• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Fidelis ad urnam skrev 2013-02-07 09:38:01 följande:
    Hej allihopa. 
    Får jag hänga med er här inne? Jag väger 96 kilo till mina 170 cm och idag fick jag denna lilla present

Vad roligt! Grattis och kul att du kan göra oss sällskap här nu :)
  • Yarrow
    Elfwinter84 skrev 2013-02-06 23:35:37 följande:
    Yarrow; jag är också gbg:are =) Kul med folk från samma ställe =)
    Roligt att det är lite folk som bor häromkring :) Var i Göteborg bor du?
  • Yarrow
    Elfwinter84 skrev 2013-02-07 14:05:15 följande:
    Bor på Hisingen, Södra Biskop :) Vart bor du?
    Jag bor i Kortedala så på andra sidan stan då :D

• Yarrow
    livsängel skrev 2013-02-07 16:09:14 följande:

bor oxå i göteborg, eller rättare sagt utanför.. 1,5 mil ca.. :)
    Kommer egentligen från värmland, men flyttade ner hit för några månader sen.. :)

Kul :) Trivs du bra här? :)
    viseversa skrev 2013-02-07 16:12:13 följande:
    Är influensa farligt om man är gravid? Någon som vet?
    Jag hade influensa i vecka 8-9 och var inte riktigt frisk förren i vecka 10. Förrutom att det var jättejobbigt för mig så är det iget farligt för bebisen enligt både sjukvårdupplysningen och min BM. Var lite nojig såklart.
    Se till att drick massor bara så du inte får vätskebrist om du nu blir sjuk.

• Yarrow

Det ska nog inte vara några problem att se med Ultraljud på magen då. Vi gjorde ett ultraljud i vecka 12 (11+2) och kunde se den här lilla sparveln då:

Både benen och armarna sprattlade omkring men det syns bara som små prickar på bilden. Men man ser ju tydligt kroppen och ansiktet :)
  • Yarrow

Idag kom det mjölk ur tuttarna på mig. Haha, varje gång något händer med min kropp blir jag lika förvånad. Jag är ju förtusan gravid. Haha. Vecka 26 nu, har varit orolig för att jag inte skulle kunna amma men antar att jag kan pusta ut nu :)

• Yarrow

Fedelis - Beklagar! Tråkigt att glädjen inte fick vara längre denna gången heller.
    Hoppas verkligen de tar tag i utredningen ordentligt nu, det är väl efter 3 konstaterade missfall som man har rätt till det om jag inte minns helt fel.
    Många kramar till dig!

• Yarrow
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-13 13:59:22 följande:
    Ja tre mf iaf. Jag tror detta blir det första som de faktiskt kommer undersöka mig efteråt, eftersom jag ändå hade tid för VUL. De övriga två konstaterades bara via telefon
    Håller tumarna att de tar dem med i beräkning då. Det gjorde dem inte på mig. Har haft 3 tidiga MF men bara ett som konstaterats via VUL. När jag frågade om man kunde göra utredning för det så sa det bara att de bara gör det efter 3 konstaterade MF..
    Hoppas de inte är lika hårda på det hos er!
  • Yarrow
    Sohvi skrev 2013-02-13 14:33:15 följande:

När jag väntade sonen började det komma "mjölk"  i vecka 30.. Men endå kunde jag inte amma, hade ingen mjölk.. :(
    Vad var det som kom ut ur tuttrna så om du inte hade mjölk?
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.