Inlägg från: Scream2 |Visa alla inlägg
  • Scream2

När kan man egentligen kalla sig för sjuksköterska?

Hoppsan85 skrev 2012-05-29 13:17:40 följande:

Hos oss går de som extra, dvs de viakrierar inte för någon utan är extra hjälp för oss som redan jobbar.

Ehhh? Ditt inlägg 165 då, där du skriver att de vikarierar för en sjuksköterska+

Varför får jag inte komma in på din sida förresten?
    Vart jobbar du?
    Vart har du pluggat?

• Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 13:34:29 följande:

Ja, det är medningen att T5-syrror ska ersätta/viarkiera för en leg. sjuksköterska. Våra T5-syrror är större delen som extra personal även om de på papperet är vikarier för leg. ssk. Vet inte hur min chef gjort där, men i normala fall är vi tre sjuksköterskor på dagtid (de får bara jobba dag) men numera är vi fyra sjuksköterskor nästan alla dagar i veckan. Nu har vi dock mera patienter än när vi var tre. Patientantalet har ökat sedan förra sommaren (då de börjades med att anställa T5-syrror), vilket innebar att vi behövde extra personal. Eftersom lönen för ssk är såpass dålig som ny så fanns ingan nyutexade att tillgå vilket innbar att min chef fick ta in T5-syrror istället. Billigare för landstinget och bra för studenterna Alla nöjda och glada.

Varför får jag inte komma in på din sida förresten? För att du inte är i min adressbok.  
    Vart jobbar du? Som leg.ssk på en kirurgavdelning på ett stort sjukhus i Södra Sverige.
    Vart har du pluggat? Sjuksköterskeprogrammet (svårt att vara leg. ssk utan att ha läst ssk-prgrammet

Intressant hur du trasslar in dig själv...men fortsätt med det du...{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 13:39:31 följande:

Säger bara hur det är hos oss. Anställa sjuksköterska unta legitimation behöver inte vara vikarie för en leg. sjuksköterska utan man kan alltid komma undan det.

Man kan ljuga alltså? Eller ersätte dom, eller ersatte dom inte? Du säger en massa saker som inte häger ihop....men som sagt...det vibrerar i min radar....
  • Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 13:47:01 följande:

På ett sätt ersätter de leg. sjuksköterska. Men eftersom jag inte har anställd de så har jag ingen aning hur det liger till. Vet bara att sedan förra sommaren så är vi fyra istället för tre sjuksköterskor på dagtid.

Året runt?
  • Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 14:18:10 följande:

Iallfall fram till hösten, sedan får vi se hur det blir. Ska ha någon utvärdering nu i juni för att se hur det gått.

Hur är det i kommunen då?
  • Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 14:26:31 följande:

Ingen aning.

Du jobbar ju i kommunen...
  • Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 14:39:57 följande:

Nej, det gör jag inte. Jobbar på en kirurgavdelning.

Jaha...men om du har jobbat i kommunen så borde du ju veta lite om hur det är där?
  • Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 14:47:35 följande:

Ja, jag har jobbat i kommunen men jag vet inte hur det är där nu. Inom resursen (det jag tidigare jobbade inom) hade vi inte T5-syrror.  

Men så länge sen är det ju inte....
  • Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 14:53:54 följande:

Nej, jag slutade/bytte jobb nu i april. Men har inte jobbat i kommunen sedan förra våren (varit föräldraledigledig) och sedan jobbat på AVA och kirurgen (där jag är nu)

Jaha du....

'Men faktum kvarstår, du emotsäger dig själv i tråden ang om termin femmare ersätter eller är utöver...och du handleder gladeligen en termin femmare som jobbar med DIN legitimation och delar glatt upp patienterna och allt är frid och fröjd?  
  • Scream2
    Hoppsan85 skrev 2012-05-29 14:59:42 följande:

Nej, när jag har handlett/haft ansvaret så har jag alltid kollat att T5-syrran gjort rätt. Men eftersom jag jobbar natt och endast dagtid någon gång ibland så har jag inga T5-syrror att se till. Jag har bara hört vad mina kollegor sagt och gjort. Våra T5-syrror som edast jobbar dagtid är en extra hjälp för att täcka upp behovet av personal. Vara fyra istället för tre.

Men dom ska ju vicka för en sjuksköterska har du skrivit...
Svar på tråden När kan man egentligen kalla sig för sjuksköterska?