:17:42 följande:
    Nu har vårt gossebarn äntligen kommit till världen. Det blev en stor pojk på 4620g och 54,5cm som föddes 9 juli 5:03 efter 27 timmar långt förarbete. Allt är bra med oss och vi är trötta, glada och lyckliga.

Grattis Annanax!
    Grattis!! Vad heter det lilla miraklet?? :)
  • Yarrow

Hallondricka: Salta kex är väl det klassiska :) För mig fungerade att dricka citronvatten och tugga tuggummi :)

Nu är vår lilla skrutt 10 veckor, känns som om tiden bara flyger iväg´och växer så det knakar gör han. Börjar bli avundsjuk när jag ser höggravida kvinnor på stan med och när jag berättade detta för min man trode jag han skulle tycka att jag var tokig men han sa bara att vi borde satsa på ett till Majbarn :)

Är vi helt galna? Någon här som har tätt mellan syskonen?

Får väl bjuda på en dagsfärsk bild på lilla Hugo med :D

• Yarrow

Siri: Ja, det är helt underbart. Man lever lite som i en dröm fastän de första månaderna är lite jobbiga. Men de är så himla värt det, att vakna på morgonen klockan 4 och mötas av en leende liten bebis. Så himla mysigt :)

Idag slutade jag med hormonerna för min amning :D Känner mig lite busig, hahah :)

• Yarrow

Hallondricka: Jag har aldrig hört något om att det ska vara skadligt med tuggummi, googlar men hittar inget om det alls. Kan väl tänka mig att det menar på att sötningsmedlet aspartam är skadligt men det är ju ytterst små mängder i ett tuggummi. Dessutom finns det massor med andra tuggummin om man nu vill undvika det :D

Ja, börjar nästan tro att vår bebis är ovanligt söt. Folk liksom stannar upp och ler, pekar och utbrister "Nääämen vilken sötnos" när vi går på stan. Men det kanske folk gör åt alla bebisar? :P

• Yarrow
    Annanax skrev 2013-07-27 03:43:52 följande:
    Din bebis är underbar! Och härligt sommarbrun! ;)
    Ja, han är brunare än både mig och maken. Jag trodde först han hade gulsot men det är bara mina gener som skiner igenom på lillkillen. Är halvsydamerikan men har bleknat och fått fräknar själv de senaste åren. Så alla jag träffar tror att det är pappan som är utländsk när han inte är med. Haha.

Ah, nu har jag varit ute en del i solen de senaste dagarna så nu har vi nästan samma hudfärg :D

• Yarrow
    viseversa skrev 2013-07-28 10:45:42 följande:
    OMG VAD SÖÖÖÖT! har inte varit inne på länge nu!
    Nä det har du inte :) Vad stor ert lilla charmtroll har blivit :D Och himlans söt!! :) Tänk vad snabbt de små växer nu!
    MissKatty skrev 2013-07-28 13:29:15 följande:
    Vad söt han är eran Hugo :) jag tycker absolut inte att ni är galna dessutom tänk så mycket kul syskonen kan ha med varandra när de är jämngamla.

Ja, vi tänker mest så att det blir skönt att få småbarnsåren avklarade fort :D
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.