• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Sömntutan skrev 2013-03-31 21:36:58 följande:
    Yarrow: men så fin! Skulle vara lycklig om min var då rund och fin. Inte jättestor, men inte jätteliten heller. Jag har bara mätt magen en gång hittills och då låg jag under normalkurvan. I v.26 låg jag på 23 i SF mått. Men det säger ju inte så mycket om magens storlek i sig när man har lite för mycket hull.
    Tack, jag är glad att den blivit så rund faktiskt. När jag var som tjockast vägde jag 130 kg. vägde 102 kg när jag blev gravid men trode inte megen skulle bli så rund ändå. Magen var ju fortfarande degid och fladdrig. Haha.

Roligt att veta dock, att när jag tagit den här biden så mätte jag mig runt för att jämnföra och jag var precis lika stor som jag var nr jag vägde 130 kg. Haha. Fast med annan form på magen då.
    Känns som om magen är en klassisk pojkmage, spetsig och rund, ser man mig precis framifrån eller bakifrån syns det knappt att jag är gravid. Hahaha
  • Yarrow
    Sömntutan skrev 2013-03-31 21:53:39 följande:
    Har du gått upp något under graviditeten? Själv stod jag still länge, men nu börjar jag öka ganska mycket. Ligger på +5 kg nu och BM ville inte att jag gå upp mer än 6 kg. Känns omöjligt att hålla det. Börjat samla på mig vätska också.
    Jag gick ner till 27 kg de första veckorna av graviditeten men har stått stilla där. Nu pendlar det mellan 97-98 kg. Eller ja, 2 dagar i veckan väger jag 28 kg, de andra dagarna går det ner till 97 igen. Haha. Antar att det är vatten som samlas och så, Bebisen börjar ju bli stor nu mer. Bara den väger ju runt 2 kg.

Dock gjorde jag en Gastric bypass operation i somras så det är troligen därför jag inte går upp så mycket. Är ju värt att nämna, dumt att jämnför med en som inte ens kan äta ordentligt. Haha

• Yarrow
    Sömntutan skrev 2013-03-31 22:01:48 följande:

Här är jag i v.28
    Bääääbis!! :) Jättefin mage!!
  • Yarrow
    Sömntutan skrev 2013-03-31 22:11:39 följande:

Tack snälla! Är dock lite irriterad på att den inte är helt rund utan går in vid naveln och står ut lite för mycket i överkant. Men, men bebis mår ju bra och det är ju huvudsaken :).
    Du är nog den enda som stör dig på det ska du se :)
  • Yarrow
    NovemberApril skrev 2013-03-31 23:06:23 följande:
    Sömntutan, det där är ju en helt normal bebismage för veckan du är i. Be din svägerska dra något gammalt över sig Demon 
    Håller med! :)
  • Yarrow

Uuh, har ockå börjat få förvärkar.

Lovade visa bild på tjocka magen, vecka 33 nu och jag får fortfarande chock varje gång jag ser mig i spegeln. Här är varför:

Framifrån så ser jag nästan ut som vanligt. Hahaa

Och från sidan så ser det ut som om jag ätit alla barn i Göteborg typ.
  • Yarrow
    jashrinah skrev 2013-04-02 11:01:20 följande:
    din mage är superfin ju !  så härligt rund ! har din navel "ploppat" ? :D 
    Tack :) Ingen navel har poppat men så har jag också som mitt ex så fint uttryckte sig "norra europas djupaste navel". Hahaha.
    Men den har vänts in och ut en bit i alla fall, så den har 7 veckor på sig om den vill popppa. Haha
  • Yarrow

Åh, vi kan bilda världens bästa klubb!

"Vi med djupa navlar"... Känns lagom meningsfullt :)

Jag har ett asstort ärr i min navel sen min gallstensoperation. Har inte kunnat se hela ärret innan men nu tittar den fram och är ful... tur att det åker tillbaka igen sen :P

• Yarrow
    UllTussen skrev 2013-04-04 11:36:59 följande:
    Någon mer än jag som nu mot slutet är sjukt hungrig? Jag är vrålhungrig när jag vaknar och blir det sen mellan måltider vill inte vara hungrig men inte skena i vikt mer.. Hur gör man.. Är ju i v. 39 (38+3)
    Skojar du eller? Hehe. Jag skulle kunna äta hela tiden om det gick. Jag är ju nyligen GBP-opererad så kan ju inte äta så mycket som jag skulle vilja. Vilket nog är tur för annars hade jag väl gått upp massvis.
    Jag MÅSTE äta något någon timme innan jag går och lägger mig för annars morrar magen. Skulle jag dessutom råka vakna mitt i natten måste jag upp och äta något då med för annars kan jag inte somna om.
  • Yarrow
    jashrinah skrev 2013-04-05 12:49:55 följande:
    26 kg ^^ 19 dagar kvar :) 
    Helt fantastiskt, det är nästan lika mycket som jag gick upp efter mitt första missfall, det tog mig dock 1,5 år att gå upp så mycket :P Gravidkroppen är helt klart faschinerande!

Jag har haft två veckor på mig sen senaste jag var hos min BM att gå upp lite. Hon var lite orolig för att jag "blivit så tanig" som hon sa. Haha.
    Jag har lyckats gå upp ett helt kg.. Eller ja, inte ens det, 700 g har jag gått upp. Bebisen tar allt tror jag, ett under att jag kan stå upp. Hahaha :P

Nä, men jag har ju gjort en magsäcksoperation också så det är inte konstigt att jag inte går upp. Och min BM tyckte det var jättebra i början, tills in kropp började tyna bort.
    Har inte gått ner något i vikt men har gått ner från en storlek 48/50 till ca 44. Är svårt att veta p.g.a av magen med men jag har varit tvingen att rensa ut en del av mina fina gravidkläder jag köpte i vecka 17. Är i vecka 34 nu och mina kläder trillar av mig.

Herregud vad jag klagar om mina tvärtom-problem. Haha.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.