Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barnen

Vad spännande! Hoppas natten blir någorlunda! här är storebror snällare mot lillebror nu och vill gärna klappa och pussa honom men man får ändå vara där då det kan bli lite hårdhänt ibland.

Dags för sängen här med, har varit väldans med snuttande nu på kvällen och det gör mig såå trött. Hoppas på en god natt.

• zenoble

Mobilladdare glömde jag packa i all hast så glöm inte det.

Sitter här med mjölkstockning och feber igen, hade det i onsdags senast. Fattar inte varför jag får det hela tiden!! Försöker verkligen tänka på det. Nu har jag fått nån nässpray på recept som ska få mjölken att rinna ut lättare. Kanske för han har ett favoritbröst vet inte. När jag pumpar det kommer det liksom typ ingenting? Suck

• zenoble
    MissFörstånd skrev 2012-06-11 16:52:59 följande:
    Zenoble - har du sånna värmare? En kompis fick i maj för två år sen och hon gick i tjocktröja med dragkedja hela sommaren annars fick hon mjölkstockning på en gång. Det fick inte ens blåsa lite lite mot brösten.

Ja det har jag, men tycker de är ganska knöliga att ha under. Men får väl tampas med det ändå.. Ja usch vad jobbigt det är, samma sak med sonen som föddes i okt. Men tack för tipset!
  • zenoble

Har duschat en del sedan igår, känner ingen direkt stockning men det är ömt på ett ställe. Inte samma bröst som förra veckan, så det verkar vara vartannat jag får i. Ska köpa fetvadd med tänkte jag, när jag pumpar kommer det som sagt väldigt lite men kanske är stopp som sagt.. Tycker det värsta är febern, är helt matt och ont i kroppen, jobbigt att sitta och amma hela tiden :( tack för tipsen hörrni

• zenoble

Lenis21: ja fy jag har också bara sånna hemska minnen från förra gången och där slutade tyvärr min amning då! Han har snuttat mycket ikväll så hoppas fet gjort något. Men febern är kvar. Men ska klara detta denna gång!

Vitkålsblad? Aldrig hört , är det verkligen bra med kyla? Eller är de nåt i vitkålen? Däremot fick jag sån där nässpray utskrivet idag från BHV som jag ska hämta imorgon, då ska mjölken rinna ut lättare.

• zenoble
    gammelmamma skrev 2012-06-13 10:20:22 följande:
    Vera skulle också kommit i dag. Hon blir tre veckor i morgon:) Visst är det underbart

Vad kul att våra små kom på samma dag den 24 och var precis lika stora! 3065 å 48 långa? Hihi
  • zenoble

Elias väger 3320 är 52 lång nu så han har växt ganska mycket, men han är ju pojk å min förra växte också mycket i början kommer jag ihåg. Är glad att jag har mat i alla fall för det var jag nojig över innan. Hur stor är Vera? Ammar du? Hoppas du känner dig piggare

• zenoble
    gammelmamma skrev 2012-06-13 11:15:25 följande:
    Ja jag är pigg men har sån fruktansvärd huvudvärk och yrsel, en konstig sådan. JAg kollade lite när jag var på bvc sist och jag hade lite lågt blodtryck och lite dåligt blodvärde så jag ska försöka röra lite mer på mig och jag har köpt blutsaft så får vi se om det blir bättre. Annars får jag väl gå och kolla upp det. Vera vägde 3080 och var 51,5 lång nu i måndags. Vår Alva vara också liten så jag tror inte det är någon fara. Nu känns det som hon äter ordentligt och hon sover gott på nätterna.

Var Elias för tidigt född också? Ursäkta mitt dåliga minne, jag har svårt att komma i håg alla olika berättelser. JAg är inte ointresserad bara lite glömsk;)

Jag har också konstig yrsel! Inte testat blodtrycket sedan efter förlossningen och då var det lågt. Skulle vilja göra det, ser stjärnor ibland och känns som jag ska svimma. Förlorade inte mycket blod så vet inte varför.. Gör man något åt det? Skönt att du mår bra annars. Elias kom i v.38 så "tidig" var han inte. Kom Vera i v37 ?
  • zenoble

Ja gammelmamma, hon följer säkert sin egen viktuppgång så det kommer nog gå jätte bra! ska kolla blodtrycket här hemma idag så får vi se om jag ska ringa bm eller inte.

Svar på tråden Juni-barnen