• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

norskan skrev 2012-11-21 15:35:52 följande:
    Ja alla är favoriter hos oss också. Men så har jag mina tanter på jobbet som jag ser framför mig när jag hör namnen. Ylva fastnade jag för direkt eftersom jag inte har någon koppling till det :)
    Samma som för mig med Elsa :)

Alla våra ungar kommer heta likadant här inne :)

Idag går jag förresten in i vecka 16, känns helt overkligt.,
  • Yarrow

Vi har tre katter hemma som heter Kaj, Börje och Aina. Roligt när  ungen kommer, döper vi henne till Elsa kommer folk inte veta vem som är katt och bebis när vi pratar om dem. Haha :)

• Yarrow

Mina trosor börjar rulla ner lite nu, är i vecka 16. Så jag har köpt på mig ett lager med mammatrosor så att jag har den dagen jag blir irriterad på att de rullar ner :)

• Yarrow
    norskan skrev 2012-12-03 11:35:45 följande:
    Mamma var här i helgen och lämnade vaggan hon köpte när jag föddes. Hon hade fyllt den med alla möjliga bra saker så nu har vi ett riktigt startkit :D Ser nu när jag laddade upp bilden att våtservetterna inte syns men vi fick två paket med sådana också :) Nu har vi nästan allt vi behöver ^^ Fick en babysitter också men den fick inte plats på bilden.
    31+1 idag och om några timmar ska vi på "studiebesök" på Borås sjukhus:D

Vilken mysig present. Min mamma kommer också med lite saker då och då, är "bara" i vecka 17 men har snart fyllt upp hela barnrummet. Haha. Än så länge är det bara praktiska saker tack och lov. Har varit ganska hård på den fronten redan när vi berättade om att barnbarnet var på väg :)

Angående kläder så var ju jag så smart att jag firade mitt -30 kg med att ge bort alla mina "tjockiskläder" som tur var så hade jag inte hunnit ge bort min vinterjacka, hoppas den kommer räcka hela vintern!
    Däremot så insåg jag igår att jag förmodligen behöver ett par gravidbyxor om jag inte ska skaka benen av mig i vinter, usch, jag som verkligen inte gillar att ha byxor på mig.. men att ha ett par långkallingar under strympbyxor kan ju inte vara snyggt. Hahaha
  • Yarrow

HMs utbud av mammakläder är inte så mycket att hurra för tycker jag men den toppen var fin :) Jag har dock köpt två par strumpbyxor från deras Mama-kollektion, de var assköna :)

• Yarrow

Ååååh, Redbull <3 Slutade dricka det när jag blev gravid och saknar det så mycket!!

• Yarrow

Det kan ju vara lite trevligt med några RedBull till mannen i väskan. Han ska ju också hålla sig pigg och alert :)

Angåeende koffein så har jag aldig druckigt kaffe och nu under graviditeten så försöker jag dricka så mycket koffeinfritt te som möjligt.
    Eftersom jag jag liksom inte har något behov av det så kan jag lika gärna hålla mig undan det några månader :)

• Yarrow

Jag har fortfarande en degmage... är i vecka 20 nu.. Men den är rund i alla fall.. haha.
    När börjar den bli hårdare?

• Yarrow

Nu bjuder jag på en liten bild. Vecka 20 (19+1)
    Väger 97 kg i dagsläget.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.