• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Bräckehäxan skrev 2013-01-15 18:04:04 följande:
    Grattis till vagnen Yarrow! Härligt när msn hittar precis vad man söker!!! Ang. stringhylla så har jag en i källarn, ska bara hitta ork och tid att fräscha upp den med ny färg. Den har suttit i vårt hus, när mannens farfar bodde här. Så en original och ingen nyproducerad variant
    Tack! Ja, jag hittade tillslut två orginalstinghyllor, de jobbiga är ju att de är så himla dyra och är mer eller mindre omöjliga att hitta på secondhand så det är blocket som gäller.
    Letar efter en med vita gavlar till Lill-knoddens rum nu :D
  • Yarrow
    AnitaAndersson skrev 2013-01-17 09:12:02 följande:
    Igår på Bf dagen föddes Lilly kl.16.19. 4180gr och 51cm. Det gick fort då vi kom in till förlossningen strax efter 15 :)
    Grattis! Hoppas ni mår bra!!
  • Yarrow
    Elfwinter84 skrev 2013-01-17 11:26:29 följande:
    It's a boy! Precis som vi trott hela tiden! Allt såg så bra ut på ultraljudet och maken kunde inte hålla tårarna borta.
    Välkommen till världen 7 juni lilla Jamie Alvvinter!

Grattis till Lill-killen! :) Väntar ju själv en liten pojkspoling till Maj :D
  • Yarrow

Igår gick jag in i vecka 24, fortfarande på 97 kg (startvikt) fast alla fågr mig ela tiden om jag gått ner i vikt. Tydligen så ser det ut så i ansiktet och axlar. Jagvarken känner eller ser det, blir lika förvånad varje gång jag ställer mig på vågen och inte har gått upp något. Känns som om jag inte gör något annat än äter och äter och äter.... och sover..

• Yarrow
    NovemberApril skrev 2013-01-26 12:55:17 följande:
    Fin du är Yarrow!
    Tack! :) känner mig inte så fin, har så ont i höfterna just nu att jag redan vaggar fram som en anka. Haha. Känner mig görsexig, blev igår "Omkörd" av en tant med rullator i backen när jag hade varit och handlat :D
  • Yarrow
    blåbär02 skrev 2013-01-30 23:13:17 följande:
    Fredagen den 25 januari kom vår efterlängtade bebis till oss och överraskade de flersta med att vara en underbar liten perfekt pojke! Hjärta

Blev igångsatt pga havandeskapsförgiftningen och efter 48 timmars slit blev det ändå akut kejsarsnitt.
    Vi mår bra trots allt och fick äntligen komma hem igår! Lycka!

Grattis till den lilla pojken! Så skönt att ni är hemma och mår bra nu! :D
  • Yarrow

jag har också sovit jättedåligt men sen fick jag en sån där stor gravidkudde av min man i julklapp. Har massvis med kuddar plus den och när jag har som ondast så är det jätteskönt att kunna ligga upphöjt med svanken eller höften.

Vissa nätter sover jag ändå dåligt, inte p.g.a smärtan längre dock utanför att jag inte kan somna. Och när jag väl somnar så drömmer jag bara som zombies.. haha

• Yarrow
    UllTussen skrev 2013-02-03 21:15:30 följande:
    Usch då tjejer låter ju inte kul med dessa plågor!
    Förstår hur ni har det, vi får tänka på våra små kottar i magarna!

Vilka av er vet könet på era små? Här vet vi inget
    Här blir det en liten Maj-kille :) Har försökt bli gravid i över 4 år så nu när det väl hände så vill jag veta allt om vad som händer där inne :) Hehe.
  • Yarrow

Nä, utbudet av mammakläder på Gekås är inget att hurra över. Däremot så köpte jag på mig ett lass med gravid-trosor sist jag var där. Hade nog bara en sort men det spelar ju inte så stor roll :)
    Köpte några bhar utan kupor också, så himla skönt att slippe stålkupan från mina vanliga bhar i magen.

Barn och bebisgrejer finns där massvis av, köpte ett spjällsängskydd sist men kommer garanterat att åka dit minst en gång innan bebisen kommer för att handla på oss andra praktiskta saker.
    Söta bebisgym fanns där med :)

• Yarrow
    minnja skrev 2013-02-06 22:17:30 följande:

Jag bor i Varberg. Du då?
    Jag kommer från Varberg :D Bor i Gbg nu men min familj bor kvar där nere. Så är där nere ofta.
    Du får vinka om du ser en preggo-tjockis på stan :D
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.