Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barnen

Ninnabus- vad jobbigt att han äter så ofta på natten också! Hoppas det vänder snart så du kan få några timmer sammanhängande i alla fall, det behöver man verkligen!

Elias har varit snuttig vid tutten idag, på dagarna annars äter han allt från 2-4 timmar emellan. Oftast 3.. På kvällen somnar han runt 22 och vaknar runt 3 och sedan 6 och sover till 8,9 nånting. Men som sagt fortfarande ganska varierande. Längtar tills man får lite rutiner!

• zenoble

Sover ni med dem brevid er? Jag gör det och ligger som en pinne hela natten men ändå ligger han såå nära mig när jag vaknar, känns lite läskigt ibland men det ska väl inte vara någon fara? Känns som han rullar till mig även om jag lägger han en bit ifrån:p

• zenoble

Jag gav den samma dag vi skulle åka hem för han har också ett sånt sugbehov. Har inte påverkat amningen och gjorde inte det förra gången heller då jag gav den tidigt.. Var också rädd för att det skulle förstöra amningen men orkar inte att han ska ligga vid bröstet hela tiden annars och snutta, dessutom bli förbannad för det kommer mat då när han är mätt.

• zenoble

Så fin bebisgalen!

Någon som haft lågt blodtryck efter förlossningen? Känner att jag har det är jätte ofta yr och illamående. Blir trött lätt.. Tror inte det är något man kan göra något åt va?

• zenoble
    Uddabus skrev 2012-06-16 19:13:16 följande:
    Lågt blodtryck kan du äta lakrits för...

Lakritrot från hälsokost är oxå bra...

jag tänkte faktiskt på det.. Visste att man inte skulle äta det gör mycket när man har högt så borde ju hjälpa tvärt om med. Blir en sväng till hälsokost på måndag
  • zenoble
    Ensortsmamma skrev 2012-06-17 05:28:07 följande:
    Är det ingen som har problem med amningen? Det gör så ont att jag gråter och brösten blöder. Vill åka hem men måste få igång amningen först. Nu har mjölken börjat rinna till iaf. Men har får fortfarande ersättning..

Denna hemska smärta alltså..

Jag hade sår så det blödde när jag ammade första 2 veckorna.. Var hemskt , grät när jag ammande. Körde utan amningsnapp då det är bra om man klarar sig utan. Ta på koksalt efter amning och låt va nån minut sen smörjer du med purelan, bästa salvan
  • zenoble

Cataleya- de sa samma till mig, men finns ingen anledning till att väcks ett barn på natten om de inte är underviktigt eller så :)

• zenoble

Samma här.. Pampers läcker så kör bara på libero! Det är nog väldigt individuellt det där..

• zenoble

Elias är 4 veckor på onsdag och jag "blöder" inte utan mest ljusa flytningar nu som nästan är borta. Tog 4 veckor sist med minns jag. Är nog ganska olika de där skulle jag tro.

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-06-18 20:49:22 följande:
    Usch hatar när mjölken rinner till :( sprutar överallt , kan inte ha kläder på mig och brösten känns som att dom ska spricka :( !!!

Hur länge är det så innan det blir någorlunda ok produktion? Minns inte sen förra gången..

Ligger på soffan iklädd bara ett badlakan som jag snart kan vrida ut mjölken ur.. Haha!

uppsamlare säger jag bara, super! Hade det första 2 veckorna. Sen tyckte jag det med spändheten och läckningen började ge med sig.. Känns helt ok nu 4 veckor på torsdag
Svar på tråden Juni-barnen