• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Bräckehäxan, Jag hade gärna tagit några av de där kilorna på min rumpa. Hade jag inte behövt dra upp mina brallor hela tiden :P

Idag så gjorde jag något helgalet, jag drog till Gekås! Herregud, vi var där redan vid 10 tiden och det var SÅÅÅ mycket folk. Men jag fick tag på det sista till lill-killen nu.
    Så nu tänker jag bara sitta de sista 3-4 veckorna och bara jäääääsa!! :D

• Yarrow
    Sömntutan skrev 2013-04-26 13:40:19 följande:
    Jag vill också dit, men det är alldeles för långt. Sen tror jag att jag skulle orka i max 1 timme med mina fogar. Har en hel del kvar innan bebis kommer. Inte ens rummet där hen ska sova är klart. Ingen barnvagn har vi heller. Men å andra sidan så är det över 7 veckor kar innan den borde titta ut.
    Oh, men 7 veckor kommer att gå fort! Jag hade så mycket jag skulle gjort. Hade massa grejer jag tänkt att sy själv och så men nu gav jag upp den tanken och köpte det allra sista i stället.
    Tålamodet är inte så bra nu för tiden heller så jag skulle garanterad bli sur på allt jag skulle sy själv. Haha.

Men nej, Gekås är ingen hit att gå på höggravid. Man får ta det i omgångar och vila mycket. Som tur är har de både fik och resturang i affären :D
  • Yarrow

Vecka 37 nu då, skulle vara i vecka 39 snart om vi inte blivit flyttade 9 dagar så vi är väl förberedda på att bebis kan komma vilken dag som helst nu.

Kan inte fatta att magen är såååå stor, jag känner mig verkligen inte så stor som jag tycker att jag ser ut. Men varje gång jag ser mig från sidan i spegeln får jag en smärre chock.
  • Yarrow

Nä, alla säger det men magen har varit liten och rund hela tiden. Ligger fortfarande under kurvan fast bebis växer som han ska säger de.
    Vi får se när han behagar titta ut. Har börjat dricka lite hallonbladste nu i alla fall, har hört att det är bra :)

Pratade med min mamma här om dagen och alla hennes förlossningar har startat fort och varit över på någon timme. Vid 2 av dem hade inte ens vattnet gått innan bebis ville ut. Jag föddes med hinna och allt kvar så jag hade verkligen brottom ut.
    Så nu blev jag lite nervös. Vi har ju ingen bil utan måste vänta på taxi och grejer.. Man ärver ju förlossningen av sin mor har jag hört.

• Yarrow

Ja, oftast så föder man kanske inte så många barn att det går att göra en rättvis statistik på det där :P

Min mamma har dock fött 9 barn men bara 3 har överlevt. Varav ett par tvillingr som dog vid födseln och resten i sena missfall. Detta var ju på 70-80 talet och med dagens sjukvård så hade de barnen levt idag.
    Åh andra sidan, hade alla de barnen överlevt har ju inte jag funnits eftersom mamma bara ville ha tre barn :D

I alla fall,  jag håller tummarna att jag i alla fall ärver de bra delarna av mammas förlossning, det som går fort :) Men jag vill gärna ha några förvarningar på att det är på gång i alla fall :)

• Yarrow
    Sömntutan skrev 2013-04-28 18:53:37 följande:
    Min första förlossning tog 4 timmar och min andra 1 timme. Ingen av gångerna har vattnet gått och min yngsta kom i segerhuva. Min mammas förlossningar har tagit lång tid, så jag har inte ärvt det av henne iaf :). Känner man att det börjar ta i ordentligt hemma så ring ambulans.
    Jag kommer ha 8 eller 12 mil till närmaste förlossning beroende på vilket landsting jag väljer. Jag bor i Ö-viks kommun, men de stänger förlossning och BB den 17:e juni för semester och då är meningen att vi ska åka 12 mil till Sollefteå. Vi bor dock nära gränsen till Umeå och har "bara" 8 mil dit, så vi överväger att åka dit. Helst av allt skulle jag vilja föda hemma, men den möjligheten finns inte i min kommun.
    Jösses, jag hade varit toknervös om jag bott så långt från närmaste förlossning. Bor bara 10 minuter därifrån ju men man vet ju aldrig om man får tag på taxi eller hur lång tid den tar o.s.v.
    Får väl bli ambulans annars som du säger.
  • Yarrow
    Bräckehäxan skrev 2013-04-29 10:56:23 följande:
    Jag har Varberg och Halmstad nära, väljer Varberg
    Varberg ska vara jättebra :) Kommer ursprungligen från varberg och alla mina vänner där tyckr jg är knäpp som väljer Östrai stället för att åka 8 mil till Varberg.
    Men ja, så hade jg fått oroa mig för en 40 minuters bildäfrd i stället för en 10 minuters. Haha. Eller bott de sista veckorna hos min mamma och det kan jag gott leva utan.  :P
  • Yarrow
    Annanax skrev 2013-04-29 12:32:17 följande:
    Vecka 27 kanske jag ska lägga till.. :)
    Wow vilken häftig mage! :) Mycket större än min och jag är i vecka 37. Haha :) Bara en liten plutt som snurrar omkring i min mage dock men det räcker gott och väl :D

Alltså gravidmagar måste vara det häftigaste som finns :D
  • Yarrow

Ja, har vi otur och det är fullt på förlossningen här i Göteborg så är ju Varberg det som är närmast. Nu händer ju det ytterst sällan har min BM försökt lugna mig med.
    Haha, jösses alltså, jag börjar få lite panik tror jag,

BB väskan är fulpackad till bredden också, bättre att ta med sig för mycket än för lite anser jag. Min man tycker mest att jag är knäpp. Vi blir ju på sjukhuset i max 4 dagar förhoppningsvis. Dessutom åker ju han emallen sjukhuset och hemma eftersom vi har 3 katter som behöver mat varesig jag föder barn eller inte. Haha.

Annanax: TÄnkte på en annan sak, din mage ser ju inte ut att ha en enda bristning heller. Hur har dy lyckats med det eller ser det bara ut så? :)

• Yarrow
    Annanax skrev 2013-04-29 15:38:23 följande:
    Nya bristningar har jag sluppit ännu, men räknar kallt med att de kommer. Har gamla blekta sen dottern, men ännu håller de sig på banan. Smörjer med olja minst en gång om dagen och det verkar hjälpa tycker jag...?
    Jag smörjer med sån där gravidolja mot bristningar. Vet inte om det hjälper något. MIn mage var ju ganska sladdrig innan ändå. Haha
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.