Dancia skrev 2012-06-25 15:20:10 följande:
Ja det här med viktnedgången har också gått helt över mina förväntningar. Det här var min tredje graviditet och redan en vecka efter förlossningen hade jag tappat alla gravidkilon (10kg) och magen dragit ihop sig riktigt ordentligt, nu är det bara lite magträning som behövs för att få den helt platt. Nu under sommaren kommer jag ägna mig åt promenader för att sakta bygga upp muskler igen och vänja kroppen successivt vid träning eftersom jag knappt rört mig någonting alls under graviditeten och musklerna känns nästintill obefintliga :P. Till hösten blir det träning på Gym :).
Jag måste också bygga upp kroppen långsamt. Har också varit helt stillasittandes nästan hela frav. Har köpt gummibang och yogamatta så jag kan börja lätt hemma samt promenera så raskt jag kan. Jag gick upp 10 kilo och har gått ner dom, Luca är 12 dagar idag. Är också grymt nöjd med huden som nästan helt är som vanligt och detta e 4:e. Nu behöver jag ha tillbaka mina magmulskler för att platta till den helt. Känns jäkligt skönt att redan ha mina vanliga jeans.
Situps ska man INTE göra. Kör plankan i stället för att hjälpa magmusklerna att gå tillbaka.
Man kan lätt kolla om magmusklerna inte längre är delade genom att lägga sig på rygg med böjda ben och sen bara föra hakan mot bröstet och samtidigt känna med fingrarna vid naveln. Är det mer än två fingrar i bredd mellan musklerna ska man ta det lugt med vanliga magövningar och bara träna dom inre djupa musklerna.Man skall även resa sig från liggandes genom att först rulla till sidan och sen upp inte sätta sig upp som i en situp
.
Alla har man olika förutsättningar för att gå ner i vikt, tycker verkligen inte att man ska stressa över det än, herregud det e ju inte ens juli än.