Inlägg från: Scream2 |Visa alla inlägg
  • Scream2

När kan man egentligen kalla sig för sjuksköterska?

Personligen...men det är ju jag det...tycker jag man gör sig själv en otjänst genom att ta på sig rollen som sjuksköterska utan att vara det...man mörkar ju sjuksköterskebristen och kanske tar bort chansen för andra att förhandla upp en bättre lön. Det är BRIST varje sommar på syrror, varför ska vi dölja den? Ta ansvar för fler avdelningar och jobba självständigt...IDIOTI säger jag...som sagt, om nåt går fel? Kan man riskera att kanske inte ens få ut sin legitimation öht? För att man tog på sig för mkt ansvar? För så blir det ju, fast man inte ska ha det? Jag vänder och vrider och funderar och blir räddare och räddare av det ni skriver...

• Scream2
    spillerkillern skrev 2012-05-28 23:50:55 följande:
    Vi får hoppas att han inte jobbar som ssk iallafall, jag skulle va livrädd både som patient och  kollega att jobba med någon som har den attityden.

Tyvärr skrev han att han gjorde det....vubb....fast...folk som inte är helt ärliga finns det ju en del av.
  • Scream2
    Fennyxx skrev 2012-05-29 00:09:30 följande:
    Om man vill vara lite övertydlig med att man inte är legitimerad men anställd som ssk kan man ju kalla sig vik ssk. Ex om man sommarjobbar före examen.

Sjuksköterskeassistent är väl annars ett utmärkt ord! För det är ju precis vad det går ut på!
  • Scream2

Går och lägger mig med vetskapen om att typ 80% håller med mig i sakfrågan, känns gott att veta att så många inte tycker man ska "ljuga" för patienterna....

• Scream2
    spillerkillern skrev 2012-05-29 00:31:18 följande:
    Men 20% kan ljuga om  det, Godnatt, inga mardrömmar nu ;)