Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

baby1112: tror inte du behöver oroa dig om du inte har ont i magen, problem med att kissa är tydligen ganska vanligt efter förlossningen men får man ont i magen ska man ringa gyn för säkerhetsskull, nu hade ju jag tur att de bara var en urinvägsinfektion

• Elvis Mamma

Här används också mycket villervalla och PoP tack vare dom fina färgerna, sonen har alltid haft färgglada kläder å nu till Enya har vi mest köpt, rött, vitt, gult, orange osv, jag är inte alls speciellt förtjust i ljusrosa så några såna plagg blir det inte å heller inga typiska tjej plagg med hello kitty å liknande utan vi satsar på fina färgglada kläder helt enkelt Har också köpt en del plagg från Duns som är ett av få märken som har mycket i storlek 50, Enya drunknar fortfarande i 56. Lindex new baby har också en del fina färgglada plagg i 50 som vi köpt annars är det himla svårt att hitta just 50 tycker jag

• Elvis Mamma

Vägde mig imorse å är nu nere på inskrivnings vikten igen, Enya blev två veckor igår, jag vägde mig dock aldrig sista veckorna av graviditeten så vet inte vad den exakta viktuppgången egentligen blev men känns skönt att kroppen återhämtat sig fint

• Elvis Mamma

Nu sover Enya visserligen inte i egen säng utan med oss men hon har pyjamas, strumpor plus en gallerfilt å det är alldeles lagom

• Elvis Mamma

Enya vill också ligga nära mig vid bröstet så hon ligger oftast på sidan, lägger man henne platt på rygg så rullar hon till sidan iaf men jag tror inte de är någon fara så länge dom inte ligger på mage

• Elvis Mamma

Har länge bestämt mig för att köpa ett babynest just för att ha i våran säng men börjar nu bli tveksam, Enya vill ligga nära mot bröstet och är osäker på om hon skulle trivas, sen känns de lite bökigt med amningen, när man ligger nära är det ju så smidigt ha bröstet framme liksom. Ni som har babynest har ni mycket användning för dom? Jag är också lite orolig att ha Enya mellan oss men de är som du skriver Dancia, man verkar ha en inbyggd förmåga att ligga blickstilla

• Elvis Mamma

Inatt sov Enya från 01.00 till 07.00, BVC har rekommenderat att jag ska amma henne var fjärde timme på grund av att hon fortfarande ligger på en vikt under 3 kg men svårt på natten tycker jag när hon inte vaknar å är hungrig å det är inte alltid helt lätt att väcka henne

• Elvis Mamma

Havsjungfrun: Precis så hade jag med, det började några veckor innan Enya föddes å slog till på riktigt sista veckan innan. Jag har fortfarande problem med att höger hand å fingrar domnar, riktigt jobbigt å jag vaknar å har värk på nätterna men Enya är bara två veckor så de kanske ger sig

• Elvis Mamma

Enya är tvärtom när de gäller att äta och sova, hon sover i stort sett helatiden å vaknar i princip aldrig och är hungrig utan jag får väcka henne var fjärde timme. På kvällen kan hon dock vara vaken en timme ca. Storebror var tvärtom, vaken jämt å åt som en häst en gång i timmen så man blir ju lite orolig att hon sover för mycket men jag antar att alla bebisar är olika å hon går ju upp i vikt som hon ska iaf

• Elvis Mamma

Enya hade gått upp 100 gram på en vecka sist vi vägde men då hade hon gått ner över 400 gram innan så 100 upp var jättebra å då helammas hon bara så kanske blir viktuppgången inte lika stor då

Svar på tråden Juni-barnen