Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

Juni-barnen

Det gör väl inget om det går 5 1/2 timme någon enstaka gång. Bara dom går upp bra i vikt så:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

Ska väga Lucisen i morgon, får se vad han väger då. Och det var länge sen man mätte så det ska också bli spännande. Har varit utan vagn i ett dygn nu och det var en lite katastrof kan jag säga. Gud va jobbigt att kånka i bärsele hela tiden. Bara ett besök i affären blir ju ett helt projekt Tungan ute.
    Men snart är mannen hemma med en vagn som vi ska ha med till grekland, vågar inte ta med donkeyn dit. Tänk om den går sönder..Nej tack. Har bytt med mannens syster, hon har en gammal Buggis som jag tar med mig. 
    Luca hade en liten skrikfest för ett tag sen men nu sover han äntligen. Men man får ju verkligen ingenting gjort när dom är kinkiga och inte går att lägga ner...phu och nu när han äntligen sover så hamnade jag här. Borde göra en massa nytta inför resan men det får bli i morgon. Fast ska köra en till tvätt fattar inte hur mycket tvätt man kan samla på sigTungan ute

• IdaElinLivia040611

Jag har som sagt en Bugaboo Donkey har tätt mellan barnen (12 mån) och jag fullkomligt älskar den. Så himla smidigt att kunna ha den som singelvagn när jag bara är ute med en av ungarna. Så toppbetyg för den svindyra vagnen Tungan ute

• IdaElinLivia040611

Petra K: Aldrig upplevt nått sånnt men låter jätte läskigt. Dom kan ju ha en del slem när dom är så här små, Luca kunde hosta en hel del för ett tag sen och då kom det lite bubbligt slem i munnen. Hon hade nog bara lite jobbigt med att få upp det och blev sen lite andfådd. Men förstår att du blev rädd.

Här fick man vakna kvart i sex i morse. Luca ville inte somna om efter matmålet men det är nog inte så konstigt heller då han somnade för natten redan kl 19 igår. Så fick en riktigt lugn kväll, han vaknade för mat först vi 03 och sen igen vid 05:30. Har redan hunnit ner till affären en sväng, kändes väldigt hurtigt .

• IdaElinLivia040611
    PetraK skrev 2012-07-23 09:58:38 följande:
    Elvis mamma: ja så gör Elise också, det är som att det bara går ner luft men inte ut, bara sväljer och sväljer, innan hon hostar. Och lite så var det väl imorse bortsett från att hon sprattlade och hade uppspärrade ögon, panikslagen kändes det som, men hon hade ammat vid tre och det här var klockan sex.
    Hon har även sovit så skönt några gånger men helt plötsligt vaknat och varit superledsen, som om hon drömt en mardröm. Kanske var något sånt annars, att hon vart jätterädd...
    Jaja, det gick ju över i alla fall, och hon kunde ändå andas och lugnade sig fort...

Pluttan: Jag är 26 år. Jag och min man byggde hus förra året och flyttade in i november, innan dess bodde vi i lägenhet. Vi bor utanför Linköping.
    Själv då?
    Får man fråga vert utanför, min mans syster bor nämligen i Vikingstad och det finns en massa nybyggda hus där???
  • IdaElinLivia040611

Jag bor tillsammans med min man Marius i stockholm, just nu bor vi i lägenhet men håller på att bygga ett hus på 250 kvm som vi ska dela med hans föräldrar (separat lägenhet på bottenvåningen) dom har gått i pension och kommer att hjälpa mig med barnen när jag pluggar. Jag har två döttrar sen tidigare på 8 och 6 1/2 och sen har vi lilla Livia som är 13 mån och nu Luca som precis blivit 5 veckor.
    Träffas också gärna.

Var på bvc och vägde idag. Vid 5 veckor väger Luca 4500gram och är 56 cm. Huvudomfång 39 cm. Han ligger mitt på linjen när det gäller vikt men både längd och huvud ligger över.
    Har era små börjat typ jollra än??? Hon frågade mig om han gjort det men jag tycker inte det. Om han låter så ligger han å pressar för magen krånglar eller så skriker han, det är väl dom enda ljuden jag hört än så länge.

Idag har han varit riktigt kinkig. Nu vid 15-tiden är första gången han somnat ordentligt så att jag har kunnat göra någonting. Det är väldigt påfrestande på humöret när man dels har sovit dåligt och sedan kånkar och bär på en skrikis. mannen hjälper till såklart och har honom så att jag får träna men det är ändå mest jag som har honom. Phu...jaja snart går det väl över, för det är den där jäkla magen som bråkar. 

• IdaElinLivia040611

Hej alla mammor, nu är vi tillbaka från våran underbara semester på 2 veckor i Grekland. Det var otroligt varmt, nästan på gränsen till olidligt. Vi hade mellan 38 0ch 42 grader varje dag. Men härligt var det att sola och bada och bara ta det lugnt. Vi hade bara Luca med oss, Livia var med farmor och mina äldsta var med sin pappa. Vi har fått riktigt bruna kroppar och myst ordentligt med varandra. Gud va vi behövde det. det gick jätte bra md Luca i värmen och han har badat i havet flera gånger om dagen. Nu ska jag läsa i kapp dessa två veckor, det kommer nog att ta sin lilla tid Glad. Hoppas ni alla har haft det bra trots det tråkiga vädret. 

Livia har gjort jätte många framsteg under tiden vi varit borta, hon pratar mycket mer och kan nu krypa.....så roligt. Men nu blir det väldigt mycket att göra, hon är så himla busig och vet precis var man inte får röra Tungan ute.  

• IdaElinLivia040611

Nu har jag äntligen läst igenom allt :)
    Tycker också det e jobbigt med folk som alltid måste kommentera när man sagt hur gammal bebis är. Luca är nog ganska medel ändå tycker jag, har ingen koll på kurvan vet bara att allt är bra.
    Han är en väldigt mammig liten kille....somnar helst nära nära i famnen på dagarna om vi inte är ute med vagnen för där somnar han nästan alltid efter en stund. Jag bär honom inte mycket utan sitter mest ner då jag får ont i ryggen att gå runt. Han verkar nöja sig med det för tillfället i alla fall.

jag längtar efter att komma igång med träningen igen nu efter semestern. Var ju riktigt duktig precis innan vi åkte men nu när mannen är tillbaka på jobbet och svärmor åkt hem så blir det lite bökigare. Men i morgon börjar jag.
    Har inga kilon kvar men kroppen verkar ju liksom forma om sig så det behövs ändå träning.
    Brösten sitter åtminstånde på plats då jag inte ammat, får väl vara glad för det Tungan ute.
    Har inte heller kollat hur jag ser ut där nere, vet inte om jag vågar, sydde ett stygn så hoppas det ser någorlunda ut.

Kniptränar ni mycket???? Jag lyckas alltid glömma det fast det är så enklelt och tar så kort tid. Även om allt känns bra vid sex så är det väl ändå bra att fortsätta knipa. Har inte varit på efterkontroll än, måste nog ringa och fixa en tid.

• IdaElinLivia040611

Luca somnar gärna i famnen men det går bra om jag låter honom somna in ordentligt innan jag lägger ner. Och lägger alltid ner i vagnen för det är hans säng för tillfället för då kan jag gunga honom lite en stund. Han sover jättebra i vagnen om nätterna också. Tror jag börjar se ett sovmönster nu nattetid i alla fall. Han somnar in för natten vid 21 sover sen till ca 04:30 äter och sover till runt 07:00 ett mål mat till och sen vaknar han mellan 9 och 10:) Hoppas att det håller i sig för jag är en mycket gladare mamma nu Glad

• IdaElinLivia040611

Har börjat springa, tredje dagen i dag. Springer i lugn takt ca 40-50 min. Men idag en stund efter att jag kom hem så fick jag så satans ont i ena hälsenan. Hoppas det bara är nått tillfälligt för det känns så jäkla skönt att röra på sig igen.

Svar på tråden Juni-barnen