• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Annanax skrev 2013-05-20 06:58:39 följande:
    Yarrow, hur var Hugos första helg hemma? :)
    Den har varit helt fantastisk. Hugo är så himla gosig och snäll, kan inte fatta hur lugn han är men både jag och min man var lugna bebisar så :)
    Fast idag har varit lite kämpigt för honom då hans tarmar verkar ha kommit igång ordentligt. Det var dags för första bajsen och den kom i två omgångar och läckte såklart igenom blöjan eftersom den är lite för stor fortfarande.
    Samtidigt så kom mina tarmar igång efter förlossningen med så vi har haft bajskalas här hemma. Tycker himlans syd om min stackars man. Han behövde dock inte torka upp efter mig. Hahaha.
  • Yarrow

Ja, man har ju blivit förvarnad av att det är mycket bajs med bebis. Var inte beredd på att allt skulle komma på en gång bara. Haha.

Lite tips på gott mellanmåla om man är sötsugen. Jag brukar göra en smothie på lite naturell youghurt, lite mjölk och frysta hallon. Lägger man i havregryn så blir det en perfekt frukost med :D

• Yarrow
    Bräckehäxan skrev 2013-05-24 18:04:58 följande:
    Kl 00.51 föddes vår lillebror! Det blev dramatiskt med katastrofsnitt, men vi mår alla väl. Han vägde 3365g och var 51cm. En riktig liten snuttis!
    Grattis! Vad skönt att ni mår bra efter omständigheterna! Kram!
  • Yarrow
    viseversa skrev 2013-06-01 17:42:07 följande:
    Eris 2,5 mån gammal=)

Vilken coolig :) Så stor redan, tiden går så fort!
  • Yarrow

I morgon blir min lilla plutt 4 veckor gammal. Han är fortfarande lite liten för sin ålder så vi har börjat att ge honom ersättning nu för att han ska biffa på sig lite. Nu är han mycket nöjdare och gladare och sover mycket bättre med så det är nog inte tillräckligt med näring i min mjölk.

Vi planerar redan inför nästa bebis, är vi het galna eller? :D Var ju br 4 veckor sedan som jag stod på förlossningen och skrek på min man "Jag vet att jag har sagt att jag vill ha 4 ungar men när den här är ute så räcker det fanimej". haha.

• Yarrow

Tack :) Ja, det känns bra att man lyckats med något här i livet i alla fall, även om det tog oss 5 år. Haha :) Därför vi planerar redan för nästa, efter nyår kommer vi försöka igen. Det gör absolut inget om de kommer tätt men skulle det ta 5 år igen så är vi ändå inte lastgamla..

Han kom ut med hela huvudet fullt med hår. Alla sa att det skulle trilla av men det sitter där det sitter. Dock växer det fortare på sidorna så det börjar se ut som en gubbfrissa. Kommer bli världens första bebis med en "comb-over". Haha.

• Yarrow
    WindNfire skrev 2013-06-20 02:57:54 följande:
    Men är det bara jag som inte kunnat se kön för att jag "har lite för mycket stoppning" som sonografen så fint uttryckte det, haha.. verkligen skittråkigt! Ville så gärna veta..
    Tror mest det är sköterskan som inte är så bra på sitt jobb :P Fick också höra att jag var för stor för att man skulle kunna se ordentligt. Då hade jag varit på privat ultraljud flera veckor tidigare och hon kunde se hur bra som helst!

Blev för övrigt med flyttad 9 dagar pga av liten bebis. Så fick ny tid för RUL och den sköterskan såg allt och lite till, var i vecka 19 då och kunde se kön tydligt.

• Yarrow
    Bräckehäxan skrev 2013-06-22 23:06:08 följande:
    halloj! 

kikar in via datorn för en gångs skull, så passar på att slänga in ett par bilder på min lille Sigvard som blir 1 månad nu den 24:e.

Aaaaw, sötis!! :)
  • Yarrow
    lemonad skrev 2013-06-23 01:44:57 följande:
    Hej! Får man vara med i denna grupp?
    Alla är välkomna :)  

Bjuder också på en bild på vår lilla skrutt. Den första tiden kunde han inte alls ligga i vagnen men efter att vi börjat med ersättning är han mycket lugnare och gladare och börjar gilla att komma ut :)
    Kändes som jag vunnit högsta vinsten när han var så här lugn och somnade i vagnen idag!

• Yarrow
    Annanax skrev 2013-06-23 09:05:20 följande:
    Vilken goding! Så fin! Vagnen upplevs ofta,som stor i början. Vi fick tipset,att göra den mindre med,filtar runt om och därefter har vagnen varit bästa sovplatsen. Vår fyraåring vilar fortfarande helst i den, fast benen hänger utan om. :)
    Ja, det var det vi trodde med men dt gick över när vi började ge honom ersättning. Nu ligger han nöjt för det mesta i alla fall :) Men vi bullar upp med filtar och nallar i alla fall för att det ska bli extra mysigt!
    MissKatty skrev 2013-06-23 11:06:00 följande:
    Välkommen Lemonad

Yarrow - Vilken fin vagn och söt liten kille i den också :)

Tack :) Är väldigt nöjd med vagnen.. och den lilla killen med :D
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.