Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barnen

Underbarapojke och gammelmamma: min rygg har också blivit sämre?? Fattar inte. Höften känns katastrof på nätterna, ont när jag är ute och går. Ska det inte bli bättre? Är också yr och har en del huvudvärk, är matt. Ska till BHV på onsdag tänkte se om de kan ta ett järnvärde och blodtryck..

Ensortsmamma: ja visst är det svårt, man lär känna dem ganska snabbt så det gör du nog snart, hoppas det går bra imorgon!

• zenoble

Oj då, nä då vet jag inte hur du ska samla handmjölka det värsta funkar inte heller eller? Förhoppningsvis är det väl övergående ganska snart..

• zenoble

Usch dancia lider med dig!! Vet hur det känns hade också det hemskt fram tills 2 veckor, hade 2 mjölkstockningar på en vecka och antar att all mjölk inte heller har vägar ut som du säger? Tror att det har blivit lite täppt efter operationen på ena bröstet där det inte heller finns knappt nå mjölk så ammar typ bara på ett bröst nu. Känns fortfarande jobbigt med amningen men jag hoppas man orkar kämpa lite till. Elias har fått lite flaska bara för att vänja han lite och det verkar gå bra i alla fall. Hur har det gått för dig, tar hon flaskan och så? Hon kommer klara sig lika bra på ersättning ska du se! Inte alls sämre än amning..

• zenoble

Dancia- jag förstår hur du känner dig, det känns ju mest naturligt att amma och det är jobbigt när man själv inte väljer att sluta utan måste.. Men som du säger har hon ju fått i sig den första och viktigaste mjölken och klarat sig fint nu. Fick också sluta efter ca 3 veckor förra gången och det kändes också tidigt! men det var också jobbigt då man kämpat så länge tyckte jag, sen när vi började ge flaska blev det så himla enkelt helt plötsligt, så du får väl se det så. Skönt att tekniken funkat :) nu kanske du får vila lite mer också då hon inte behöver snutta så mycket.

• zenoble

Elias har nappen nästan jämt när han inte äter och det funkar för oss i alla fall

Visst kan man amma från ett bröst, det produceras väl tillräckligt ändå menar jag? Han äter knappt alls på höger.

• zenoble

Hur gammal är han? Jag känner igen mig, för ett par veckor sedan hade jag det så och visste inte om jag skulle orka helt ärligt.. Känns som att det aldrig blir bättre. Mjölkstockning är inte kul, men det tar ca 1 månad innan produktionen blir inpassad och efter det ska man inte få stockning iaf.. Här är han 4 veckor på torsdag och det känns mycket bättre i brösten nu, blir bara liite spända om han inte äter på länge. Läcker lite men inte alls som innan.. Så kämpa på!

• zenoble

Ja eller hur, det verkar gå så smidigt för alla andra.. Men du fixar det också ska du se, bara man kommer förbi första månaden.

• zenoble

Jag ryser när jag läser det om snittet, så himla obehagligt. Kan inte ens föreställa mig hur det kändes! När du inte hade den bedövningen som du skulle. Hoppas du glömt det onda lite nu och tur att det slutade lyckligt! Usch det gör ont i min mage nu. Hur är det med såret där de snittade?

• zenoble

Zvartaliljan: oj fick han också det, stackars liten.. Förstår också att det var sista, så mycket som du stått ut med. Nu får du njuta av dina underverk och vara glad för att det gick bra tillslut i alla fall..

Svar på tråden Juni-barnen