Juni-barnen
2 veckor skulle det stå..
2 veckor skulle det stå..
Elias badar 1-2 ggr i veckan, inte oftare då han blir torr annars.
Grattis nagijala! Förstår att det är tufft och jobbigt men det fixar ni. Han är säkert jätte fin!
Just de, glömt säga att Elias inte fattar hur han ska göra med calma flaskan tyvärr.. Så om jag måste vara borta nån gång får det ändå bli mam, hoppas det inte stör amningen för mycket..
Provat vitkål? Det ska ju va super!
Just det, en sak jag måste rekommendera er som ammar är spc-flakes från Apoteket. Ät 1 dl om dagen som müsli , i förebyggande syfte mot mjölkstockning och ska vara väldigt effektivt! Jag tål dem tyvärr inte med min allergi men han iaf sluppit stockning nu i fler veckor efter massa problem.
Elias är 7 veckor idag och vägde 4440 (3065) och är 57,5 (48) heelt sjukt vad snabbt det går! Har iaf mjölk i det bröstet jag ammar från, känns skönt. Det är jobbigt emellanåt när han inte är helt nöjd men han går ju upp iaf och jag ska fortsätta kämpa
Grattis till de sista bebisarna
På tisdag är det dags för efterkontrollen, ska då också sätta in en hormonspiral och hoppas verkligen den funkar bra. För visst kan den funka även om inte pstav och minipiller gör det? Är också rädd för att bli gravid nu då jag är inne på 2 mensen nu redan, Elias är 7 veckor och jag helaammar. Trodde jag skulle få slippa ett tag! Har eran mens också varit lite knasig innan den kommit igång helt igen? Har inte alls blött mycket och har haft lite annorlunda mensvärk. Annars blir jag orolig :/
Men är det inte så att vissa bebisar inte har samma behov att göra de då de inte sväljer så mkt luft?
Idag var jag på efterkontroll och satte även in hormonspiral, glatt överraskad då det inte kändes någonting.. Var orolig för det innan. Hoppas bara den funkar bra nu,. Allt annat såg bra ut. Elias är 8 veckor på torsdag oj vad tiden går. Han har sina bättre och sämre nätter. Har nu fått ge ersättning två kvällar i rad då han verkligen inte blir nöjd med bara bröstet. Är han nöjd så är jag nöjd