Juni-barnen
Varit på BVC idag, Enya blir en månad på Tisdag å väger nu 3,6 kg Hon hade gått upp 400 gram på 8 dagar så antar att jag med har grädde i brösten
Varit på BVC idag, Enya blir en månad på Tisdag å väger nu 3,6 kg Hon hade gått upp 400 gram på 8 dagar så antar att jag med har grädde i brösten
Passade på att fråga på BVC idag om dom kan gå upp FÖR mycket då jag tycker 400 gram på en vecka låter himla mycket men när man helammar så kan dom tydligen inte gå upp för mycket så de känns ju skönt iaf Sen så ligger Enya längst ner på kurvan så hon behöver öka mycket för att komma upp en bit
Förstår verkligen att ni blev oroliga MissFörstånd! Va skönt att allt såg bra ut å att det inte är någon fara! Enya är också lite blå ibland å har varit sedan hon föddes å visst ser de lite läskigt ut, när vi låg på 33:an förklarade dom för oss också att de är vanligt att dom är lite blå
Missförstånd: Ja hon blir också blå runt munnen plus att händerna och fötterna varit väldigt blåa men de börjar försvinna nu
Idag blir våran Enya en månad Vikten är nu 3,5 kg och längden 51 cm. Hon är fortfarande en himla snäll tjej, sover hela nätterna och äter var femte timme dagtid. Amningen funkar jättebra å hon följer sin kurva fint. Jag har fortfarande galet mycket mjölk å får pumpa ur lite innan amning annars kommer de för fort. Än har Enya inte haft något magont så jag hoppas vi slipper Storebror hade mycket ont i magen så den biten har vi gjort redan Vi badar Enya varannan dag å har gjort sedan hon var en vecka, hon tycker det är jätte skönt Gjorde lika med ettan å kommer köra på det
Vi har badolja från weleda å Enya har inte inte fått torr hy, ettan har heller aldrig haft problem hy så vi kör på med bad varannan dag men skulle hon fått torr hy hade vi såklart badat mer sällan men jag tycker det är så mysigt med en ren go bebis å det är så smidigt å bada av snabbt istället för att försöka tvätta med tvättlappar eller skölja av i handfatet, de blir ju en del bajs, kiss å kräks i mellan åt
Helammar Enya och inatt sov hon från halv tolv till halv åtta Jag vaknade flera gånger å undrade om hon inte skulle vakna
Håller med om bh skydd, så fort jag tar av mig bh:n eller glömmer sätta i skydd så sprutar mjölken å tröjan blir dyblöt å även Ikeas små handdukar, Enya spyr i stort sett aldrig men vid amning blir de mjölk överallt
LillSnurr82: Om ni kör med kondom så borde det inte vara någon fara alls
Gillar inte heller kondom men törs absolut inte chansa att köra utan skydd även om jag helammar, köpte några nya extra tunna kondomer på Apoteket å dom var jättebra faktiskt