• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Åååh så fin du är slemtorsk :) Längtar efter min mage nu :)

FÅr man fråga vad du vägde när du blev gravid?

• Yarrow
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-20 15:45:30 följande:
    jag vägde 96 vid äggplocket....sist jag vägde mig nu var ungefär 2 veckor sedan då vägde jag 103....
    Ungefär vad jag väger :) Vet jag vad jag har att se fram emot :)

Har läst att om man är GBP-opererad så får man TUL också, ska fråga om detta på inskrivningen i vecka. Säger ju inte nej till ett extra :)
  • Yarrow

Jag tog en bild på migsjälv samma dag som jag plussade. Håller ju på att gå ner i vikt och tar en ny figurbild varje 10 kg jag går ner...
    Har nästan lite lust att ta en till bild nu och se om det är någon skillnad eller om det bara är i mitt huvud.. Är ju bara i vecka 11 men känne rmig uppsvullen och spänd i magen..

• Yarrow
    Sömntutan skrev 2012-10-20 19:30:47 följande:
    Ja denna jäkla uppsvälda mage, jag blir tokig. Är bara i v.7 men släpper jag ut magen ordentligt så skulle folk lätt kunna tro att jag var i v. 37. Inge roligt när man redan är så stor..
    Eller hur :) Längtar så tills de syns att man är gravid.. Nu ser det mest ara ut som om m in mage har fått en mage.. haha
  • Yarrow
    Sömntutan skrev 2012-10-20 20:22:06 följande:
    Haha, ja exakt. Inte kul när vågen redan står på +1,5 kg och man verkligen har försökt att tänka på vad man stoppar i sig. Hoppas det har att göra med alla jäkla gaser i magen. Vart ska detta leda annars?Obestämd
    Äsch, vad är de som säger? Att en graviditet väger ca 15 kg? Är du orolig så be att få prata med en dietist :)
    Jag har själv gått ner i vikt sen mitt + men kommer ändå börja med vattengymnastik med andra överviktiga gravida, ser fram emot det :)
  • Yarrow
    Sömntutan skrev 2012-10-20 21:02:39 följande:
    Åh vad roligt! Undra om det finns något sådant här?
    Fråga! Eller kom med förslag och starta själv! :) Eller flytta till götebog och häng med mig :)
  • Yarrow
    AnitaAndersson skrev 2012-10-20 21:30:25 följande:

Vart har du hittat det?? Jag bor ju i Gbg och vill gärna gå!
    Det var min BM som föreslog det. Går till Gamlestadens BVC
  • Yarrow
    AnitaAndersson skrev 2012-10-20 21:46:41 följande:

Vart kommer det vara? Ska höra med min bm nästa vecka. Jag går ju på barnmorskegruppen så hon kanske inte har koll på i fall det har med primärvården att göra med.

Jag har kollat på magplasket och sånt men vill ju inte gå med andra små snärtisar när man själv ser ut som en flodhäst.
    Jag har faktiskt ingen aning, men har inskrivning å tisdag så då får jag nog reda på mer. VIKTiga mammaor hette det i alla fall.. haha..
  • Yarrow
    Friddelie89 skrev 2012-10-21 18:55:51 följande:
    varit överviktig i hela mitt liv och är i vecka 22 nu. Vågen visar 103kg!! (Ångest) men något som jag tycker är allra värst under graviditeten så är det när svärmor (som jag inte står speciellt nära hela tiden ska klappa en på magen och säger tjockamolla! :( avskyr när folk rör min mage då det känns obekvämt. Men när hon säger tjockamolla så känner jag mig as ledsen.. Pga av hur känsligt det varit med att kalla mig tjock osv.. Överreagerar jag? :/
    Nej, jag hade också blivit sur. Ryt till på skarpen, bli ledsen och gråt lite och sen skyller du på hormonerna. Hahaha. Men hon kommer garanterat inte våa kalla dig tjockis igen :P
  • Yarrow
    minnja skrev 2012-10-21 19:54:47 följande:

Vattengympa med andra överviktiga gravida lät spännande och kul. Om jag fattat det hela rätt så är du från Halland? Så vart kommer den vattengympan vara? Jag bor i Varberg.
    Ja det gör jag men jag bor i Göteborg. Däremot så har de ju vattengympa på varmbadhuset, eller hade i alla fall. Min mamma gick på rehab där och man borde väl kunna få vara med om man är gravid med tycker jag :)
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.